Francois83

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

NFC simkaart

NFC simkaart bestaat die nog ?

en zo ja hoe kom ik er aan ?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Kleine toevoeging: De nieuwe simkaarten ondersteunen dit wel @Francois83 @Energieboy 
Echter zijn er geen aparte NFC simkaarten meer.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Francois83 
Ik heb het even voor je nagevraagd bij Vodafone! Vodafone heeft sinds 2018 de NFC simkaarten afgeschaft! ? Die simkaarten worden dan ook niet meer aangeboden. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Kleine toevoeging: De nieuwe simkaarten ondersteunen dit wel @Francois83 @Energieboy 
Echter zijn er geen aparte NFC simkaarten meer.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Maar wat kan je dan met de NFC simkaart?
Dus bij elke nieuwe SIMkaart zit NFC?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Klopt, NFC (near field communication) wordt gebruikt oa om met je telefoon in winkels te betalen @Energieboy 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Steven wrote:

Klopt, NFC (near field communication) wordt gebruikt oa om met je telefoon in winkels te betalen @Energieboy 

Maar dat is dan voor Android belangrijk?
Voor een iPhone werkt het niet, die heeft een eigen betaal NFC erin. Toch?

Francois83
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Steven  oke is dat duidelijk.

maar is zo niet aan de sim te herkennen dat sim met NFC is er staat daarover niks op de simkaart 

of heb ik dan een oude simkaart? mijn sim nummer begint met 89314403020********

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Er staat op de nieuwe simkaarten niks vermeldt over NFC. De nieuwe simkaarten zijn rood/wit en beginnen met 89314403.

Hieronder zie je een foto hoe de simkaart eruit ziet @Francois83 

 

Anonymous
Niet van toepassing

@Steven:  

Meen te weten dat bij duo-simkaarten geen NFC ondersteuning wordt /werd geboden.

Het nummer van mijn huidige duo-simkaarten begint ook met  89314403.

Is mijn gedachte inmiddels achterhaald, of bieden de duo-simkaarten nog steeds geen NFC ondersteuning?

Om misverstanden te voorkomen: zo ziet mijn simkaart uit:

Kan ik die als duo-simkaart eventueel omruilen tegen de door jou genoemde?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ah, het gaat over duo simkaarten. Dat zag ik niet terug in je vraag. Onze gewone simkaarten ondersteunen dit wel. De Duo simkaarten ondersteunen geen NFC.
Mocht je een gewone simkaart willen, dan kan ik deze voor je bestellen @Bas Banning 

Anonymous
Niet van toepassing

@Steven Dank voor je reactie en aanbod.

Dan hebben de 2 identieke simkaarten zonder NFC toch mijn voorkeur boven 1 simkaart met NFC.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Begrijp ik @Bas Banning , zeker als je op meerdere apparaten bereikbaar wilt zijn met hetzelfde nummer. 

hulstmarcvan

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Misschien voor de volledigheid voor hen die niet helemaal thuis zijn in de wereld van NFC; Wanneer je een NFC chip in je telefoon hebt zitten en je hebt een rekening bij oa ING, SNS, Rabobank (misschien zijn er wel meer banken, echter de ABN AMRO heeft dit voorlopig uitgeschakeld aangezien er weinig interesse in was maar dat terzijde) kan in Nederland overal betalen wanneer je ook de app van jouw bank hebt geïnstalleerd, de NFC chip herkent dit direct en activeert hem ook.

In de bank apP maak je eerst een digitale pas aan (althans zo gaat dat bij ING), je stelt een pincode in en of voor iedere betaling de pincode moet intoetsen (dit is niet de pincode van de app!!) en shoppen maar.

Sinds je kunt betalen met NFC is het zo gemakkelijk dat mocht je je pasje thuis hebben laten liggen je nog steeds onderweg een broodje kan kopen. 

BasBanning

Gedreven Meedenker
  • 65Posts
  • 4Oplossingen
  • 20Likes
Steven wrote:

Ah, het gaat over duo simkaarten. Dat zag ik niet terug in je vraag. Onze gewone simkaarten ondersteunen dit wel. De Duo simkaarten ondersteunen geen NFC.
Mocht je een gewone simkaart willen, dan kan ik deze voor je bestellen @Bas Banning 

@Steven Even een praktijkervaring met mijn al dan niet ondersteunende NFC duo simkaarten.

Bij het online vernieuwen van je rijbewijs moet je bepaalde documenten aan het RDW opsturen.

Dat kan o.a. door gebruik te maken van je smartphone voorzien van NFC en de Digid app.

Mijn Nokia 8 beschikt over de NFC optie en de Digid app.

De gegevensoverdracht is naar wens uitgevoerd!.

Neemt de Nokia in dit geval de NFC functie van de simkaart over, of ondersteunen de duo simkaarten onderhuids toch NFC?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic