Nummerbehoud voor abonnementen - Alle ins & outs

  • 24 april 2015
  • 2 reacties
  • 61389 Bekeken

  • Vodafone Collega
  • 0 reacties
http://voda.fo/ne/iext4

Op onze website kun je veel informatie vinden over hoe je nummerbehoud aan kunt vragen. Via een eenvoudig menu kun je je huidige situatie aanklikken en daarna de situatie waar je naartoe wilt. Vervolgens zie je stap voor stap wat de verdere procedure is. Toch merken wij dat er nog een aantal dingen niet geheel duidelijk zijn en in dit topic geven we dan ook nog een korte samenvatting.

  • https://#link1
  • https://#link2
  • https://#link3
  • https://#link4
  • https://#link5
  • https://#link6
  • https://#link7
______________________________________________________________________________

Abonnement (niet Vodafone) naar Vodafone abonnement

Je kunt via onze website een nieuw abonnement aanvragen of een bestelling doen voor prepaid. Uiteraard is dit ook telefonisch of in een winkel mogelijk. Als je over wilt stappen naar een abonnement van Vodafone zeg dan het abonnement bij je huidige provider niet op. Vodafone zorgt er namelijk voor dat je abonnement bij je huidige provider wordt opgezegd. Zo weet je zeker dat je nummer niet komt te vervallen en loopt het mooi in elkaar over!

Bij de aanvraag dien je ook rekening te houden met de opzegtermijn van 1 maand. Houd hier dus rekening mee om eventuele dubbele kosten te voorkomen. Je kunt zelf een gewenste datum aangeven voor het overzetten van je nummer. Het overzetten van je nummer kan alleen op werkdagen en niet in het weekend. Kies je een dag in het weekend, dan wordt er gekeken naar een andere mogelijke datum. Maak je gebruik van prepaid, dan gaat de procedure wat sneller. De aanvraag neemt dan vijf tot tien werkdagen in beslag. Ook hierbij geldt wel dat het nummer niet overgezet kan worden in het weekend.

Zodra het nummerbehoud goedgekeurd is krijg je van ons bericht per sms. Hierin staat vermeld op welke dag het nummer over wordt gezet. Het is raadzaam die dag op pad te gaan met beide simkaarten. Zowel van je huidige provider als van Vodafone. Het kan namelijk de hele dag duren voordat het nummer overgezet wordt en zo ben je niet onbereikbaar. Dit gaat geheel automatisch en je hoeft daar dus niets voor te doen. Zodra de simkaart van je huidige provider niet meer werkt, gaat het allemaal heel snel. Plaats de Vodafone simkaart dan in je toestel en je kunt er mee aan de slag!

Als je voor een abonnement met een toestel hebt gekozen, versturen we het toestel zo snel mogelijk. Hierbij dien je wel even te wachten tot het nummerbehoud goedgekeurd is. Het kan dus voorkomen dat je het toestel en de nieuwe simkaart eerder in huis hebt dan dat het nummer overgezet is naar Vodafone. Aangezien onze toestellen simlockvrij zijn kun je de simkaart van je huidige provider ook in het nieuwe toestel gebruiken. Mocht de simkaart een ander formaat hebben, vraag dan bij de huidige provider na of het mogelijk is de simkaart om te ruilen.

Nummerbehoud na ingang abonnement

Als je je nummer mee wilt nemen dien je dit altijd vooraf aan te vragen. Het is niet mogelijk je nummer nog over te laten zetten als je al een actief abonnement van Vodafone hebt. Wel kun je het nummer dan over laten zetten naar prepaid, zodat het niet verloren gaat.

Twee bestaande telefoonnummers niet te wisselen

Als je zowel Vodafone prepaid als een abonnement van Vodafone hebt, maak je gebruik van twee telefoonnummers. Het is niet mogelijk om deze twee nummers te wisselen. Als je twee abonnementen hebt van Vodafone kun je ook daarbij de nummers niet onderling wisselen. Mocht je een telefoonnummer van iemand over willen nemen, kan diegene het contract aan jou overdragen.

Nummerbehoud wijzigen

Als er bepaalde gegevens niet kloppen in je nummerbehoudverzoek, ontvang je van ons een sms. Hierin vind je een link. Via die link kun je het verzoek dan zelf aanpassen en opnieuw indienen. Zo hoef je niet opnieuw contact met ons op te nemen!

Nummerbehoud annuleren

Als je nummerbehoud bij Vodafone aan hebt gevraagd, maar je toch liever bij je oude provider blijft dan kan dat natuurlijk. Hiervoor dient de aanvraag wel geannuleerd te worden. Heb je de bestelling in een Vodafone winkel gedaan, dien je de bestelling daar binnen 48 uur te annuleren. Heb je de bestelling online of telefonisch gedaan, heb je een zichttermijn van 14 dagen. Als de bestelling nog niet geleverd is, kun je het telefonisch annuleren.

Is je toestel wel al geleverd en je wilt toch terug naar je oude provider kan dat natuurlijk ook. Je nummer is dan wel al overgezet en er moet dan een nieuwe aanvraag komen. Je kunt het pakket retour sturen en je bestelling wordt dan geannuleerd. Daarnaast dien je zelf contact op te nemen met je vorige provider en deze zal dan een aanvraag voor nummerbehoud doen.

Vodafone verlaten :S

Dit laatste zien we natuurlijk liever niet gebeuren, maar mocht je toch de keuze maken over te stappen naar een andere provider dan kan dat natuurlijk ook. Vodafone zal het nummer dan overdragen naar je nieuwe provider. Ook hier dien je rekening te houden met de einddatum van je abonnement en de opzegtermijn. Als de einddatum van je abonnement al geweest is, is er geen reden tot paniek. Je kunt gewoon gebruik blijven maken van je Vodafone abonnement tot het nummer over wordt gezet. Als dit betekent dat je abonnement slechts een gedeelte van de maand bij Vodafone actief is, krijg je het tegoed naar rato.

Heb je een particulier abonnement en wil je voor de einddatum overstappen met nummerbehoud? Dan kun je in sommige gevallen je contract afkopen.
De kosten voor de resterende tijd van je abonnement betaal je in één keer. Let hierbij op dat een eventuele korting komt te vervallen.
Heb je alleen nog een opzegtermijn van één maand? Dan moet je nog even geduld hebben. Het is namelijk niet mogelijk om de opzegtermijn af te kopen.

Hoe vraag je dit aan?
Je kunt dan bij jouw nieuwe provider een abonnement of Prepaid met nummerbehoud aanvragen. Geef hierbij aan op welke datum je graag wilt overstappen. Jouw nieuwe provider gaat dit vervolgens samen met Vodafone in orde maken. Zodra het nummerbehoud is goedgekeurd, brengt je nieuwe provider je op de hoogte.

Heb je een zakelijk abonnement?
Dan is het helaas niet mogelijk om met nummerbehoud je abonnement af te kopen. Wil je graag je nummer meenemen naar een andere provider? Vraag dit dan minimaal 1 maand voor de einddatum van je huidige abonnement aan. Je hebt namelijk 1 maand opzegtermijn. Als je het later aanvraagt, dan gaat maand in vanaf het moment dat je dit aanvraagt.

Nummerbehoud voor prepaid
Alle informatie over nummerbehoud voor prepaid vind je hier.

Om over het nummerbehoud te discussiëren met andere forumgebruikers kun je terecht in dit topic.

______________________________________________________________________________
Gebruikers en moderators die aan dit topic hebben bijgedragen: , , , , , , , , , 

2 reacties

Vodafone wil inderdaad echt niet dat je gaat. Ze gaan zelfs zo ver, dat ze de nummerbehoud aanvraag gewoon weigeren.

Ook al gebeurt het netjes binnen de 120 dagen termijn. En als je vervolgens Vodafone gaat bellen, krijg je een jonge knul aan de lijn die alle touwtjes aan elkaar liegt om te voorkomen dat je gaat. Eerst vermeld hij dat het geen 120 dagen zijn, maar 60. Echter als ik hem confronteer met de informatie die op de website staat ( en daar staat echt 120 ) dan geeft hij aan dat de website onjuiste info doorspeelt, en dat hij hier een melding van gaat maken, om mij vervolgens in de wacht te zetten zodat hij een mooie aanbieding voor me kan maken. Dan komt hij met een tegenaanbieding van een euro duurder, want opzich even interessant klonk, maar vervolgens aangeeft dat het toch niet doorgaat omdat het toestel niet op voorraad is. En zodoende niets voor mij kan betekenen. Achteraf heel erg blij dat deze niet op voorraad was, anders was ik met verkeerde informatie overstag gegaan, wat valt onder moedwillige oplichting. Bij elke andere partij, tot zelfs een andere medewerker van Vodafone, hoor ik dat het gaat om 120 dagen. Ik heb herhaaldelijk gezegd dat hij in de war was met 60 dagen, maar hij bleef glashard ontkennen dat ik gelijk had.

Ik neem contact op met Belsimpel en geven duidelijk aan dat Vodafone deze nog niet kan overzetten. Waarom is onduidelijk, hier wordt achteraan gegaan. Vodafone kan zelf geen informatie delen over waarom dit niet lukt. Belsimpel gaat het morgen weer proberen, zodat ik gauw klant kan worden bij Ben.

Ik twijfelde heel erg of ik bij Vodafone weg wilde gaan, omdat ik daar al meer dan een decennia klant van ben. Maar ik kwam een deal tegen waar Vodafone niet tegenop kan boksen. Ik wilde voor deze keer eens wat anders, en na de aankomende twee jaar weer terug te gaan. Helaas zijn dit geen praktijken waardoor ik het gevoel krijg om terug te willen...

Hoop dat Vodafone wat duidelijker communiceert naar zowel Ben, Belsimpel en nog belangrijker: De huidige klant. En er alles aan doet om dit voorspoedig te laten lopen, zodat ik gauw kan bellen met een nieuw toestel en niet meer zorgen hoef te maken over mijn huidige toestel die na 6 jaar bijna uit elkaar valt.
Hoi @Tomas,

Welkom op de Community!
Je mag 120 dagen voor de einddatum, nummerbehoud aanvragen. Waarom dit medegedeeld wordt door een collega dat dit niet kan, durf ik niet te zeggen. Namens Vodafone, mijn excuses voor deze informatie! Ik kan mij heel goed voorstellen, dat je dit gevoel krijgt! Dit is absoluut niet de bedoeling!

Kun je ons een bericht sturen via Facebook of Twitter? Dan kunnen we mee kijken met je waarom het afgekeurd wordt etc.
Ik kan mij heel goed voorstellen, dat je dit gevoel krijgt! Dit is absoluut niet de bedoeling! Via de Community heb ik geen mogelijkheid om onze systemen hierop te controleren. Dit is wegens privacy redenen.

Reageer