Kwwibus

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Onlangs werd de inflatiecorrectie toegepast op mijn abonnement. Ja het klopt. Het stond in de “kleine lettertjes”. Een van de zoveelste addertjes van Vodafone. Hierna stop ik ermee. Baal van dit soort contracten. Gluiperig gewoon. Mijn vrindin heeft contract bij T-mobile. Helder duidelijk en geen verrassende kosten. Veel betere app, zonder lastige vragen en zoekfuncties. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Top, dan ga ik het intern aankaarten. Dankjewel hiervoor@Energieboy @Kilroy 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Kwwibus 
Jammer dat je zo’n reactie geeft. Elk bedrijf mag, en kan, inflatiecorrectie hanteren. Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) stelt elk jaar vast met welk percentage de prijzen in Nederland gemiddeld zijn gestegen. Hoe de regels zijn kan je op de website lezen van CBS.

T-Mobile heeft de laatste keer afspraken gemaakt met hun gebruikers dat ze hun prijzen niet zullen verhogen de komende aantal jaren. Maar ze hebben het niet over hun inflatiecorrectie gehad. Als je deze pagina leest van T-Mobile zie je dat ook die gewoon moeten betalen. Daar zie je ook voor wie deze kosten gelden. 

Dus hoe dan ook, elk telecom bedrijf heeft hier mee te maken. 

Kilroy

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Op zich is het logisch dat ook Vodafone weer inflatiecorrectie toepast, maar het was wel prettig geweest als dit even aangekondigd zou worden. 

Ik verbruik nooit buiten mijn bundel, maar nu was het maandbedrag ineens hoger. Toen pas zag ik dat het abbonnement duurder was geworden. Verder zijn er wel meerdere providers die voordeliger zijn als ik naar mijn abbonnement kijk. € 9,15 per maand voor 1Gb data en 150 minuten bellen. Dan heb ik nog € 5,- korting en dubbele data ook omdat ik ziggo heb. 

Deel het voortaan in ieder geval mee als er een prijsverandering aan komt zou ik zeggen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi@Kilroy 

Dit heeft een maand geleden op deze topic gestaan: https://forum.vodafone.nl/vodafone-nieuws-57/inflatiecorrectie-2019-299813

Daar staat het, dus het is wel aangekondigd op de Community en op de website is er ook een pagina: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/inflatiecorrectie.shtml

Kilroy

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik wist niet dat ik zelf actief moet zoeken dat er een prijsverhoging aankomt?

Ik geloof meteen dat het hier op het forum aangekondigd is en dat het op juiste pagina van de website van vodafone stond vermeld, maar daar kijk ik eigenlijk nooit op.

Het lijkt mij gewoon dat er een melding moet komen indien er een prijswijziging komt en niet dat ik daar zelf toevallig over lees. Van Ziggo krijg ik ook altijd bericht als er weer eens een prijsverhoging aankomt. Niet dat het dan leuker wordt, maar het is in ieder geval netter om je klanten te informeren. Aangezien Vodafone en Ziggo aardig wat met elkaar te maken hebben, mag je toch wel verwachten dat ze bijvoorbeeld een prijsverhoging ook melden.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Het staat in je contract, dat je elk jaar een prijsverhoging krijgt (of algemene voorwaarden). Vodafone en Ziggo zijn op dit moment wel 1 in de media maar achter de schermen zijn het eigenlijk nog altijd 2 bedrijven. Zou wel heel handig zijn als ze dit allemaal bij elkaar stoppen en dat je alles gewoon via 1 plek kan regelen, daar ben ik het wel met je eens. Vodafone heeft er voor gekozen om het via de Community te communiceren, weet eigenlijk niet meer of ik daar nu ook een SMS van gehad heb of niet. 

Wie weet gaan ze dit in de toekomst nog aanpassen, zeker nu jij ook aangeeft dat het niet prettig is om voor een verrassing te staan in de maand oktober. Een medewerker van Vodafone zal het vast en zeker oppakken en doorgeven aan de juiste afdeling en dan kunnen die er eens naar kijken. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Het staat zowel in de voorwaarden, als op onze website, hier op de community en op de factuur van september @Energieboy @Kilroy 
Ik begrijp hieruit dat je liever op een andere manier op de hoogte gebracht wilt worden? Zo ja, op welke manier wil je op de hoogte gehouden worden? Dan kaart ik het intern aan. Hierdoor kan er gekeken worden of ze het voortaan ook op een andere manier bepaalde zaken gecommuniceerd worden. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoe zou ik op de hoogte gehouden willen worden?
Gewoon per mail, dat zou mooi zijn. Zo doet, zoals Kilroy terecht al schreef, Ziggo het ook. 
Dat lijkt me een heel goed plan om uit te voeren. Als het daar lukt met zoveel klanten, kan het hier vast ook wel. We zullen zien, heb in ieder geval voor volgend jaar al een melding in mijn agenda gezet.

Kilroy

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Een mailtje zou inderdaad het handigst zijn. Aangezien ik nooit meerkosten maak, kijk ik niet op de factuur als het bedrag niet hoger is dan het normale maand bedrag.

Pas toen ik afgelopen week zag dat het bedrag hoger was dan normaal, ben ik gaan kijken waarom dat was en uiteindelijk op dit forum terecht gekomen. Als ik geen problemen heb en alles werkt zoals het moet ga ik niet kijken of ik wat kan vinden.

Maar goed, gelukkig werkt dit forum net zo goed als het Ziggo forum en wordt je snel van (het juiste)antwoord voorzien.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Top, dan ga ik het intern aankaarten. Dankjewel hiervoor@Energieboy @Kilroy 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic