1
Vraag
2
Reageer en help mee
mlouage

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet via hotspot is heel veel trager dan direct op de telefoon

Hallo

 

Ik heb een iPhone 11 Pro en een iPad Pro 11. Ik verbind regelmatig mijn iPad met de hostpot op mijn telefoon. Nu valt het mij op dat wanneer ik een speediest uitvoer op de telefoon (fast.com) ik vrij goede resultaten krijg: 240Mbps down bijvoorbeeld. Wanneer ik op de iPad ook de speediest uitvoer dan haal ik slechts 25-30Mbps. Dit terwijl ik de telefoon niet heb aangeraakt, een heel goed 4G signaal heb.

 

Beperkt Vodafone bewust de snelheid van mijn verbinding als dit via een hotspot gaat? Indien ja, bestaat er een optie bij het abonnement om wel de volledige 4G snelheid te krijgen via de hotspot?

 

Bedankt.

3 Reacties 3
RoWi6870

Liefhebber
  • 34Posts
  • 5Oplossingen
  • 14Likes

Dat zit eerder in de hardware van je telefoon en of tablet. Je moet namelijk wel rekening houden met de ingebouwde wifi hardware, mogelijk is er sprake van een bepaalde instelling, zoals de keuze tussen 2,4 ghz of 5 ghz daar zal een andere IOS Iphone/Ipad  gebruiker mogelijk iets over kunnen schrijven.

Wat haalt de Ipad met een gewone wifi verbinding? Voor een 2,4 ghz verbinding zijn deze cijfers laag maar afhankelijk van instellingen of hardware specificaties verklaarbaar.

Ik haal via een nokia 6.2 52 Mbps via 4G, stel ik deze in als 5 ghz hotspot dan haalt mijn samsung tablet 45,5 Mbps met 2,4 ghz haal ik nog 40 Mbps, met andere woorden Vodafone beperkt volgens mijn test niks.

mlouage
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo, dat is een goede vaststelling. Het zou best wel eens kunnen kloppen. Ik las net dat pas sinds iPhone 12 er de mogelijkheid is om de hotspot op 5GHz uit te zenden. Alles voor de iPhone 12, wat ik dus heb, zit vast op slechts 2.4GHz op de 802.11n standaard. Dan zijn snelheden van 35Mbps-40Mbps wel vrij normaal inderdaad.

RoWi6870

Liefhebber
  • 34Posts
  • 5Oplossingen
  • 14Likes

In mijn ervaring is 50 tot 70 Mbps via 2,4 ghz met 802.11 n iets normaler dat hangt dan weer van diverse andere zaken af, 35 tot 40 wordt wel als acceptabel gezien.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic