jaccovdzaag

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

2e SIM kaart Multi Data Sim werkt niet

Goedemorgen,

Onlangs heb ik Multi Data Sim aangevraagd. Dit is op 6 november begonnen te spelen met een eerste bestelling, en op 5 december, 3 bestellingen en meerdere telefoontjes verder, kreeg ik eindelijk de 2e simkaart.

Ik aan de slag. Simkaart gecontroleerd op de site, of deze geactiveerd moest worden. My Vodafone wist van niets. Simkaart in de telefoon gedaan, een paar keer opnieuw opgestart, dus ik zal netwerken gaan zoeken. Dit lukt niet. Keer op keer gaat dit fout. De simkaart staat bij geen enkel netwerk een verbinding toe.

In het selfservice menu via de telefoon de simkaart alsnog geactiveerd. Ook dit heeft niets geholpen. de simkaart wordt wel gelezen, pincode is correct, maar hij staat geen enkele manier van een verbinding toe.

How can?

Groet,

Jacco van der Zaag
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi jaccovdzaag
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Een Multi Data Sim is alleen te gebruiken voor data en geen telefoon abonnement. Dus ik weet niet of je erop wacht dat je er mee kunt bellen, want dat kan niet. Mocht dit niet het geval zijn en je krijgt ook geen Internet, staan dan je APN gegevens goed?

* Bij Android is dit onder de instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken en dan namen toegangspunten. Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com Deze moet dan ook daar aangevinkt zijn.

De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live
APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4

* Bij Apple is dit instellingen - mobiele netwerk - mobiele data netwerk
Ook hier moet staan live.vodafone.com (gebruikersnaam vodafone en wachtwoord vodafone)

Kom je er nog niet uit dan adviseer ik je contact op te nemen met de klantenservice van Vodafone via te bellen of een privé bericht te sturen via Facebook en/of Twitter.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi jaccovdzaag
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Een Multi Data Sim is alleen te gebruiken voor data en geen telefoon abonnement. Dus ik weet niet of je erop wacht dat je er mee kunt bellen, want dat kan niet. Mocht dit niet het geval zijn en je krijgt ook geen Internet, staan dan je APN gegevens goed?

* Bij Android is dit onder de instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken en dan namen toegangspunten. Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com Deze moet dan ook daar aangevinkt zijn.

De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live
APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4

* Bij Apple is dit instellingen - mobiele netwerk - mobiele data netwerk
Ook hier moet staan live.vodafone.com (gebruikersnaam vodafone en wachtwoord vodafone)

Kom je er nog niet uit dan adviseer ik je contact op te nemen met de klantenservice van Vodafone via te bellen of een privé bericht te sturen via Facebook en/of Twitter.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
@jaccovdzaag

Is het uiteindelijk zelf gelukt of heb je nog contact gehad met onze klantenservice?
jaccovdzaag
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de bovenstaande reacties.

Ik weet dat ik er niet mee kan bellen. Dat is ook de bedoeling niet. Het is voor een 4G dongle, de Huawei E8372. M'n huidige simkaart werkt hier prima in, vindt het netwerk en doet z'n ding.

Heb een extra profiel gemaakt met de APN instellingen, dit biedt geen resultaat. Op geen enkele manier wil de simkaart een netwerk vinden.

Dus de klantenservice is de volgende stap.

Groet,

Jacco
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je al contact gehad met mijn collega's? Zij kunnen controleren of de simkaart correct is geactiveerd.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Werkt de simkaart of ervaar je nog steeds problemen?
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Geen reactie meer, topic is gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic