Zwaantje

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Red Essentiel abonnement kosten en lage databundel

In een Vodafone winkel had ik een telefoon+abonnement voor 2 jaar afgesloten in 2016. De telefoon is dus al 2 jaar afbetaald (was 8 euro p./m. tot 2018) en de Sim Only Red Essential abonnement gaat door maar er worden extra kosten in rekening gebracht die ik niet begrijp.

 

Door bepaalde omstandigheden met mijn gezondheid (ziekte) heb ik nu pas een Vodafone account en toegang tot mijn gegevens en kosten overzicht.

 

Ik betaal 30 euro p./m. voor abonnementskosten en daarbij extra gebruikskosten. De extra gebruikskosten zijn begrijpelijk want ik bel soms naar 0900 nummers.

 

Wat ik niet begrijp is waarom ik 30 euro p./m betaal terwijl Red Essential 25 euro kost. Ik bel niet in of naar het buitenland. Waar komen die extra 5 euro kosten vandaan?

 

Ook heb ik maar 1.5 GB bundel + 1.5 GB dubbele data met Red Essential al jaren lang minimaal vanaf 2016.

Ik heb dus maar een 3 GB databundel met Red Essential terwijl ik op de website bij een Red Essential abonnement 5 GB databundel zie voor 25 euro p./m. Waarom heb ik dan maar 3 GB databundel?

 

Hoe kan het dat ik meer betaal voor minder? Een compensatie voor de extra kosten en lage databundel zou ik wel op prijs stellen.

 

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Zwaantje 
Je zegt dat je abonnement al sinds 2018 is afgelopen. Dit is een abonnement van 2016 en waarschijnlijk waren die prijzen op dat moment actief. In de loopt der jaren heeft Vodafone, vorig jaar nog, z’n abonnementen aangepast en dan ben je als klant zelf verantwoordelijk om, na beëindiging van je contract, die je stilzwijgend laat door lopen, af en toe eens rond te kijken of er misschien nieuwe abonnementen zijn en/of misschien wel prijs aanpassingen. Doe jij niets, dan loopt je abonnement gewoon door. Mits Vodafone een algehele prijs aanpassing doet, dan heb je kans dan je daar aan mee doet. 

Je hebt het over dat je soms naar 0900 nummers beld, zijn dat niet die extra kosten? Dit kan je zien in je My Vodafone app bij tegoed en dan bij data analyse. 

In ieder geval kan ik je zeggen dat Vodafone heeft laten weten in maart 2020, dat is vandaag, maar ik verwacht dat ze morgen, en anders in de loop van de maand, met nieuwe abonnementen te komen. Dan zou ik als ik jou was ook even gaan rond kijken of je niet over kan stappen naar een nieuw abonnement. Dit zal vast in kosten schelen of misschien wel extra’s voor een zelfde prijs. 

Mijn advies is deze maand goed de site te controleren en dan over te stappen op een nieuw abonnement bij Vodafone. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Het klopt inderdaad wat @Energieboy aangeeft. Je gaat akkoord met de tarieven op het moment van afsluiten. Het red essential abonnement is tegenwoordig goedkoper en heeft meer data @Zwaantje 

Door het jaar heen zijn er verschillende acties. Zodra je mag verlengen kun je hiervan ook gebruik maken. Ook heb je de mogelijkheid om tussentijds je abonnement te wijzigen naar de nieuwe variant. Dit zal dan tegen de prijzen zijn van het moment waarop je het abonnement afsloot. Bij het wijzigen van een abonnement komen bepaalde kortingen te vervallen.

 

Mocht je hierover nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.

Zwaantje
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Energieboy

Ik dacht dat ik duidelijk genoeg was in mij post, maar hier is mijn tekst nog een keer:

Ik betaal 30 euro p./m. voor abonnementskosten en daarbij extra gebruikskosten. De extra gebruikskosten zijn begrijpelijk want ik bel soms naar 0900 nummers.

 

Wat ik niet begrijp is waarom ik 30 euro p./m betaal terwijl Red Essential 25 euro kost. Ik bel niet in of naar het buitenland. Waar komen die extra 5 euro kosten vandaan?

 

Ik heb alles al nagekeken nu ik beschik over een account en die extra kosten die buiten de bundel zijn (dus die 0900 nummers) die komen boven op de abonnements kosten van 30 euro die ik nu betaal zoals ik hierboven vermeld had. Ik moest vorige maand ongeveer 37 euro betalen, dus die extra kosten waren 7 euro van 0900 nummers, dat begrijp ik.

 

Maar ik had het over abonnementskosten die 25 euro kosten voor Red Essential, maar ik betaal 30 euro en krijg 3 GB databundel.

 

Ik vind dit een vreemde manier van zaken doen, waarom kan Vodafone niet gewoon automatisch mijn abonnement aanpassen naar 5 GB bundel en de prijs veranderen voor een bestaande klant die gewoon betaald. Zoals ik al zei kon ik jaren niet in mij gegevens kijken en aanpassen.

 

Ik heb de abonnementen van Vodafone bekeken, maar er is maar weinig vrijheid en aan te passen om iets goed samen te stellen. Je kan belminuten en databundel niet apart instellen, want er zijn maar 6 keuzes met voorgekozen instellingen.

 

Ik ga daarom dus niet verlengen, maar overstappen naar een andere provider waar er wel meer vrijheid en mogelijkheid is om een abonnement precies persoonlijk samen te stellen en niet maar 6 keuzes zijn zoals bij Vodafone.

 

En tot zover heeft Vodafone niet laten zien dat ze flexibel zijn voor de klant. Dat is niet echt met de tijd meedenken en ook te zien aan de beperkte abonnement keuzes die Vodafone aanbied.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Vodafone is zeker wel flexibel, alleen moet je het zelf altijd blijven controleren. Ze kunnen natuurlijk niet alle klanten gaan mailen dat hun abonnement oud is en als je online kijkt dat je dan misschien beter, of goedkoper uit bent. Dat doet geen enkel bedrijf. 

Dat misschien de abonnementen niet aansluiten op wat je wilt, dat is een ander verhaal. Dan is het misschien goed om eens ergens anders rond te kijken. Het is je goed recht om even rond te kijken, wat je eventueel eerder ook had kunnen doen. Altijd onthouden, zodra je mobiele abonnement stopt, na 1 of 2 jaar, kijk dan of je goedkoper uit bent met een ander abonnement. Deze tip geef ik je graag mee als je over stapt naar een andere provider. Want ook daar moet je na je contract weer even rond kijken of je huidige abonnement nog wel aansluit met kosten en/of behoeften. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic