Marcus1

Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Motorola Vodafone probleem met gebruik ING app met 4G

Ik kan met mijn Motorola One de ING app niet gebruiken met 4G, alleen met Wifi. Is er al een oplossing gevonden voor dit probleem?

Uitgelicht
Teun Z

Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik had erg genoeg hetzelfde probleem. Super irritant om er op een fout moment achter te komen.

De vraag bij ING gelegd en ook toegelicht dat ik alle trucjes al had geprobeerd zoals de app herinstalleren buiten WIFI om, 4G instellingen wijzigen waarbij inlog en wachtwoord op de 4G als "vodafone" ingesteld zou zijn etc. Niets hielp. 2 weken later een mail van ING gekregen en het heeft het probleem opgelost. Hun stappenplan was:

 

Klik op lees meer voor het volledige Stappenplan

Lees meer
  • Schakel Wi-Fi uit.
  • Ga naar ‘Instellingen’ van uw telefoon.
  • Ga naar ‘Netwerk en Internet’.
  • Ga naar ‘Mobiel Netwerk’.
  • Ga naar ‘Voorkeurs netwerk type’.
  • Standaard is de volgende optie ingesteld, namelijk: ‘4G, 3G en 2G’.
  • Kies hierbij alleen voor: ‘Alleen 3G’ (of 3G/2G).
  • Vervolgens kunt u het menu van de instellingen verlaten.
  • Open de Mobiel Bankieren App. Let op! Het kan zijn dat u nog steeds de melding ‘Geen netwerk’ krijgt, maar dit heeft te maken met het feit dat het 3G netwerk officieel niet meer beschikbaar is bij Vodafone.
  • Sluit vervolgens de Mobiel Bankieren App.
  • Ga opnieuw naar ‘Instellingen’ van uw telefoon om vervolgens weer naar ‘Voorkeurs netwerk type’ te gaan.
  • Switch vervolgens terug naar de optie: ‘4G, 3G en 2G’.
  • Verlaat wederom het menu van de instelling.
  • Open opnieuw de Mobiel Bankieren App. De app zal nu ook werken via uw 4G netwerkverbinding.

Klinkt heel raar, en ook onder het mom van  "Waarom zou dit wel werken, en de telefoon opnieuw opstarten niet??". Geen idee. Maar dit heeft bij mij geholpen.

Kan met mijn motorola weer zonder wifi in de ING app!

323 Reacties 323
Oldpike

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wat ik lees op de topics dat Vodafone de schuld legt bij ING en Motorola maar waarom als ik een 2e sim in mijn toestel heb van Youfone en hier werkt alles wel toch vreemd als het ligt aan Motorola en ing

SenV

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Heb hetzelfde probleem. ING en DigiD werken niet via 4G (hollandsnieuwe) met een Motorola. Heb een paar dingen geprobeerd die misschien kunnen helpen om een oplossing te vinden

 

Motorola Hyper + Hollandsnieuwe 4G + ING --> Werkt niet
Motorola Hyper + Wifi (ziggo) + ING --> Werkt wel

Motorola Hyper + Hollandsnieuwe 2G + ING --> Werkt wel

Motorola Hyper + T-Mobile 4G + ING --> Werkt wel

Samsung Galaxy S10e + Hollandsnieuwe 4G + ING --> Werkt wel

Motorola Hyper + Hollandsnieuwe 4G + VPN + ING --> Werkt wel

 

Hoop dat er snel een oplossing gaat komen want dit is toch wel een groot probleem. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Eigenlijk moet je voor HollandsNieuwe op de community zijn van HollandsNieuwe, ook al is het Vodafone die de hoofd provider is. En de vraag waarom het dan niet aan Vodafone ligt omdat andere providers dier geen last van hebben. Het kan zijn dat er een koppeling tussen Vodafone en Motorola het probleem is en dat er misschien aan beide kanten iets aangepast moet worden. Laten we even afwachten wat de medewerkers van Vodafone te melden hebben. Mocht je problemen hebben, laat het dan weten aan @Mark , zoals in deze topic is aangegeven (met alle gegevens die hij nodig heeft). 

Josoetgebrook

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

In dit geval is het logisch dat SenV zijn bericht in dit topic plaatst.

Hollands Nieuwe maakt gebruik van het netwerk van Vodafone en het is juist extra informatie dat dit probleem zich ook voordoet bij de provider Hollands Nieuwe.

Peter-Klarta

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Leuk prima en warum werkt het net ook niet op een prepaid kaart (met voldoene internet ) niet. Maar het werkt wel via roaming in duitsland op vodafone de heel eerg vremd vind ik.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

@Josoetgebrook 

Ik zeg ook niet dat deze informatie hier niet gedeeld mag worden. Liet alleen weten dat als je een probleem hebt met het netwerk via HollandsNieuwe, dan daar deze vraag stellen. Of deze nu wel, of niet gebruik maakt van het netwerk van Vodafone. Misschien is dit ook al gedaan, dat weet ik niet. Maar dat is wel het beste, dan weten ze daar ook van dit probleem en mochten er daar meer problemen zijn dan kunnen ze het opnemen via Vodafone om meer informatie. Daarom verwijs ik naar hun community. 

SenV

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

@Energieboy Mee eens. Het zou inderdaad logisch zijn om met een Hollandsnieuwe abonnement ook naar een Hollandsnieuwe community te gaan. Echter die vind ik niet (iemand?). Er is wel iets op facebook te vinden maar heb zelf geen FB. En via hun klantenservice word ik ook niet echt wijzer. Vandaar. Maar ik denk dat wanneer er op deze community een oplossing komt, deze ook zal gelden voor de Hollandsnieuwe gebruikers.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Uiteraard, als er een oplossing komt, dan zal dat hier zeker geplaatst worden. Als er mensen zijn die problemen hebben, stuur Mark een privé bericht met de gevraagde informatie (onderaan de topic staat Mark z’n bericht) en dan kan hij deze doorgeven en zullen de juiste mensen dit kunnen oplossing. Hoe je het ook went of keert, er is zeker iets mis! 

Marcus1
topicstarter
Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Energieboy lost helemaal niets op. In dienst van Vodafone houdt hij de boot af. Ik zie geen andere keuze meer dan over te stappen naar een betrouwbare provider.

Basgram

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Tja dat de boot afhouden herken ik wel. Meerde mensen waaronder ikzelf geven al een lange tijd aan dat dit probleem niet alleen speelt bij de ING app maar bijvoorbeeld ook bij DigiD waardoor dit probleem dus niet bij ING ligt maar bij Vodafone en Motorola. En eigenlijk is iedereen van Vodafone op deze community (en daar reken ik energyboy ook onder) alleen maar bezig geweest de schuld aan de ING app te geven waardoor er tot nu nooit iets opgelost is want de schuld ligt overduidelijk niet bij ING dus deze kunnen niks oplossen .

Dus beste Vodafone medewerkers graag nu ophouden andere bedrijven de schuld te geven of maar om voorbeelden blijven vragen als je die al genoeg hebt en ga eens de boel oplossen lijkt me.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Als je niet niet weet waar je over praat, doe dit dan ook niet! En ja, dan heb jij weer gelijk dat ik dan niet Vodafone moet na praten, als ik niet weet waar ik het over heb en niet weet waar het probleem ligt. Helemaal mee eens! Maar ik ben niet in dienst bij Vodafone. En als je wilt overstappen, doen, zou ik zeggen. Als je niet tevreden bent dan staat niemand je in de weg om van provider te wisselen. Maar klets niet zo raar door dingen te zeggen die niet waar zijn. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Als Vodafone zegt dat het niet aan hun systeem ligt, dan neem ik aan dat ze daar gelijk in hebben. Mocht uiteindelijk iemand anders melden dat het niet zo is, en Vodafone zegt dit ook, dan ben ik zeker de eerste die dan ook zal melden dat Vodafone hierin fout zit/zat. Ik schrijf alleen wat Vodafone aangeeft. En nu is het aan Vodafone om dit uit te zoeken, wat @Mark ook al heeft aangegeven. En ik hoop dat ze dit ook snel gaan doen zodat iedereen weer tevreden is!

Josoetgebrook

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

De reacties van @Marcus1 en @Basgram begrijp ik wel, je reageert op vrijwel ieder bericht, ik denk dat echte Vodafone medewerkers zelf goed kunnen reageren.

 

Je hebt nog geen enkele keer een nuttige bijdrage geleverd, ik zou je dan ook geen medewerker noemen maar een fanboy.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hi @Josoetgebrook 
Zeker te begrijpen maar om dan gelijk te melden dat ik bij Vodafone werk is onzin. Dit is een klanten helpen klanten community, dat er ook mensen van Vodafone langs komen om te helpen, is alleen maar fijn en handig. Maar dit is, net zoals de Community van Ziggo, een klanten helpen klanten community en dan krijg je een reactie van klanten. Daarnaast zijn de mensen van Vodafone hier niet elke dag op aanwezig, zeker in het weekend niet, en dan is het toch leuk als er klanten zijn die helpen. Aangezien er niet zoveel klanten zijn die graag helpen, en ik wel, kom ik voor 90% met een goed antwoord en waar mensen heel blij mee zijn dat ze geholpen zijn (klein gebaar, groot plezier - om even op je laatste zin te komen). Het zijn soms kleine dingen en daarmee zijn de mensen blij. Als het dingen zijn waarmee mensen niet geholpen zijn dan ben ik direct maar werkzaam bij Vodafone en snap ik er niets van. Prima natuurlijk, maar verwacht geen grote probleem oplossingen van de moderatoren van Vodafone hier op de community. Deze mensen kunnen ook niets anders doen dan jullie bevindingen door te geven aan de juiste afdeling en ze moeten daar op antwoord wachten en geven het antwoord van die afdeling weer door hier op de community. Mocht dit dan niet het juiste zijn dan kan ik daar niet zoveel aan doen, en de moderatoren hier ook niet. 

Kijk, mensen mogen van mij best het idee hebben dat ik bij Vodafone werk, maar ga mij niet de schuld geven dat ik dingen verdoezel of juist achter hou zodat de klanten niet verder kunnen. Nogmaals, ik ben niet werkzaam bij Vodafone, dit is een klanten helpen klanten community, en ja ik als Super Expert heb wel een kortere lijn met Vodafone, maar dat wil nog niet zeggen dat ze me alles kunnen vertellen. Zeker niet als ze het zelf ook niet weten, of bericht krijgen dat het zo is zoals het is, en dat laat ik dan ook weten. Het is mijn vrije tijd, ik help graag mensen. 

Het is goed zo, ik laat het hier nu bij op deze topic en wens iedereen, die hier een probleem mee heeft, dat ze snel geholpen worden en dat het allemaal weer gaat werken. 

Debigboss

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Misschien ten overvloed, maar in Duitsland en Oostenrijk werkt alles prima. Dit bevestigd een eerder bericht en hint op een specifieke instelling oid voor de 4g verbinding, dan wel security settings die specifiek in Nederland niet goed zijn.

Ik hoop dat Vodafone hier iets aan heeft.

ChristaB

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Als aanvulling op Debigboss:

Ik heb deze problemen al sinds juli vorig jaar. In september was ik op vakantie in Italië en had daar volgens mij ook geen problemen met de ING app.

Het zou fijn zijn als dit probleem nu eens wordt opgelost. 

Marcus1
topicstarter
Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Aanvullend: het probleem bestaat niet bij de combinatie Motorola/KPN/ ING Het is dus duidelijk waar het probleem zit.

 

 

 

Am159753

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedendag, ik heb sinds gister een nieuw abonnement bij vodafone en ik heb een motorola g30 tot mijn verbazing kon ik inderdaad net als andere wat ik hier lees niet met mijn mobiele internet inloggen of wat dan ook bij de ing app ( en internet van ing deed ook vervelen)

Wel werkt het op wifi. Tot op heden is nog niets gelukg zodat ik wel gewoon op mijn mobiele netwerk gebruik kan maken van mijn ing.

Marcus1
topicstarter
Stamgast
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 41Likes

Die toestand is al een jaar aan de gang en wordt niet opgelost door Vodafone. Het zou netjes zijn als Vodafone zijn toekomstige klanten zou waarschuwen voor dit probleem.

Goof

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik wilde even vermelden dat contactloos (NFC) betalen via ING wel lukt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic