dickderoos

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

150 min beltegoed is te weinig.

Mijn vrouw en ik hebben sinds enige tijd een sim-only-abonnement bij Vodafone (we kwamen van de KPN).

Door allerlei oorzaken moeten wij vaak bellen, met vrij lange gesprekken.

Daardoor zijn regelmatig de beltegoeden van die maand op. Soms moeten we € 100,- bijbetalen.

Helaas heeft Vodafone nauwelijks mogelijkheden om een abonnement met een langere gespreksduur te nemen, behalve onbeperkt bellen en dan zit je meteen aan een voor ons veel te grote databundel vast. (wij hebben aan 2 GB /maand genoeg, dus meer is zonde en overbodig)

Kan dat niet anders?

Bij Ben (om maar wat te noemen) kan je voor € 5,- onbeperkt bellen bij het abonnement bijkopen.

Wat heeft Vodafone voor mogelijkheden die ik niet zag?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @dickderoos . Welkom hier!

In mijn antwoord hierover kan ik eigenlijk heel erg kort zijn. Ik denk dat de Blox “onbeperkt bellen” precies is wat je zoekt!  Heb ik dat goed? 🙂 

Bekijk in context

16 Reacties 16
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @dickderoos . Welkom hier!

In mijn antwoord hierover kan ik eigenlijk heel erg kort zijn. Ik denk dat de Blox “onbeperkt bellen” precies is wat je zoekt!  Heb ik dat goed? 🙂 

dickderoos
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Zo te zien is dat hetgeen ik bedoel.

Ik zal, om te beginnen, de tel. van mijn vrouw voorzien van BloX.

Jammer dat we dat niet eerder wisten.

Ik heb die vraag ook als eens in een Vodafone-winkel gesteld en toen kreeg ik als antwoord dat dat alleen met een hoger abonnement kon.

In elk geval hartelijk dank voor het antwoord.

Navigatortje

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Lycke VodafoneEindelijk een goede optie. Als je niet veel data nodig hebt maar toch obeperkt wil bellen.

De mogelijkheid bestaat nog niet zo lang toch?

EDIT: net de Blox aangezet, nog geen bevestiging gehad.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Ha! Goeie. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik nog maar kort op de Vodafone Community werk ( hiervoor enkel Ziggo). Ik was dus niet heel erg thuis in de diensten en vond deze gister op de site toen ik ging zoeken. Maar inderdaad, ik heb even onze kennisbanken geraadpleegd en zie dat deze Blox pas sinds 6 juli beschikbaar is.  Een enorm toeval dus :-). 

 

@Navigatortje ; hoe heb je hem aangezet? Heb je inmiddels nog steeds geen bevestiging? 

Navigatortje

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Lycke Vodafone ik heb hem aangzet via My Vodafone op de website, de BloX stond na een half uurtje al bij de producten dus ga ik er vanuit dat deze werkt. Maar kreeg geen bevestiging via sms oid.

Via de My Vodafone app activeren kan nog niet, daar staat de Blox nog niet bij. Misschien is er een update nodig?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Goed dat je het aangeeft, @Navigatortje . Ik ga hier intern even achter aan. Het staat wel bij je producten, dus het staat zeker wel aan :-). Dat komt goed! 

Overigens; de communicatie over deze nieuwe blox volgt ook nog, later deze maand. Mochten jullie je afvragen “waarom heb ik hier niets over gehoord” ^^. 

Navigatortje

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Lycke Vodafone ik heb de onbeperkt bundel aanstaan volgens My Vodafone (wel zichtbaar in de app) maar er worden toch minuten van de reguliere bundel afgehaald terwijl ik naar vaste en mobiele nummers gebeld heb? Hoe zit dit precies?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Ik vermoed dat de blox pas “aangaat” wanneer je huidige minuten op zijn. Sterker nog, misschien ontvang je dan ook pas de SMS. Maar heel eerlijk gezegd weet ik dit niet 100% zeker. Ik die dat over deze Blox ook nog geen tekst in de algemene voorwaarden is opgenomen (dus dat heb ik ook gelijk doorgezet intern). Ik kom hier nog op terug! 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Ja, je blox gaat pas “aan” op het moment dat de huidige belminuten op zijn :-). Dat je het dus nu wel ziet aflopen is gebruikelijk ^^. 

Navigatortje

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Lycke Vodafone wrote:

Ja, je blox gaat pas “aan” op het moment dat de huidige belminuten op zijn :-). Dat je het dus nu wel ziet aflopen is gebruikelijk ^^. 

@Lycke Vodafone ergens best wel logisch, anders gebruik je een deel van je abonnement niet terwijl je er wel voor betaalt. Maar ik moet nu de komende tijd veel bellen dus Onbeperkt Bellen is zeker een uitkomst.

En weer uit te zetten als het niet meer nodig is.

Navigatortje

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Lycke Vodafone  ik heb eigenlijk nog een vraag. Als je eerst de 150 minuten opmaakt en daarna pas de onbeperkt bundel aanspreekt betaal je dan vanaf het moment dat de bundel gaat gebruiken of betaal je al voor het aanzetten?

Bijvoorbeeld  als er in een maand 149 minuten verbruikt zijn wat betaal je dan?

dickderoos
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik snap niet meer wat er nu gebeurt met de BloX.

Ik 21 juli heb per SMS “Onbeperkt bellen aan” verstuurd.

Na een tijdje stond er inderdaad in de Vodafone-app van het telefoonnummer een aanduiding “Onbeperkt Bellen Bundel” en “Onbeperkt SMS”.

Vreemd genoeg is er geen bevestiging SMS gekomen.

De standaard 150 min-bundel is intussen opgebruikt.

Echter: er staat nu een bedrag van € 3,34 met “verbruik buiten de bundel”

En daar had ik nu net die onbeperkt bellen-bundel voor aangeschaft.

Wat is hier fout gegaan?

En is er iemand te bellen om e.e.a. alsnog in orde te krijgen?

Navigatortje

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@dickderoos analyseer de details eens met de rode knop. Misschien heb je servicenummers gebeld die buiten de bundel vallen...

dickderoos
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

He waren in 4 gevallen gewone 06-nummers in NL.

Het langste gesprek duurde 16 min; de rest c.a. 20 sec.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @dickderoos . Het gaat (nog) niet goed met de bundel. Wellicht dat je (1 van de) eerste klant bent die er gebruik van maakt en we er dus nu achter komen dat het nog niet werkt zoals zou moeten. 

Hoe dan ook, ik zie dat je inmiddels in de winkel bent geweest om dit ook na te vragen/uit te laten zoeken. Er is een onderzoek gestart en deze loopt momenteel nog 🙂 

dickderoos
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Er is inderdaad iets niet goed gegaan, maar wa? is nog niet duidelijk.

Via de Chat e.e.a. besproken (ik was wel van plan geweest naar de winkel te gaan, maar via Ziggo kreeg ik de chat door.).

Intussen lopen de belkosten nog op, maar die zullen op de factuur straks gewist worden begreep ik.

We houden het in de gaten.

Het zal vast goed komen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic