Snettie

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Smart 4 Max loopt vast

Sinds een aantal maanden gebruik ik de Vodafone Smart 4 Max. Geweldig toestel, niks mis mee. Tot een aantal weken geleden.
Het apparaat loopt nu geregeld vast, of is heel traag. Ik dacht in eerste instantie dat het te maken had met de laatste update van Whatsapp, maar waarschijnlijk is er iets anders aan de hand. Regelmatig reageert de aan/uitknop niet, of heel traag. Toestel opnieuw opstarten helpt even, maar na een halve dag wordt het weer traag.
Ik heb overbodige apps en bestanden al verwijderd of opnieuw geïnstalleerd, maar niets werkt. Wat kan ik nog proberen?
16 Reacties 16
MrMister

Raadgever
  • 113Posts
  • 10Oplossingen
  • 64Likes
Beste Snettie,

Probeer het hele toestel een keer te resetten door hem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Maak wel eerst een back-up van je belangrijke gegevens voor je dit doet zodat je niks kwijt raakt. Verder kan je het toestel ook nog ter reparatie aanbieden als dit niet werkt aangezien de kans dan niet meer heel groot is dat het om een Software fout gaat.

Hou ons op de hoogte van eventuele vorderingen.

Met vriendelijke groet,
MrMister
Snettie
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ga het toestel resetten, hopelijk raak ik dan niet alle gegevens kwijt...
Nog een ander bijkomend verschijnsel is het veel sneller leegraken van de accu.

Anonymous
Niet van toepassing
Hey Snettie,

Maak daarvoor eerst een backup van je toestel. Anders ben je idd je gegevens kwijt.

Groetjes stevied86
Brian250

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Toestel loopt vaak vast, kan dan ook niet worden uitgeschakeld, batt pull is onmogelijk. Erg traag na verloop van tijd, elke maand een reset uitvoeren. Toestel vergrendelt niet automatisch, als je het hoesje dicht doet. Voor het toestel is een speciale pen voor nodig. Na intensief gebruik van de pen verslijt de rubber, en werkt deze niet meer. Het toestel maakt slecht contact met de oplader. Dit allemaal na 3 maanden!!

Voor de rest een prima toestel!
Anonymous
Niet van toepassing
Het enige wat je dan nog kunt doen is het toestel het reparatie traject in laten gaan als bovenstaande niet geholpen heeft ben ik bang.

Groetjes stevied86
Brian250

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Voor welke van de vele klachten geld dat?
Snettie
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dacht ik gedaan te hebben, maar helaas...
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! Brian250,

Als je het toestel ter reparatie stuurt kun je de klachten die je hebt ook vermelden (hier wordt altijd naar gevraagd) hiervan wordt en notitie gemaakt waarna het reparatiecentrum hier verder mee aan de slag kan gaan en er wordt hard gewerkt aan en oplossing voor je toestel!
Snettie
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb mijn Smart Max 4 terug gezet naar de fabrieksinstellingen, en voorlopig doet hij het weer. Hopelijk blijft het zo en hoef ik dat niet elk kwartaal of vaker te doen...
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Toch nog goed om te horen dat de reset blijkt te werken Snettie. Hou ons ervan op de hoogte mocht er weer en probleem spelen met het toestel.

Fijne avond verder.
Snettie
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Daar ben ik weer...
Camera heeft kuren, en sinds gisteren is de batterij dood... Natuurlijk geen verzekering, maar wel binnen de garantie.
Ik ben niet meer zo blij met dit toestel... 😞
Anonymous
Niet van toepassing
Ai, dan raad ik je aan om hem zo snel mogelijk op te sturen. Wat je ook kunt proberen is een andere batterij.
Ik hoop voor je dat je wel een back-up automatisch laat maken vanuit het toestel anders zie ik het somber in voor de bestanden die je er op hebt staan.
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
@Snettie,

Had je het toestel nog opgestuurd ter reparatie? Ik ben benieuwd of het probleem hierdoor inmiddels is verholpen.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Snettie , is het inmiddels nog gelukt?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Geen reacties meer. Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic