meself

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Red = Vele malen duurder (of zie ik het verkeerd)

Al vele jaren ben ik vodafone klant en ik kom weer in de buurt van het 'mogen' verlengen van mijn abbo, maar... het nieuwe abbo vorm 'red' is in mijn ogen vele malen duurder dan vroeger of de concurrentie.
 
huidig abbo:
 
Iphone 275 1 GB data (incl gebruik in alle vodafone landen)
kosten: 47.50 p/m
 
Mijn situatie:
 
Gewenst contract: 2 jaar
Gewenst toestel: Sony Xperia Z
Geschat gebruik: +- 100 min p/m
Geschat gebruik data: +- 1.5gb - 2.5gb
Woon in Limburg: zodoende is 4g nog lang niet een voordeel.
 
(Let wel: Ik ben bestaande vodafone klant, dus ik zal een minder mooie aanbieding ontvangen)
 
De twee mogelijkheden:
 
Vodafone Red Super B 2j onbeperkt bellen. 4gb data(ivm > 1GB data gebruik)
 
Toestel:  E 94.99
Abbo:24 xE60,-
 
= 94.99 + 1440 = E1534.99 over 2 jaar
 
T-Mobile I smart 300 min + 1750 mb data normale snelheid (onbeperkt met lage snelheid)
 
Toestel: Gratis
Abbo:  9 x 30.25
          15x 60.50
 
= 0 + 272.25 + 907.50 = E1179.75 over 2 jaar
 
Verschil: 358.24 euro (een verschil van bijna 15 euro per maand!)
 
Zie ik iets verkeerd of is dit gewoon een sterke tariefsverhoging?
 
Ik zou graag bij vodafone willen blijven, maar dit is te gek voor woorden.
 
 
54 Reacties 54
jgp

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bizar. Vorige week een ondernemersbundel web35 verlengd en €180 bijbetaald voor een iPhone5, nu moet je €325 bijlappen!! En de datalimiet van business basic 275 is ook veel lager. Goed bezig vodafone, ik ben klant sinds het begin (libertel), maar dat kon wel eens snel afgelopen zijn op deze manier.
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Hoi meself, welkom op het forum om te beginnen! Meteen een lang bericht geplaatst - goede start 😄
Allereerst: wanneer je bij Vodafone zelf verlengt, zijn de aanbiedingen en prijzen voor nieuwe en bestaande klanten gelijk. Daar zit dus alvast geen verschil in bij ons.
Een belangrijk verschil in je vergelijking zit in het onbeperkt kunnen bellen. Daarnaast profiteer je van extra voordelen zoals de gratis multisim bij Red Super - zo kun je die 4GB aan data verdelen over nog maximaal 2 apparaten zoals een tablet.
Met het Red Super abonnement ben je met jouw gebruik ook echt klaar met alleen het abonnement - je zult niet of nauwelijks kosten buiten de bundel maken, ook omdat diensten als de klantenservice, of een vervangend toestel bij reparatie, gratis in je abonnement zitten.
Uiteraard blijft de keus aan jezelf... Wellicht denk je dat je met de 1GB van Red al uitkomt, dan is het prijsverschil vrijwel compleet verdwenen ;).
PS: in je berekening; de Xperia Z is bij Red Super, van € 65 per maand, gratis. De bijbetaling van € 94,99 geldt bij het Red abonnement van € 49 per maand.
meself
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Bdankt voor je reactie.
 
Dat is mooi dat de aanbiedingen vergelijkbaar zijn betreffende de aanschafprijs van het toestel.
 
Maar een punt van kritiek is wel dat je nu voor zaken wordt belast ookal maak je er geen gebruik van (lees: belminuten). Het is volgens mij een tendens dat men minder belt maar meer data is gaan gebruiken (zelfde geldt voor smsjes). In deze nieuwe bundels betaal je er maar voor, ookal wil je en/of gebruik je deze niet.
 
Door de 'alles in 1' Red bundels betaal je voor zaken die je niet eens wilt/gebuiik en zodoende de (bestaande) klant laat shoppen bij de concurrentie. Vorige week kon je nog gewoon netjes kiezen tussen aantal belminuten, data etc. Helaas mocht ik toen nog niet verlengen en val ik tussen wal en schip.
 
Ik wil best betalen voor mijn gebruik (dus een duurdere abbo), maar niet voor zaken die  ik niet gebruik. Ik hoop dat dit binnen een aantal maanden toch mogelijk wordt gemaakt, anders zijn jullie een klant kwijt (of jullie moeten komen met een dusdanig scherpe aanbieding).
 
Zonde
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Ik begrijp je overweging, er is inderdaad een flinke verandering tussen de oude en de nieuwe abonnementen. Het klopt dat data voor een groot deel van onze klanten belangrijker is geworden, dat is ook de reden dat we databundels nu standaard in alle abonnementen hebben zitten. Omdat de behoefte aan data echter niet voor alle klanten hetzelfde is, is dat het eerste punt waarop je je keuze kunt maken. Het klinkt alsof je een redelijk heavy user bent (veruit het grootste deel van onze klanten heeft namelijk al ruim voldoende aan 1 GB), waardoor je dan inderdaad bij Red of Red Super uitkomt.
Voor de rest ben je dan na je keuze ook meteen, zoals de slogan al zegt: klaar. Er zit ontzettend veel aan service in het abonnement, waardoor je verder niets meer nodig hebt. Ik zou je aanraden nog eens, bijvoorbeeld met een datateller app, kritisch naar je verbruik te kijken. Zoals gezegd, de meeste klanten hebben hier echt royaal voldoende aan - al kun jij natuurlijk de uitzondering op de regel zijn 😄
meself
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Dat is erg jammer.

Ik heb sterk het vermoeden dat de nieuwe abonnementen geen marketingsactie is, maar een manier om de inkomsten te verhogen. Is niet erg, maar communiceer dat met een goede reden (investering 4g bv.).
SuzyQ

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoe kan het nou dant de prijzen zo gigantisch zijn gestegen?! Tot vandaag kostte sim-only (75 min bellen, 4 GB data) nog maar 20.63 per maand, en nu is het meest vergelijkbare (onbeperkt bellen, 1 GB) maar liefsts 39,00?!?! Hoe kan dit nou?? Weliswaar meer minuten, maar veel minder data!
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
meself schreef:
Ik heb sterk het vermoeden dat de nieuwe abonnementen geen marketingsactie is, maar een manier om de inkomsten te verhogen. Is niet erg, maar communiceer dat met een goede reden (investering 4g bv.).


Jammer dat je er zo over denkt. Maar daarvoor is het forum ook: je kunt hier je mening geven over onze diensten 😄

De nieuwe abonnementen zijn juist samengesteld om het onze klanten gemakkelijker te maken om een passende keuze te maken
Bovendien heb je met RED een aantal zekerheden: Zorgeloos bellen, sms'en en internetten naar alle Nederlandse nummers, meer controle over je kosten en verbruik, snel en gemakkelijk hulp van experts via de smartphone crew en de gratis klantenservice, zekerheid met je toestel door onder andere Vervangend Toestel Service

Je hoeft het natuurlijk niet met ons eens te zijn. Ieder zijn mening. In elk geval bedankt voor het delen van de jouwe. Dat stellen we zeer op prijs.
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
SuzyQ schreef:
Hoe kan het nou dant de prijzen zo gigantisch zijn gestegen?! Tot vandaag kostte sim-only (75 min bellen, 4 GB data) nog maar 20.63 per maand, en nu is het meest vergelijkbare (onbeperkt bellen, 1 GB) maar liefsts 39,00?!?! Hoe kan dit nou?? Weliswaar meer minuten, maar veel minder data!
Hey SuzyQ,
Gisteren zijn onze nieuwe RED-abonnementen ingegaan. Het verschil is echter minder groot dan je denkt.
Bij de "oude" Sim-Only abonnementen was 1GB datategoed inbegrepen. Vanwege een actie kreeg je er tijdelijk 3GB bij. Maar dat was dus geen vast onderdeel van het abonnement.
Je betaalt nu voor een Sim-Only RED € 39,00. Daarvoor heb je in principe evenveel data, maar kun je onbeperkt bellen en sms'en naar ALLE Nederlandse nummers. Je hoeft dus geen hoge rekening te verwachten omdat je meer minuten/sms'jes hebt verbruikt 😄 Dat is wel heel relaxed, of niet?
Daarnaast kun je gratis gebruik maken van onze klantenservice, krijg je een vervangend toestel bij reparatie en een hoge up- en downloadsnelheid.

Ik voeg jouw bericht even samen met een ander bericht, omdat beide gesprekken sterk op elkaar lijken.
Jef

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb gister juist een Red abonnement afgesloten omdat ik ze zo goedkoop vond, vergelijk ze eens met de Vodafone extreme abonnementen voorheen 10.000 minuten voor € 100. nu onbeperkt voor € 65. en 42mbps data snelheid....
Cindy1985

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vind het ook erggg jammer dat ik mijn abo pas over 3 weken mag verlengen. Ik had dit veel liever vorige week gedaan toen ik zelf nog mocht kiezen uit het aantal belminuten/smsjes/data.
Ik gebruik bijna geen belminuten en smsjes dus ik vind het erg zonde om dan zo'n RED abo aan te schaffen die ontzettend duur is..
 
Verder vind ik het ook belachelijk dat er geen abonnementen meer zijn zonder internet. Mijn vader moet deze maand ook gaan verlengen en gebruikt geen internet op zijn telefoon, maar zal er dus in de toekomst wel voor moeten betalen.
 
Waarschijnlijk is vodafone binnekort dus nog 2 klanten minder.. Zonde hoor!
Silvan

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Vodafone, jullie blijven maar herhalen dat het zo prachtig is dat we voortaan onbeperkt kunnen bellen en sms'en. Jullie zien alleen een ding over het hoofd: we willen en hoeven niet onbeperkt te kunnen bellen en sms'en...  Helemaal niet als dit 'extraatje' ons ook nog is 20 euro extra per maand kost, vergeleken met de vorige abonnementen. Lekker snel surfen over het mobiele internet heeft voor mij en vele anderen juist de hoogste prioriteit!
 
Ik verbaas me trouwens ook nog steeds over het feit dat de abonnementprijzen in Nederland stukken duurder zijn dan de prijzen bij onze zuiderburenGefrustreerde kat
SuzyQ

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Astrid,
 
Het klopt dat die 3 GB een tijdelijke actie was, maar daarvoor kreeg je zelfs 10 GB erbij. Dus dan is 1 GB echt wel een forse achteruitgang (al waren het acties).
 
Jullie zijn schrikbarend duurder geworden met Red. Zowel vergeleken met eerdere Vodafone tarieven als met andere providers. Helaas verloopt mijn abonnement over 6 weken. Ik ben al 13 jaar een zeer tevreden klant van Vodafone maar deze tarieven gaan me echt te ver. Ik stap over naar KPN. Jammer...
meself
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Het is toch jammer dat er niemand van Vodafone hier meer een reactie geeft.

Op z'n minst dt deze feedback wordt gebruikt (te samen met de opmerkingen via Facebook en Twitter) om te na te gaan of er wellicht mogelijkheden zijn voor een alternatief.
Leviaziz

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik sluit me volledig aan bij Silvan's opmerking. Erg jammer dat Vodafone met deze RED abonnementen op een (voor velen) zinloos marktsegment inspeelt. Wat Vodafone tevens over het hoofd lijkt te zien, is het feit dat wanneer je voor een 'goedkoper' abonnement zou kiezen; je behoorlijk bij kunt leggen voor een degelijk toestel. Vice versa; waarom zou je kiezen voor een duur abonnement met een goedkoop toestel? Door de invoering van de nieuwe abonnementsvormen lijdt de verleiding om over te stappen naar een betere en vele malen goedkopere provider voor mij geen twijfel. 
Kortom, Vodafone verliest hierbij helaas weer een klant.
RolandW88

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Voor mensen die nauwelijks bel/sms minuten nodig hebben zijn deze abonnementen totaal niet aantrekkelijk. Er is niks aan te passen, alles staat al vast. Dit is dus ook de reden dat ik over 2 maanden overstap naar een andere provider. Vodafone is veel te duur geworden, zelfs KPN is goedkoper voor de abbonement vorm die ik wens.

Nog een ontevreden klant die overstapt binnenkort.
RolandW88

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
@Silvan

Je laatste zin, ik proef prijsafspraken onderling 😉
Silvan

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
We zullen zien of ze hun oogkleppen de komende weken/maanden af doen en toch nog is gaan kijken naar de wenen en behoeften van de klanten. Als je wat door het Vodafone forum heen bladert en op de Facebookpagina zoekt naar het bericht van en over de introductie van RED, kom je van alle kanten weinig positiefs tegen.
 
Ik ben benieuwd hoelang RED zal blijven bestaan in deze vormen...
RolandW88

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Precies, ze moeten gewoon net als bij andere providers maken dat je je eigen abonnement kan samenstellen. Kijk bij Telfort kan je een hele abonnement zelf samenstellen, ben alleen geen fan van Telfort anders was ik daarnaartoe gegaan. Nu neig ik naar KPN, zelfde 1000MB internet met 100/150 belminuten/sms (bel nooit, hoogstens kwartier per maand, word vaak zelf gebeld) ben ik 11 euro goedkoper uit, allemaal leuk bij Vodafone dat onbeperkt maar ze kijken niet naar de behoeftes van alle klanten.
 
Leuke marketing truc natuurlijk, ONBEPERKT DIT, ONBEPERKT DAT voor MAAR zoveel euro....
Lilith

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik heb precies hetzelfde probleem. Over 1,5 week mag ik verlengen en omdat mijn telefoon al even niet meer goed functioneerd heb ik gevraagd of ik voortijdig kon verlengen. Voorheen is dit nooit een probleem geweest en heb vele vrienden die ook bij VF al eens voor de 4 mnd konden verlengen. Nu werd mij vorige maand gezegd dat dat niet meer mogelijk was. Ik begrijp nu ook waarom! Dan had ik nog onder de oude voorwaarden gevallen. Mijn eigen abbo kunnen samenstellen en gebruik kunnen maken van die 50% korting. Nu ben ik verplicht om een RED abbo af te sluiten waar ik niets aan heb omdat ik niet veel bel of sms met mijn telefoon, ik hou nu maandelijks nog zoveel over dat ik hier geen extraatje in zie. Gratis klantenservice heb ik al en een smartphone crew heb ik niet nodig. 

Ook zijn de smartphones ineens weer duurder geworden bij de nieuwe RED abbo's een Galaxy s3 was vorige maand nog gratis bij een abbo vorm van 50 euro en nu moet ineens 94 euro worden bij betaald. Leuk idee voor de groot verbruikers maar de rest van de klanten heeft er niet zoveel aan.

Nu sta ik voor de keuzen, ga ik ineens zeker 10euro per maand extra betalen om over 2 weken eindelijk een nieuwe telefoon te krijgen of wacht ik nog 2 maanden in de hoop dat mijn telefoon het nog even volhoud en stap ik over naar de concurent (kpn/hi). 
Wel jammer dat ik hier over na moet denken want ik ben al vele jaren klant bij vodafone!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic