Sticky

Red Together


Red Together


Met ons nieuwe abonnement Red Together kun je samen één grote databundel delen met vrienden of familie. Daarnaast kunnen alle gekoppelde aansluitingen onbeperkt bellen en SMS'en. Heb je ook Ziggo en kom je in aanmerking voor de Non-stop gratis extra’s? Dan krijg je extra korting op het abonnement en wordt de databundel verdubbelt naar 160 GB!



Veel gestelde vragen:

Hoe kan ik een Red Together aanschaffen?
Vanaf 18 juni zijn Red Together en Red Together Extra verkrijgbaar via onze webshop, Vodafone winkels of telefonische verkoopafdeling via 0800-0200 056.

Moet iedereen die in een groep zit familie zijn?
Nee hoor. Een Red Together groep kan uit maximaal 5 groepsleden bestaan. Dat betekent niet dat je allemaal op hetzelfde adres hoeft te wonen. Kinderen die het huis uit zijn of ergens anders staan ingeschreven, ooms, tantes of opa’s en oma’s kunnen ook gewoon bij Red Together komen. Het maakt eigenlijk niet uit met wie jij straks een groep vormt, maar alle groepsleden staan straks wel op het contract van de beheerder.

Hoe kan ik een Red Together groep creëren?
Wanneer je meer dan 1 Red Together of Red Together Extra op je naam hebt, kun je een Red Together groep creëren via My Vodafone, de website of de My Vodafone app. Je krijgt dan een notificatie en als je daarop klikt is de Red Together groep geactiveerd. Wil je ook daadwerkelijk gebruik maken van de voordelen van Red Together, dan dien je bij de instellingen van je groep minimaal twee Together aanwezige prijsplannen in jouw My Vodafone account op ‘aan’ te zetten. Dan pas treden de benefits (dubbele data om te delen) in werking.

Wie is de beheerder?
Degene die als eerste een My Vodafone account aanmaakt of de My Vodafone app update en de groep activeert, is de beheerder van de Together groep. Dit kan iedereen zijn met een Together of Together Extra abonnement binnen hetzelfde klantnummer.

Hoe kan ik de beheerder wijzigen?
Het is niet mogelijk om in de My Vodafone omgeving de beheerder te wijzigen. Wanneer je dit wilt wijzigen, kun je hiervoor contact opnemen met de klantenservice:
· Bel je vanaf je mobiel? Bel dan 1201
· Bel je vanaf je vaste telefoon? Bel dan 0800-0094

Hoe kan ik de Red Together groep deactiveren?
Je kunt als Beheerder bij Instellingen andere groepsleden op ‘uit’ zetten. Ze worden dan aan het einde van de maand niet meer gerekend tot de groep. Eventueel verkregen voordelen komen dan voor dit Groepslid te vervallen. Het Groepslid is dan nog wel zichtbaar in My Vodafone en kan nog gebruikmaken van de diensten van Vodafone.

Ik heb geen abonnement van Vodafone, kan ik de beheerder zijn van mijn Red Together?
Je kunt alleen de beheerder zijn van jouw Red Together groep, indien de contracten van jouw groepsleden op jouw naam staan en door jou worden betaald.

Hoe werkt de Pauzeknop?
De Pauzeknop is alleen beschikbaar voor de Beheerder. De Beheerder kan de knop aan- en uitzetten bij een of meerdere groepsleden. Door het aanzetten van de Pauzeknop wordt de datasnelheid van die persoon verlaagd tot 64 kb/s, in NL en de EU. Met deze snelheid kun je nog wel WhatsApp berichten sturen, maar Youtube kijken is niet meer mogelijk. De lagere snelheid gaat meteen in en wordt aan het einde van de maand automatisch gedeactiveerd.

Betaal ik voor het dataverbruik, wanneer ik op de Pauzeknop heb gedrukt?
Nee, wanneer je als beheerder voor een gebruiker op de Pauzeknop hebt gedrukt, heeft deze gebruiker in Nederland en de EU alleen nog data met een lage snelheid. Deze data is gratis.

Werkt de Pauzeknop ook in het buitenland?
De Pauzeknop werkt in Nederland en EU en kan aangezet worden op alle abonnementen die deel uitmaken van de Red Together groep.

Hoe weet ik wat ik in de Together groep verbruik?
De beheerder en de groepsleden kunnen in My Vodafone zien (desktop en app) wat de gezamenlijke databundel is en wat het totale verbruik van de groep is in die maand.

Hoe weet ik dat ik mijn limiet heb bereikt?
Zodra er 80% van de gezamenlijke Datapot is verbruikt krijgt de Beheerder hier een notificatie van.
Zodra er 100% van de gezamenlijke Datapot is verbruikt krijgen de Beheerder en alle Groepsleden een notificatie. Alleen de Beheerder kan dan een Data Blox aansluiten.

Wat kan ik doen als de gezamenlijke databundel op is?
Wanneer de gezamenlijke databundel verbruikt is, kun je als beheerder de Blox Together data toevoegen aan de Databundel. Als het datategoed voor 80% en 100% is verbruikt wordt een melding per SMS verstuurd. Je hebt de keuze uit:
· 5GB - €25
· 10GB - €40
· 20GB - €60

Red Together Extra abonnementen kunnen géén gezamenlijke Data Blox afsluiten. Zij kunnen wel de individuele Blox afsluiten. NB: De kosten hiervan zijn voor de contracthouder.

Kan ik alle Data Blox delen met mijn Red Together groep?
Je kunt alleen de Blox Together data (5, 10 of 20GB) delen met de andere groepsleden. De overige Blox zijn alleen voor individueel gebruik en tellen niet mee in de gezamenlijke databundel.

Welke bundel wordt als eerste verbruikt als de Together Extra aansluiting een extra data Blox aansluit?
De individuele bundels worden altijd als eerste verbruikt, als deze op is wordt pas de algemene databundel gebruikt.

Hoe weet ik of mijn data is verdubbeld?
Heb je een Red Together afgesloten en heb je nog minimaal één Red Together abonnement, dan wordt je data automatisch verdubbeld als je dit deelt met andere groepsleden. Deze data komt dan in de gezamenlijke databundel. De data die daar wordt weergegeven is het aantal GB ná verdubbeling.

Voor datagebruik in het buitenland bestaat een ‘Fair Use Policy’. Geldt dit ook voor Red Together?
De Fair Use Policy die geldt voor individuele abonnementen, geldt ook voor Red Together data. Voor de Red Together (Extra) abonnementen geldt een EU datalimiet van 20 GB per sim per maand. Kijk hier voor meer informatie over de Fair Use Policy.

Hoe stel ik het persoonlijk Datategoed in?
Het persoonlijk datategoed is door de Beheerder gemakkelijk in te stellen via MyVodafone. Selecteer het groepslid en kies de maximale hoeveelheid data. Je hebt vooralsnog de keuze uit 4 mogelijkheden: 1GB, 2GB, 5GB en 10GB. Zodra de gebruiker 100% van het datategoed heeft bereikt, sturen we de beheerder én het geselecteerde groepslid een notificatie via sms.

Moet ik het persoonlijk Datategoed iedere maand opnieuw instellen?
Nee, het datategoed blijft iedere maand ingesteld zolang je dit niet wijzigt. Je kunt het datategoed wijzigen of uitzetten op ieder gewenst moment. Het gaat dan op de eerste dag van de nieuwe maand.

Wat gebeurt er als een Groepslid het persoonlijk datategoed bereikt?
Wanneer een groepslid 100% van het persoonlijk datategoed heeft bereikt, sturen we de beheerder én het geselecteerde groepslid een notificatie via sms. Het geselecteerde groepslid kan gewoon blijven internetten. De beheerder kan besluiten om de pauzeknop aan te zetten om de datasnelheid voor deze gebruiker in NL en de EU te beperken. Die kan op elk gewenst moment door de beheerder aan- en uit gezet worden.

Red Together in combinatie met Ziggo

Ik combineer Vodafone & Ziggo en ontvang Non-stop gratis extra’s. Welke voordelen krijg ik dan als ik een Red Together groep creëer?

Wanneer je Vodafone & Ziggo combineert, ontvang je Non-stop gratis extra’s:
· Dubbele data op alle Red Together abonnementen die op hetzelfde adres geregistreerd staan
· €5 korting op alle Red Together abonnementen die op hetzelfde adres geregistreerd staan. Niet op de Red Together Extra.
· Een gratis TV-pakket naar keuze (Movies & Series, Sport Totaal of Kids)
· Een gratis Veilig online pakket, waarmee je tot 20 apparaten kunt beveiligen

Kijk hier voor meer informatie over de Non-stop gratis extra's.

Ik combineer Vodafone & Ziggo en ontvang non-stop gratis extra’s. Krijg ik dan nogmaals dubbele data als ik een Red Together groep creëer?
Ja, je krijgt dubbele data wanneer je Vodafone en Ziggo combineert (40 GB naar 80 GB), én je krijgt dubbele data wanneer je jouw Red Together data deelt met andere Red Together (Extra) groepsleden. (80 GB naar 160 GB).

Zelf heb ik geen Ziggo, maar mijn familielid dat op een ander adres woont en bij mij op het contract zit wel. Als we dan een Red Together groep vormen krijgen we dan ook de non-stop extra’s?
Nee, dat is niet het geval. De match voor de Non-stop extra’s wordt gemaakt op het adres voor Ziggo en dat van de Vodafone contracthouder. Alleen wanneer die gelijk zijn krijg je Non-stop extra’s.

Ik heb nog een abonnement met toestellening en wil graag deelnemen aan Red Together. Kan dat?
Wanneer je nog een abonnement met toestellening hebt en jouw abonnement wordt overgenomen, dient eerst de toestellening volledig te zijn afbetaald. Pas dan kan het contract worden overgenomen, overgaan naar een Red Together en onderdeel worden van een Red Together groep. Neem hiervoor contact op met de Klantenservice voor het afbetalen van je toestellening.

Ik wil de Red Together groep verlaten. Hoe werkt dat?
Wanneer je geen deel meer wilt uitmaken van een Red Together groep, kun je dit aangeven in de My Vodafone app. De beheerder kan desbetreffende Groepslid op ‘uit’ zetten, waardoor het geen onderdeel meer uitmaakt van de groep. Deze persoon is nog wel zichtbaar in het overzicht omdat het onder klantnummer valt. Als je het abonnement op een andere naam wilt zetten, dien je hiervoor het formulier voor contractoverdracht in te vullen.

Ik ben de beheerder van de Red Together en zeg mijn contract op. Wat gebeurt er dan met de Red Together groep?
Wanneer er 2 of meer abonnementen binnen de Red Together overblijven, verandert er niets: je blijft dan nog steeds beheerder van Red Together en heb je de mogelijkheid om via de My Vodafone app alle abonnementen te beheren. De voordelen blijven in stand (op basis van de nog aangesloten abonnementen. Bij 2x Extra verdwijnt bijvoorbeeld wel de gezamenlijke databundel. Indien de Red Together groep uit 2 abonnementen bestond en je jouw contract opzegt, vervalt hiermee de Red Together groep (en de voordelen) omdat er slechts 1 abonnement overblijft.

Heb je nog andere vragen? Stel ze gerust.

71 reacties

Wat een top punt weer bij vodafone, wat nou TOGETHER. ben anderhalf uur aan het bellen (op dit moment in de wacht) sommige mensen weten niet eens dat het bij Vodafone er is andere zeggen dat het in de pijp lijn zit andere dat het een gerucht is, ben nu met iemand aan de lijn dit zegt dat ik alle nummers op mijn naam moet hebben pfff om gek van te worden. Zal toch raar zijn dat je dadelijk als vader je abb van je vrouw en van je zoons op je naam moet hebben om TOGETHER te hebben die van me zoons snap ik nog maar die van mijn vrouw !!!!!

Vodafone SNAPPEN JULLIE zelf dan niet dat je eerst aan jullie mensen moet vertellen wat je verkoopt voor dat je iets aan de consument gaat slijten.

Ben inmiddels ander half uur veder (als je dan geen hart voor VODAFONE hebt) en heb nog niets, een hoge bloeddruk accounts toe gevoegd om dat dat moest, maar nog steeds niet wat ik wou. Ik weet wel volgende keer kijk ik wel een deurtje veder en ik hoop dat dat meerdere mensen doen, hoe goed Vodafone vroeger was hoe slecht en vervelend het nu is.

schaam jullie
Reputatie 7
Badge +17
Hoi @Wizkitt ,
Dit is een heel nieuw abonnement en ben al aan het zoeken gegaan maar deze info is nog niet terug te vinden op de website van Vodafone. Wel het abonnement maar verder nog niets aan info, jammer genoeg. Echter, Serkan heeft hier het een en ander al geplaatst en zie daar deze info:

Moet iedereen die in een groep zit familie zijn?
Nee hoor. Een Red Together groep kan uit maximaal 5 groepsleden bestaan. Dat betekent niet dat je allemaal op hetzelfde adres hoeft te wonen. Kinderen die het huis uit zijn of ergens anders staan ingeschreven, ooms, tantes of opa’s en oma’s kunnen ook gewoon bij Red Together komen. Het maakt eigenlijk niet uit met wie jij straks een groep vormt, maar alle groepsleden staan straks wel op het contract van de beheerder.

Ik heb geen abonnement van Vodafone, kan ik de beheerder zijn van mijn Red Together?
Je kunt alleen de beheerder zijn van jouw Red Together groep, indien de contracten van jouw groepsleden op jouw naam staan en door jou worden betaald.


Daar staat dat je de Together kan aanmaken maar dan moet wel iedereen op jouw naam staan. Zoals je zegt, kinderen en vrouw (goed, voor deze keer dan) is nog te begrijpen, maar een contract afsluiten op jouw naam voor je tante, ooms, opa's en/of oma's gaat toch eigenlijk best wel een beetje ver. Een leuk abonnement maar wel eentje om heel goed over na te denken, denk ik 😉. Overigens is niet alleen Vodafone daar heel vreemd in, ook een andere provider heeft een hele vreemde constructie gemaakt om korting te krijgen (die mogen alleen mensen die op hetzelfde adres wonen extra korting geven). Eigenlijk is Vodafone dan nog breder voor de klanten maar om een contact op jouw naam te nemen voor anderen?!

Ik ben heel benieuwd hoe je uit je gesprek komt en wat je ervaring is. Waarschijnlijk ben je een van de eerste die hier mee komt en in aanraking komt met Vodafone en dus ook nieuw voor mij. Wil je dat hier nog melden? Zou mooi zijn, dan kunnen andere klanten er ook van leren en ik ook 🙂

Succes in ieder geval en toch hoop ik dat je er straks wel blij mee bent want het is best een leuke abonnement vorm.
ben nog steeds aan het bellen ?! het gaat niet alleen om de constructie, maar om hoe je wordt behandeld en wat de mensen van VODAFONE weten en vooral niet weten !!!??

ben al meer dan 2 uur aan het bellen !!!!!

om iets om te zetten dat is niet normaal toch
Reputatie 7
Badge +17
Zoals je zegt, het is natuurlijk niet normaal dat je zo lang moet wachten op informatie. Maar een nieuw abonnement is altijd even wennen en ik denk dat dit dan ook het probleem is. Zou zeggen, probeer het anders ook eens via My Vodafone om met de klantenservice te chatten in de app en/of via je browser (via deze weg heb je "vaker" sneller contact en antwoord). Je kunt het er in ieder geval bij naast proberen 🙂

Laten we hopen dat ze je snel kunnen helpen.
nou ben klaar met bellen, had een jongen man aan de lijn die van voor niet wist dat die van achter leefde maar goed 2:15 uur veder, er is iets veder. nu maar hopen dat het goed is ???!!

ben er bang voor, kan nu al zien dat het niet helemaal klopt, maar heb nu even n iet de pfff meer om te bellen
Reputatie 7
Badge +17
Hoi @Wizkitt ,
Begrijp dat als het niet goed is dat je na zo'n lange tijd geen zin meer hebt om nog contact op te nemen. Neem even een kopje koffie en probeer het dan even via My Vodafone. Daar kan je chatten, dat gaat misschien een stuk makkelijker en dan kan je aangeven wat er niet klopt. Zou natuurlijk nog vervelender zijn als dat wat niet klopt in de weg komt te staan voor dit abonnement.

Rustig blijven... Koffie drinken.... Diep ademhalen.... en dan nog eens proberen 🙂
Kan wel zo makkelijk en met een grapje zeggen, maar snap je frustratie wel hoor!!
is het ook mogelijk om een lopende red abbonement om te laten zetten naar red together en de 2 vodafone sim only abb. van de kinderen ook om te zetten
Alles is mogelijk maar neem er wel de tijd voor, een uur of 2. En is het nog niet goed. Pfff niet normaal. Ben er wel een beetje klaar mee .doffe ellende vodafone
En je kan allemaal we zeggen dat het nieuw is en dat het wennen is en dat ik de klant rustig moet blijven, maar jullie bieden iets aan en ik de klant belt daarover om informatie of om het product af te nemen dan kan het nooit zo zijn dat die daar de dupe van moet worden.

Het zelfde als dat je in een nieuw vliegtuig stapt en de piloot zegt even wenen weet nog niet zo goed hoe alles werkt , rust koffie drinken dan kan ik alle knoppies leren kennen en weet ik over een paar uur hoe die vliegt
Reputatie 7
Badge +17
@Wizkitt
Jullie... ho, ik ben ook maar een klant hoor 🙂
Dus aan mijn uitspraken is Vodafone niet schuldig en ik zeg het toch ook maar met een grapje!
Het leven is al zo zuur en daarom zeg ik dat ik je begrijp, als klant, en dan het zeker allemaal goed moet gaan. Maar als je nu al weet dat er iets mis kan gaan, dan zou ik niet wachten en toch alvast een melding maken. Dat zou mijn keuze zijn.

@Peter Geerlink
Je kunt Red Together alleen activeren als de Red Together en Red Together Extra abonnementen onder één contract of klantnummer vallen. Dat betekent dat je mogelijk een contract moet overdragen. Zie hier hoe dat werkt. Vodafone klantenservice raden je aan om daarna contact op te nemen met de experts (0800-0200056). Zij helpen je met het omzetten van de contracten naar een Red Together en Red Together Extra. Dit betekent dat de eventueel aanwezige Ziggo korting op één van de abonnementen komt te vervallen. Wel in ruil voor heel veel data.

Je kunt een regulier abonnement ook omzetten naar een Red Together, even in het kort 🙂
De afdeling migratie beoordeelt uiteindelijk of een abonnement overgezet kan worden, hier zitten wel wat voorwaarden aan natuurlijk. Wat betreft de kinderen; daar geldt hetzelfde voor maar ik ga ervan uit dat zij alleen kunnen overstappen als ze geen contract meer hebben. Deze info moet je echt even navragen bij de experts! Daar kan ik verder geen uitspraken over doen, dat kan de afdeling migratie (experts klantenservice).
@Wizkitt Hier kan ik mee verder ,
Reputatie 7
Badge +17
@Peter Geerlink je bedoelde vast @Energieboy hier kan ik mee verder 🙂
Geeft niets... maar ik begrijp hem wel... LOL
Na een uitgebreide lunch toch maar even gebeld, en ja hoor het klopt niet. Dus vanochtend 2,5 voor niets gebeld kan nu weer opnieuw beginnen, pfff ellende
Reputatie 7
Badge +17
@Wizkitt
Misschien heb je wat aan de info die ik aan Peter heb toegezonden?
Volgens de website zouden op dat nummer mensen zitten die weten wat ze moeten doen om dit abonnement af te sluiten. Misschien dat je die ook kan benaderen? Laat ik hopen dat het andere mensen zijn en er echt verstand van hebben.
Inmiddels alles geannuleerd wat een aan fluiting
Reputatie 7
Badge +17
Er jammer hoor...
Misschien anders even laten rusten en van de week nog eens bellen.
Wel jammer dat het zo verloopt, ik kan je jammer genoeg niet helpen, anders had ik het graag gedaan.
@Wizkitt Vervelend om te lezen dat het niet soepel verloopt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. We willen je hier graag mee helpen om het alsnog op te lossen. Heb je de mogelijkheid om ons hiervoor even een bericht via Facebook of Twitter te sturen? Ik hoor het graag.
Hmmm, in Nederland is het mij wel duidelijk,

Mijn situatie;2x RED Super abonnementen (oude typen)

Red Super, onbeperk/onbeperk/12Gb
Omdat ik tevens Ziggo klant bent heb ik een data verdubbelaar, dus 12GB extra

2x 24Gb in totaal. Deze 24 GB mag ik beide ook in het buitenland inzetten.
De huidige RED abonnementen zijn 20Gb + 20Gb (Ziggo verdubbelaar) waarvan 20 GB in het buitenland is te gebruiken.

In de Red Together situatie zou ik dus dit krijgen;

40Gb Red Together (Ziggo verdubbelaar) = 80Gb + 80Gb i.v.m. Red Together Extra
Maandkosten, 40 euro (basis incl. Ziggo korting) + 15 euro voor Together Extra = 65 euro voor 160Gb
Ik kan die 160Gb verdelen over 2 abonnementen; 40/120, 80/80 of 120/40 het is allemaal mogelijk...

Tot zover is het mij helemaal helder...

Nu mijn vragen;

Ik heb extra simcard's gekoppeld aan mijn huidige abonnementen (auto- en werk telefoon) gaan deze extra simcards gewoon mee?

Hoeveel Gb kan ik "vrij" gebruiken zonder extra kosten in het buitenland? Is dit 40Gb per abonnement?, 80Gb ivm verdubbelaar of de maximale 160gb?
Bullet schreef:


Nu mijn vragen;

Ik heb extra simcard's gekoppeld aan mijn huidige abonnementen (auto- en werk telefoon) gaan deze extra simcards gewoon mee?

Hoeveel Gb kan ik "vrij" gebruiken zonder extra kosten in het buitenland? Is dit 40Gb per abonnement?, 80Gb ivm verdubbelaar of de maximale 160gb?



Dit zijn precies de vragen die ik ook heb.

Daarnaast zie ik ook iets raars staan in de voorwaarden. Ik zie dat 088 nummers als servicenummers gezien worden en buiten de bundel vallen. Dat is toch al jaren niet meer zo. Die moeten volgens mij zelfs wettelijk hetzelfde behandeld worden als normale nummers. Kunnen jullie daar ook iets over roepen?
Reputatie 1
Badge +2
Jammer dat het een heel gedoe is. Alle abonnementen dienen eerst onder één klantnummer te worden gezet. Ik begreep dat deze aanpassing door Vodafone (na een ingediend verzoek) tot wel tien werkdagen in beslag kan nemen. Onbegrijpelijk dat dit niet direct kan worden gedaan als je Red Together wilt afsluiten en dat het mogelijk zelfs twee weken kan duren voordat je dit geregeld hebt. Tot die tijd kun je namelijk helemaal niets veranderen naar Red Together. Handiger zou zijn als je deze procedure zelf online of desnoods in een winkel direct zou kunnen (laten) uitvoeren. Nu is het zelfs zo, dat je bij het afsluiten of omzetten naar zo'n abonnement eerst moet worden doorverbonden naar een andere medewerker (om de procedure alles onder één klantnummer uit te voeren) om er vervolgens achter te komen dat je dit pas kunt afsluiten als dit administratief geregeld is. Met andere woorden, pas als dat gedaan is, moet je wéér gaan bellen, want online kun je ook dan de lopende abonnementen nog steeds niet omzetten.

Verder lees ik dat Vodafone het 'handig' vindt dat alles op één rekening komt. Indien er straks mogelijk sprake is van andere leden dan die van je eigen gezin en eventueel op een ander adres, dan lijkt het mij juist alles behalve handig als het totaalbedrag van één rekening geïncasseerd wordt. Want dan moet je iedere maand in de gaten houden of die mensen hun deel van de rekening wel naar je overmaken. Dan wordt je dus zelf een soort van incassobureau. Of is het anders en betaalt ieder straks wel zijn eigen deel vanaf zijn eigen rekening middels een incasso?

In mijn geval staan alle abonnementen (drie stuks) op drie verschillende klantnummers, maar wél al op mijn naam. Dit omdat ik die ooit heb afgesloten voor mijn twee kinderen, naast mij eigen abonnement, maar ik vind het wel heel omslachtig als je dan ook nog een overdracht zou moeten doen op naam als dit niet zo is. Is dat echt zo?

Volgens mij kun je alle lopende contracten zonder extra kosten migreren naar Red Together (extra), mits je geen toestel-afbetaling hebt op één van die abonnementen. In dat geval zou je die eerst moeten aflossen. Of is het anders en kan je pas overstappen als je (sim-only) contract afloopt? Volgens mij niet, want de procedure was altijd al dat je gratis ' omhoog' kon migreren. Downgraden naar een kleiner abonnement kon volgens mij ook altijd, maar dan wel tegen een vergoeding. Is dit correct?

In eerste instantie werd ik er niet op geattendeerd dat ook de toestelafbetaling eerst geregeld moet worden om overgezet te kunnen worden naar Red Together. Pas nadat ik zelf telefonisch nog een keer navraag heb gedaan, werd ik hierop gewezen. Ik vind echt dat de klant hierover direct over geïnformeerd moet worden, bij het eerste telefonische contact als de lopende abonnementen worden bekeken. Anders kan het in de praktijk dus gebeuren dat je nog eens tien werkdagen zou moeten wachten (na de eerste procedure 'alles eerst onder één klantnummer' ) en dat je daarna nóg een keer zou moeten bellen om het abonnement te kunnen omzetten. In dit geval heb ik dit tegelijk in werking gezet omdat ik zelf extra navraag heb gedaan. Maar als je dus niet volledig geïnformeerd wordt, dan zou het tot twintig werkdagen kunnen oplopen, waarbij je zeker tot vier keer zou moeten bellen om dit geregeld te krijgen.

Ook moet je je ervan bewust zijn dat een extra datasim niet langer meer mogelijk is bij deze abonnementsvorm. Op zich logisch, maar Vodafone zou er goed aan doen om dit duidelijker te vermelden op de pagina die gewijd is aan deze abonnementsvorm.
Reputatie 1
Badge +2
In antwoord op andere vragen hierboven, een extra datasim is niet langer meer mogelijk bij deze abonnementsvorm. Heb dit nagevraagd en online ook 'ergens' kunnen vinden, weet alleen niet meer waar....
Reputatie 7
Badge +17
Op bovenstaande vragen heb ik ook nog geen antwoord. Ben daar wel mee bezig, mocht ik iets vernemen dan zal ik dit natuurlijk zo snel mogelijk melden. Maar er kan ook een moderator langs komen en dat die het allemaal netjes opschrijft.

Het klopt dat de MultiSim niet meer mogelijk is. Deze informatie staat op deze pagina: Het is niet mogelijk om MultiSim aan te vragen bij een Red Together abonnement. Maak je momenteel gebruik van MultiSim en stap je over op Red Together? Dan wordt je tweede simkaart gedeactiveerd.

Dat is dan de wereld uit en deze is dus niet meer mogelijk. Zelf denk ik dat een Duo-Sim nog wel gewoon mogelijk zal blijven want het gaat hier alleen om 2 verschillende Sim-kaarten die je om beurten gebruikt in een ander toestel, of zoals hier boven aangegeven, auto. Maar goed, zolang ik niet echt juist antwoord kan krijgen kan ik dit dus niet echt met zekerheid melden.

Ook ik zoek me suf op internet om er alles over te weten te komen en vraag elke keer aan de klantenservice en via de chat op My Vodafone maar veel medewerkers weten nog niet eens wat het is en als ze het al wel weten nog niet alle ins en outs. Maar goed, het is hun eerste dag ook dat ze er mee in aanraking komen. Zodra ik meer weet, zal ik het laten weten 🙂
@Energieboy Dank je voor het uitzoeken. Ik kan me voorstellen dat het erg druk is op dit moment.

Ik ben gisteren eens hard aan het denken geweest over dit abonnement. An sich kan het voor gezinnen handig zijn om samen een heel grote bundel te hebben.
Ik ga het echter niet doen. De reden hiervoor is heel simpel. Ik maak gebruik van de mogelijkheid van een extra datasim. Dat vind ik echt een meerwaarde van het Red abonnement en ik vind het onbegrijpelijk dat deze niet meegenomen kan worden. We leven in een tijd dat steeds meer apparaten de mogelijkheid hebben om rechtstreeks via 4G aan het net gekoppeld te worden. Denk daarbij aan auto's met een 4G router, tablets en laptops. Het is jammer dat juist die mogelijkheid wordt afgesloten. Als het in de toekomst wel mogelijk wordt om ook een paar datasims te koppelen, dan zal ik dit abonnement zeker gaan nemen. Voor nu is het te duur om twee extra abonnementen a €15 erbij te nemen alleen voor de data.
Reputatie 7
Badge +17
Hi @eouwehand & @Bullet & @Wizkitt
Er is op dit moment een Vodafone medewerker, @Nevets86, die jullie waarschijnlijk alles prima kunnen uitleggen over het nieuwe Red Together abonnement. Misschien dat hij jullie kan helpen met alle vragen en kan aangeven waarom het bij Wizkitt verkeerd ging. Hij weet van heel veel dingen af, wie weet kan die jullie ook helpen 🙂

Ik heb al wel antwoord op de vragen over de Duo-sim, deze kan gewoon gebruikt worden, dat is geen probleem. Multi-sim kan niet! En over de aantal GB's: Je abonnement is dan 160GB (even uit gaan van 2 personen met Ziggo en het Red Together) dit betekent dat je de 160GB mag gebruiken in de Eu. Dus per persoon 80GB

Zorg er dan wel voor dat je de 4 maanden ervoor meer dan dat hebt verbruikt in Nederland. (info over redelijk verbruik is op deze pagina terug te vinden)
Reputatie 1
Badge +2
@Energieboy bedankt! Ik heb al besloten om gebruik te gaan maken van Red Together, maar eerst moeten mijn 3 abonnementen onder 1 klantnummer worden gezet. Staan op mijn naam, maar dus met 3 klantnummers. Helaas moet ik dat dus eerst afwachten, maar ik ben benieuwd hoe ver Vodafone inmiddels is... @Nevets86 ?? 😉

Reageer