Mbucher

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ongevraagd abonnement afsluiten.

Ik ben op mezelf gaan wonen en wilde een abonnement van Ziggo af gaan sluiten. Ik zag dat er een deal was met Vodafone, dus wilde daar graag meer over weten en besloot te bellen met Vodafone om een offerte aan te vragen. Na het 'advies' gevraagd te hebben, kreeg ik de dag erop een SMS dat het nummerbehoud door Vodafone was aangevraagd. Een email met mijn contract volgde kort daarop. Dit was dus al waar het mis ging. Ongevraagd een abonnement onder mijn neus geschoven gekregen.
Vervolgens heb ik gebeld met Vodafone om duidelijk te maken dat dit niet de bedoeling was en werd me gevraagd het pakketje van PostNL met de simkaart als inhoud te weigeren. Daarna zou ik weer met Vodafone moeten bellen omhet abonnement te cancelen, zodat ik een ander abonnement af zou kunnen sluiten bij Kpn (je snapt wel dat ik een beetje klaar met Vodafone was).

Het pakketje eenmaal geweigerd begon ik met het bellen van de klantenservice, waarbij ik 3x ben doorverbonden en 2x een kwartier in de wacht ben gezet. Dit was een week na het foutief afsluiten van het abonnement. Op een gegeven moment kreeg ik de 'juiste' persoon aan de lijn. Die vertelde mij doodleuk dat het niet eens nodig was om Vodafone nogmaals te moeten bellen na het weigeren van het pakketje en dat het annuleren van het abonnement binnen 2 dagen na het weigeren van het pakketje automatisch zou gebeuren.

Nu zijn we opnieuw een week verder en er is dus nog niks geannuleerd. En mijn vraag luidt als volgt: Hoe moeilijk kan het zijn, om een abonnement te annuleren waar een consument niet om heeft gevraagd en hoe lang gaat dit nog duren? En waar moet ik mijn vraag neerleggen om eindelijk dit ongevraagde abonnement geannuleerd te krijgen.
6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Mbucher
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Vervelend verhaal, als ik het zo lees. Waarschijnlijk was het dan toch niet helemaal duidelijk dat je niet al gelijk een abonnement wilde afsluiten. Je hebt toch een aantal stappen moeten ondergaan om een abonnement af te sluiten, neem aan dat je daarop dan niet bent ingegaan? Want je moet echt aangeven via een gesprek, ze nemen het dan op, dat je een abonnement wenst en JA zeggen.

Maar goed, hoe dat is verlopen kan ik ook niet weten, ben er niet bij geweest 🙂
Wat je zegt, het kost toch niet zoveel moeite om een abonnement te stoppen en dit je per mail even te laten weten. Ik weet niet hoe zoiets in z'n werk gaat maar ik kan je wel melden dat wij hier op de Community niet voor je kunnen doen. Dit is een klanten helpt klanten Community en kunnen dus niet in het systeem kijken wat er aan de hand is. De klantenservice van Vodafone is de enige plek waar je dit kunt navragen.

Wat je wel kan doen is een chat starten (als er voldoende mensen online zijn) of anders een privé bericht sturen via Facebook en/of Twitter en daarin uitleggen wat je hier ook hebt geschreven. Je krijgt dan binnen een paar dagen antwoord terug. Succes in ieder geval en wens je dan toch Fijne Feestdagen en hoop dat je alsnog besluit om wel een abonnement te nemen :wink:
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Zodra een pakketje retour is, zal het helemaal teruggedraaid moeten worden (denk hierbij aan het stopzetten van het contract, het retour boeken van het toestel en eventueel het terugboeken van een betaald bedrag). Hier gaan een aantal werkdagen overheen. Via hier kunnen wij helaas geen status inzien van het stopzetten etc. Je mag hiervoor bellen met de afdeling status order via 0800-0560 of eventueel via de chat.
Mbucher
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Energieboy wrote:
Hoi Mbucher
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Vervelend verhaal, als ik het zo lees. Waarschijnlijk was het dan toch niet helemaal duidelijk dat je niet al gelijk een abonnement wilde afsluiten. Je hebt toch een aantal stappen moeten ondergaan om een abonnement af te sluiten, neem aan dat je daarop dan niet bent ingegaan? Want je moet echt aangeven via een gesprek, ze nemen het dan op, dat je een abonnement wenst en JA zeggen.

Maar goed, hoe dat is verlopen kan ik ook niet weten, ben er niet bij geweest 🙂
Wat je zegt, het kost toch niet zoveel moeite om een abonnement te stoppen en dit je per mail even te laten weten. Ik weet niet hoe zoiets in z'n werk gaat maar ik kan je wel melden dat wij hier op de Community niet voor je kunnen doen. Dit is een klanten helpt klanten Community en kunnen dus niet in het systeem kijken wat er aan de hand is. De klantenservice van Vodafone is de enige plek waar je dit kunt navragen.

Wat je wel kan doen is een chat starten (als er voldoende mensen online zijn) of anders een privé bericht sturen via Facebook en/of Twitter en daarin uitleggen wat je hier ook hebt geschreven. Je krijgt dan binnen een paar dagen antwoord terug. Succes in ieder geval en wens je dan toch Fijne Feestdagen en hoop dat je alsnog besluit om wel een abonnement te nemen :wink:


Dat hele stappenplan wat je vertelt heb ik niks van gehoord aan de telefoon. Dat vond ik ook al erg bijzonder. Echt bijzonder slecht dat er gewoon meerdere fouten zijn gemaakt en ik op geen manier gecompenseerd wordt. Ondertussen zijn we al 3 weken verder en zit ik nog steeds vast. Ongelooflijk
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Ik begrijp je frustratie maar als het pakket geweigerd is aan de deur wordt het abonnement normaal gesproken automatisch geannuleerd. De stappen die Steven beschrijft nemen inderdaad wel even in beslag.
De exacte status van het terugdraaien van de order is alleen opvraagbaar via eerder genoemde kanalen. Ik raad je dus aan even te bellen met 0800-0560 (gratis). Dan heb je in ieder geval duidelijkheid.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Heb je nog een status update voor ons? Anders wordt dit topic op korte termijn gesloten @Mbucher.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic