KeesvL

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Portering van nummer lukt niet. Andere ervaringen?

Eind september overgestapt van T-Mobile naar Vodafone met nummerbehoud. De eerste bestelling is door Vodafone geannuleerd en ook weer door Vodafone een nieuwe bestelling aangemaakt. De nummerportering lukt niet of slechts ten dele (niet meer gebeld kunnen worden, maar wel kunnen bellen). De oude provider geeft aan dat het nummer vrij is en dat een porteringsverzoek  wordt uitgevoerd als die binnen komt. Er zijn ondertussen verschillende mensen mee bezig geweest, maar het lukt niet om te porteren. Ondertussen al 2 maanden met een case-manager in gesprek. Tot op heden heeft dit niets anders opgeleverd dan toezeggingen over coulance-regelingen en hoge prioriteiten bij de technische dienst, maar geen oplossing.

Heeft er iemand dezelfde ervaringen? Hoe is het opgelost en/of heeft iemand nog andere tips?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de gegevens. Ik ben gelijk met je mee gaan kijken en zie dat het eerste onderzoek is gesloten en een nieuw onderzoek hiervoor is aangemaakt. Dit staat bekend onder 9172361.
De technische dienst is op dit moment nog bezig met het onderzoek en waarom jouw nummer niet is overgekomen naar ons. Zij zullen dit ook terugkoppelen naar je. 
 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Hoi @KeesvL
Wat vervelend dat dit allemaal zo moeizaam verloopt. Wat is de reden dat de portering niet lukt? En er is ondertussen al een case aangemaakt begrijp ik? Kunnen we via de Community nog iets voor je betekenen of ben je enkel op zoek naar ervaringen van klanten? 

KeesvL
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De technische dienst van Vodafone is aan het onderzoeken wat de reden is dat de portering niet lukt. Tot nu toe zonder succes. Ik ben inderdaad op zoek naar ervaringen en vooral ook de geboden oplossingen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
KeesvL wrote:

De technische dienst van Vodafone is aan het onderzoeken wat de reden is dat de portering niet lukt. Tot nu toe zonder succes. Ik ben inderdaad op zoek naar ervaringen en vooral ook de geboden oplossingen.

Ervaringen is altijd lastig want de een heeft dit en de ander heeft weer dat. Daarnaast kan deze portering fout wel heel anders zijn dan die van iemand anders. Gelukkig gaat Vodafone er mee aan de slag en zodra de technische dienst daar antwoord op heeft dan zal je het zeker wel vernemen. Erg vervelend natuurlijk dat het zo moet lopen, maar de oplossing is onderweg, zullen we maar zeggen.

Om het leed iets te verzachten wil ik je toch bij deze alvast hele Fijne Feestdagen wensen en alvast een geweldig 2020 bij Vodafone. Althans, ik verwacht dat het natuurlijk al eerder goed verloopt bij Vodafone 

Hans Sas

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Lijkt mij redelijk simpel: wanneer je zelf belt, ziet degene die je belt dan jouw 'oude' (te porteren) nummer of je nieuwe nummer? Als het laatste het geval is, dan is er helemaal niet geporteerd en is het nummer nog in bezit (in gebruik) bij T-Mobile.

De vraag is: heeft T-Mobile inmiddels 1 porteringsverzoek ontvangen en uitgevoerd? Zo niet, dan kan jij & Vodafone op je hoofd gaan staan maar zal het niet opgelost worden. Er is niet zoiets als 1 beetje porteren en zo te horen is jouw nummer helemaal niet geporteerd. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je inmiddels meer duidelijkheid over het onderzoek voor nummerbehoud @KeesvL 

KeesvL
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Er is totaal geen voortgang.  De case manager heeft verlof en de supervisor is schijnbaar niet bij machte om even contact te leggen. Ondertussen bijna 3 maanden bezig voor een ‘simpele’ overstap. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Kun je eens mij de volgende gegevens sturen via een privebericht: voor en achternaam, adres, postcode, geboortedatum en de laatste 4cijfers van je bankrekeningnummer. Ik kijk graag voor je na of ik iets kan achterhalen voor je. Stuur mij ook even het casenummer?

Groet, steven

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dankjewel voor de gegevens. Ik ben gelijk met je mee gaan kijken en zie dat het eerste onderzoek is gesloten en een nieuw onderzoek hiervoor is aangemaakt. Dit staat bekend onder 9172361.
De technische dienst is op dit moment nog bezig met het onderzoek en waarom jouw nummer niet is overgekomen naar ons. Zij zullen dit ook terugkoppelen naar je. 
 

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Topic gesloten. De oplossing wordt persoonlijk aan jou teruggekoppeld, zoals Steven al aangaf @KeesvL

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic