1
Vraag
2
Reacties
BasBloem

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Kan geen sms ontvangen, wel versturen en bellen

Hallo, ik kan sinds ergens begin december geen sms-jes meer ontvangen.

Versturen werkt prima en bellen of gebeld worden ook.

 

Na online zoeken heb ik al meerdere dingen geprobeerd:

Sim kaart eruit en in, herstarten, netwerk instellingen resetten.

Ook sim kaart in een andere telefoon doen werkt niet.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat het niet aan de telefoon ligt (dezelfde telefoon kan sms ontvangen met een andere sim-kaart, maar met de ‘foute’ sim-kaart in een andere telefoon ontvangt die nog steeds geen sms’jes.

 

Ik ben eerder ook al naar de vodafone winkel geweest en die zeiden ook dat het niet aan de instellingen lag.

Het gaat ook niet om service sms of betaalde sms die eventueel geblokkeerd kon zijn, ook een test sms van iemand anders wordt niet ontvangen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de gegevens via het privébericht. Ik heb je nummer gereset op het netwerk. Kun je voor mij eens je toestel opnieuw opstarten zodat er een nieuwe aanmelding op het netwerk komt. Je geeft aan dat je het sms’je van de apotheek binnen kreeg. Dit betekent dat het werkt. Kun je eens controleren bij de instellingen van sms of je nummers geblokkeerd hebt. Daarnaast mag je eens de simkaart testen in een ander toestel. Hiermee kun je uitsluiten waar het probleem ligt. 
 
Ik hoor graag van je @BasBloem 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @BasBloem 
Het best kan je wachten op een Vodafone Community medewerker. Die kan je SIMkaart een reset geven en misschien dat het dan is opgelost. Je hebt alles al gedaan, meer info kan ik ook niet geven. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat is apart @BasBloem 
Je kunt wel gewoon bellen, gebeld worden of internetten? 

Ik kijk het graag voor je na waarom je geen sms kunt versturen/ ontvangen. Wat voor een toestel heb je? Welk smscentrale nummer heb je ingesteld staan? 

BasBloem
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik kan inderdaad bellen of gebeld worden, internet werkt ook.

Bij het sms- en werkt alleen het ontvangen niet.

Ik heb het vodafone sms-centrale nummer gecontroleerd via deze handleiding:

https://handleidingen.vodafone.nl/samsung/galaxy-s9-android-8-0/troubleshooting/berichten/ik-kan-gee...

Het gaat om een Samsung S9, echter blijft het probleem bestaan als ik de sim kaart in een andere telefoon plaats. Daar ontvangt die ook geen sms

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Kun je mij eens een privébericht sturen met de volgende gegevens: naam, adres, postcode, geboortedatum, laatste 4 cijfers van je bankrekening en natuurlijk je mobiele nummer. Dan kijk ik vanuit hier alles voor je na. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de gegevens via het privébericht. Ik heb je nummer gereset op het netwerk. Kun je voor mij eens je toestel opnieuw opstarten zodat er een nieuwe aanmelding op het netwerk komt. Je geeft aan dat je het sms’je van de apotheek binnen kreeg. Dit betekent dat het werkt. Kun je eens controleren bij de instellingen van sms of je nummers geblokkeerd hebt. Daarnaast mag je eens de simkaart testen in een ander toestel. Hiermee kun je uitsluiten waar het probleem ligt. 
 
Ik hoor graag van je @BasBloem 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je bovenstaande stappen doorlopen @BasBloem  en is het daarmee opgelost? 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je nog een update voor ons @BasBloem? Werkt het inmiddels weer? Ben je erachter waaraan het lag? 

BasBloem
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helaas ontvang ik nog steeds geen SMS-jes van mensen die ik ken, gek genoeg komt er dus wel heel af en toe een sms doorheen van bijvoorbeeld de apotheek (waarschijnlijk een bericht dat al eerder ontvangen had moeten zijn). Helaas heb ik de kans nog niet gehad om het in een ander toestel te testen, echter zie ik niet hoe dat zou kunnen helpen na de eerdere pogingen. Het ligt niet aan het toestel.

Mijn nummer valt onder een zakelijk account, een ander gezinslid heeft een vodafone abbonnement die rond deze maand ge-activeerd zou moeten worden en onder het zakelijk account zal vallen (overgezet vanuit KPN). Echter heeft hij nog geen simkaart of uberhaubt nieuws hierover ontvangen, misschien dat er iets mis is gegaan in de administratie waardoor er op een of andere manier een rare communicatie fout is ontstaan, of dat het verkeerde nummer onder het zakelijk account een soort limiet heeft gekregen. Qua timing is het nogal toevallig, maar het lijkt mij alsnog sterk dat dit hier iets mee te maken heeft, maar misschien helpt deze informatie.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Nee, dat heeft er niks mee te maken @BasBloem 
Met juist de simkaart te testen in een ander toestel, sluit je uit waar het probleem zit. Kun je het toestel eens opnieuw opstarten? 
Ik heb je nummer gereset. Ook heb ik je een test sms gestuurd. Welk centrale nummer heb je ingesteld staan?

Betreft de bestelling voor het nummer wat eindigt op 52. Ik zie inderdaad dat in december een bestelling is geplaatst en ook de simkaart is bezorgt. Als het goed is heb je hierover ook een mail ontvangen met een track en trace code. 
 

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

We ontvangen graag nog een reactie @BasBloem 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic