DragonTM

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

HTC One M8 opeens Protect en af en toe geen simkaart

Hallo,

Ik heb het volgende probleem.
Mijn GSM valt al een week lang, zeker tien keer per dag in de Protect modus. Ik moet dan steeds mijn Protect pincode intoetsen. Dit lukt allemaal wel, maar ik krijg bijna altijd de melding dat er geen simkaart in de GSM zit, en kan dus steeds niet bellen enzo... ik zit nu via Wi-Fi op dit forum.
Soms na een half uurtje ofzo, vraagt de telefoon om de pincode van de simkaart en dan doet ie alles weer.
Ik heb de simkaart al eruit en erin gedaan, simkaart ziet er ook goed uit.
Het enige dat veranderd is, is dat ik de GSM geüpdatet heb naar Android 6.0 Marshmallow. Dit was ook ongeveer een week geleden.
Waar kan dit aan liggen en wat kan ik doen??
7 Reacties 7
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo

Even voor alle duidelijkheid. Bedoel je met Protect Modus de dienst Vodafone Protect?
Of bedoel je iets anders met Protect Modus.

Indien je Vodafone Protect dienst bedoelt. Dan kun je die dienst het beste opzeggen via de telefonische klantenservice van Vodafone (telefoonnummer 1201). Volgens mij zit er bij de Vodafone Protect Premium dienst een maand opzegtermijn. De "gewone" Vodafone Protect dienst kan per direkt worden stopgezet.

Blijkbaar kan die dienst nog niet goed overweg met Android 6.0 (Marshmellow).

Daarna werkt jouw HTC One M8 smartphone weer als vanouds.
Bij een goed gebruik van een moeilijke pincode voor je smartphone (Android) en voor je SIM-kaart, is Protect ook eigenlijk niet noodzakelijk.

Succes!


Netwerker
DragonTM
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Soms gebeurt het vergrendelen door Protect ook zonder dat ik de melding 'geen simkaart' krijg... dan doet de GSM gewoon alles nadat ik de Protect pincode intoets. Toch erg vervelend, zeker tien keer per dag...
DragonTM
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nou eigenlijk vind ik die Protect wel zo fijn, want zelfs een harde reset is dan niet uit te voeren...
DragonTM
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ja, Vodafone Protect...
Anonymous
Niet van toepassing
Ik heb op je andere topic gereageerd.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Zoals steven al aangeeft is dit dus een dubbel topic. Dat is niet toegestaan volgens de huisregels. Dit topic gesloten, het andere topic blijft natuurlijk open 😉
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic