Sticky

Red Together


Red Together


Met ons nieuwe abonnement Red Together kun je samen één grote databundel delen met vrienden of familie. Daarnaast kunnen alle gekoppelde aansluitingen onbeperkt bellen en SMS'en. Heb je ook Ziggo en kom je in aanmerking voor de Non-stop gratis extra’s? Dan krijg je extra korting op het abonnement en wordt de databundel verdubbelt naar 160 GB!



Veel gestelde vragen:

Hoe kan ik een Red Together aanschaffen?
Vanaf 18 juni 2018 zijn Red Together en Red Together Extra verkrijgbaar via onze webshop, Vodafone winkels of telefonische verkoopafdeling via 0800-0200 056.

Moet iedereen die in een groep zit familie zijn?
Nee hoor. Een Red Together groep kan uit maximaal 5 groepsleden bestaan. Dat betekent niet dat je allemaal op hetzelfde adres hoeft te wonen. Kinderen die het huis uit zijn of ergens anders staan ingeschreven, ooms, tantes of opa’s en oma’s kunnen ook gewoon bij Red Together komen. Het maakt eigenlijk niet uit met wie jij straks een groep vormt, maar alle groepsleden staan straks wel op geregistreerd bij de contracteigenaar.

Hoe kan ik een Red Together groep creëren?
Wanneer je minimaal één Red Together én Red Together Extra onder je contract hebt staan, kun je een Red Together groep creëren via My Vodafone, de website of de My Vodafone app. Je krijgt dan een notificatie en als je daarop klikt is de Red Together groep geactiveerd. Wil je ook daadwerkelijk gebruik maken van de voordelen van Red Together? Dan dien je bij de instellingen van je groep minimaal twee Together aanwezige prijsplannen in jouw My Vodafone account op ‘aan’ te zetten. Dan pas treden de benefits (dubbele data om te delen) in werking.

Wie is de beheerder?
Degene die als eerste een My Vodafone account aanmaakt of de My Vodafone app update en de groep activeert, is de beheerder van de Together groep. Dit kan iedereen zijn met een Together of Together Extra abonnement binnen hetzelfde klantnummer.

Hoe kan ik de beheerder wijzigen?
Het is niet mogelijk om in de My Vodafone omgeving de beheerder te wijzigen. Wanneer je dit wilt wijzigen, kun je hiervoor contact opnemen met de klantenservice:
· Bel je vanaf je mobiel? Bel dan 1201
· Bel je vanaf je vaste telefoon? Bel dan 0800-0094

Hoe kan ik de Red Together groep deactiveren?
Je kunt als beheerder bij Instellingen andere groepsleden op ‘uit’ zetten. Ze worden dan aan het einde van de maand niet meer gerekend tot de groep. Eventueel verkregen voordelen komen dan voor dit groepslid te vervallen. Het groepslid is dan nog wel zichtbaar in My Vodafone en kan nog gebruikmaken van de diensten van Vodafone.

Ik heb geen abonnement van Vodafone, kan ik de beheerder zijn van mijn Red Together?
Dit is niet mogelijk. Om beheerder te zijn moet je dus een Red Together of een Red Together Extra abonnement hebben.

Hoe werkt de Pauzeknop?
De Pauzeknop is alleen beschikbaar voor de beheerder. De beheerder kan de knop aan- en uitzetten bij een of meerdere groepsleden. Door het aanzetten van de Pauzeknop wordt de datasnelheid van die persoon verlaagd tot 64 kb/s, in NL en de EU. Met deze snelheid kun je nog wel WhatsApp berichten sturen, maar Youtube kijken is niet meer mogelijk. De lagere snelheid gaat meteen in en wordt aan het einde van de maand automatisch gedeactiveerd.

Betaal ik voor het dataverbruik, wanneer ik op de Pauzeknop heb gedrukt?
Nee, wanneer je als beheerder voor een gebruiker op de Pauzeknop hebt gedrukt, heeft deze gebruiker in Nederland en de EU alleen nog data met een lage snelheid. Deze data is gratis.

Werkt de Pauzeknop ook in het buitenland?
De Pauzeknop werkt in Nederland en EU en kan aangezet worden op alle abonnementen die deel uitmaken van de Red Together groep.

Hoe weet ik wat ik in de Together groep verbruik?
De beheerder en de groepsleden kunnen in My Vodafone zien (desktop en app) wat de gezamenlijke databundel is en wat het totale verbruik van de groep is in die maand.

Hoe weet ik dat ik mijn limiet heb bereikt?
Zodra er 80% van de gezamenlijke Datapot is verbruikt krijgt de Beheerder hier een notificatie van.
Zodra er 100% van de gezamenlijke Datapot is verbruikt krijgen de Beheerder en alle Groepsleden een notificatie. Alleen de Beheerder kan dan een Data Blox aansluiten.

Wat kan ik doen als de gezamenlijke databundel op is?
Wanneer de gezamenlijke databundel verbruikt is, kun je als beheerder de Blox Together data toevoegen aan de Databundel. Als het datategoed voor 80% en 100% is verbruikt wordt een melding per SMS verstuurd. Je hebt de keuze uit:

5 GB: 20 euro
10 GB: 30 euro
20 GB: 40 euro

Red Together Extra abonnementen kunnen géén gezamenlijke Data Blox afsluiten. Zij kunnen wel de individuele Blox afsluiten. NB: De kosten hiervan zijn voor de contracthouder.

Kan ik alle Data Blox delen met mijn Red Together groep?
Je kunt alleen de Blox Together data (5, 10 of 20 GB) delen met de andere groepsleden. De overige Blox zijn alleen voor individueel gebruik en tellen niet mee in de gezamenlijke databundel.

Welke bundel wordt als eerste verbruikt als de Together Extra aansluiting een extra data Blox aansluit?
De individuele bundels worden altijd als eerste verbruikt, als deze op is wordt pas de algemene databundel gebruikt.

Hoe weet ik of mijn data is verdubbeld?
Heb je een Red Together afgesloten en heb je nog minimaal één Red Together abonnement, dan wordt je data automatisch verdubbeld als je dit deelt met andere groepsleden. Deze data komt dan in de gezamenlijke databundel. De data die daar wordt weergegeven is het aantal GB ná verdubbeling.

Voor datagebruik in het buitenland bestaat een ‘Fair Use Policy’. Geldt dit ook voor Red Together?
De Fair Use Policy die geldt voor individuele abonnementen, geldt ook voor Red Together data. Voor de Red Together (Extra) abonnementen geldt een EU datalimiet van 20 GB per sim per maand. Kijk hier voor meer informatie over de Fair Use Policy.

Hoe stel ik het persoonlijk Datategoed in?
Het persoonlijk datategoed is door de Beheerder gemakkelijk in te stellen via MyVodafone. Selecteer het groepslid en kies de maximale hoeveelheid data. Je hebt vooralsnog de keuze uit de volgende mogelijkheden: 1 GB, 2 GB, 5 GB,10 GB, 20 GB, 30 GB, 50 GB, 60 GB, 70 GB, 80 GB, 90 GB, 100 GB, 110 GB, 120 GB, 130 GB, 140 GB of 150 GB. Zodra de gebruiker 100% van het datategoed heeft bereikt, sturen we de beheerder én het geselecteerde groepslid een notificatie via sms.

Moet ik het persoonlijk Datategoed iedere maand opnieuw instellen?
Nee, het datategoed blijft iedere maand ingesteld zolang je dit niet wijzigt. Je kunt het datategoed wijzigen of uitzetten op ieder gewenst moment. Het gaat dan op de eerste dag van de nieuwe maand.

Wat gebeurt er als een Groepslid het persoonlijk datategoed bereikt?
Wanneer een groepslid 100% van het persoonlijk datategoed heeft bereikt, sturen we de beheerder én het geselecteerde groepslid een notificatie via sms. Het geselecteerde groepslid kan gewoon blijven internetten. De beheerder kan besluiten om de pauzeknop aan te zetten om de datasnelheid voor deze gebruiker in NL en de EU te beperken. Die kan op elk gewenst moment door de beheerder aan- en uit gezet worden.

Red Together in combinatie met Ziggo

Ik combineer Vodafone & Ziggo en ontvang Non-stop gratis extra’s. Welke voordelen krijg ik dan als ik een Red Together groep creëer?
Wanneer je Vodafone & Ziggo combineert, ontvang je Non-stop gratis extra’s:
· Dubbele data op alle Red Together abonnementen die op hetzelfde adres geregistreerd staan
· €5 korting op alle Red Together abonnementen die op hetzelfde adres geregistreerd staan. Niet op de Red Together Extra.
· Een gratis TV-pakket naar keuze (Movies & Series, Sport Totaal of Kids)
· Een gratis Veilig online pakket, waarmee je tot 20 apparaten kunt beveiligen

Kijk hier voor meer informatie over de Non-stop gratis extra's.

Ik combineer Vodafone & Ziggo en ontvang non-stop gratis extra’s. Krijg ik dan nogmaals dubbele data als ik een Red Together groep creëer?
Ja, je krijgt dubbele data wanneer je Vodafone en Ziggo combineert (40 GB naar 80 GB), én je krijgt dubbele data wanneer je jouw Red Together data deelt met andere Red Together (Extra) groepsleden. (80 GB naar 160 GB).

Zelf heb ik geen Ziggo, maar mijn familielid dat op een ander adres woont en bij mij op het contract zit wel. Als we dan een Red Together groep vormen krijgen we dan ook de non-stop extra’s?
Nee, dat is niet het geval. De match voor de Non-stop extra’s wordt gemaakt op het adres voor Ziggo en dat van de Vodafone contracthouder. Alleen wanneer die gelijk zijn krijg je Non-stop extra’s.

Ik heb nog een abonnement met toestellening en wil graag deelnemen aan Red Together. Kan dat?
Wanneer je nog een abonnement met toestellening hebt en jouw abonnement wordt overgenomen, dient eerst de toestellening volledig te zijn afbetaald. Pas dan kan het contract worden overgenomen, overgaan naar een Red Together en onderdeel worden van een Red Together groep. Neem hiervoor contact op met de Klantenservice voor het afbetalen van je toestellening.

Ik wil de Red Together groep verlaten. Hoe werkt dat?
Wanneer je geen deel meer wilt uitmaken van een Red Together groep, kun je dit aangeven in de My Vodafone app. De beheerder kan desbetreffende Groepslid op ‘uit’ zetten, waardoor het geen onderdeel meer uitmaakt van de groep. Deze persoon is nog wel zichtbaar in het overzicht omdat het onder klantnummer valt. Als je het abonnement op een andere naam wilt zetten, dien je hiervoor het formulier voor contractoverdracht in te vullen.

Ik ben de beheerder van de Red Together en zeg mijn contract op. Wat gebeurt er dan met de Red Together groep?
Wanneer er 2 of meer abonnementen binnen de Red Together overblijven, verandert er niets: je blijft dan nog steeds beheerder van Red Together en heb je de mogelijkheid om via de My Vodafone app alle abonnementen te beheren. De voordelen blijven in stand (op basis van de nog aangesloten abonnementen. Bij 2x Extra verdwijnt bijvoorbeeld wel de gezamenlijke databundel. Indien de Red Together groep uit 2 abonnementen bestond en je jouw contract opzegt, vervalt hiermee de Red Together groep (en de voordelen) omdat er slechts 1 abonnement overblijft.

Heb je nog andere vragen? Stel ze gerust.

117 reacties

Hoi @Roedies 

 

Zij dienen dan eerst overgezet te worden naar Vodafone. Dit kan gedaan worden door het Red Together Extra abonnement aan te vragen per nummer door middel van nummerbehoud. Daarnaast dienen de nummers op jouw klantnummer gezet te worden.

Per nummer kost het Red Together Extra abonnement 12,50 per maand. Meer hierover lees je hier: https://www.vodafone.nl/together/

Ik heb vandaag een leuke aanbieding gekregen om mijn red essential om te zetten naar red together.  Mijn vrouw en kinderen hebben een abbo bij Hollands nieuwe kan ik die dan zo bij die groep erbij zetten of moet daar dan een together extra bij komen? Wat zijn daar dan precies de kosten voor? 

Hoi@Dick_Forum,

Wanneer de beheerder onverhoopt komt te overlijden, kan ofwel de hele Red Together groep “ontbonden” worden, en krijgt iedereen weer een individueel abonnement. Of het contract kan overgedragen worden naar een ander groepslid, die dan beheerder wordt dan de groep. 

Lees meer informatie over deze situatie op deze pagina

 


Dag Sharon, excuses voor de wat late reactie… Bedankt voor je duidelijke antwoord.

Hopelijk gaat het nooit gebeuren maar het is goed om te weten hoe je dan kunt/moet handelen.

Reputatie 6

Hoi@Dick_Forum,

Wanneer de beheerder onverhoopt komt te overlijden, kan ofwel de hele Red Together groep “ontbonden” worden, en krijgt iedereen weer een individueel abonnement. Of het contract kan overgedragen worden naar een ander groepslid, die dan beheerder wordt dan de groep. 

Lees meer informatie over deze situatie op deze pagina

 

Hallo Allemaal,

Mijn vrouw en dochter hebben beiden een eigen abonnement bij Vodafone.
Onze zoon (heeft nu prepaid via een andere provider) wil ook een abonnement.
We hebben met Vodafone gebeld en toen werd ook Red Together aangeboden. Op zich een mooie opzet maar we hebben een praktische vraag.

Als mijn vrouw de beheerder wordt, moeten de contracten op haar naam komen. D.m.v. overdracht zal zij dus de drie telefoonnummers op haar naam/account krijgen en dragen mijn zoon en dochter hun nummer dus over...

Als iemand er weer uit wil, kan de beheerder weer een contract-overdracht doen.
Maar wat als de beheerder dat niet meer kan doen bijvoorbeeld bij overlijden.
Hoe kan dan een contractoverdracht terug alsnog plaatsvinden?
Daar kunnen we niets over vinden.

Reputatie 2
Badge +2
Bij deze onzekerheid laat ik de abo's maar niet overzetten !
Ik durf niet te zeggen wat volgende week de nieuwe prijzen zullen zijn. Deze zijn (nog) niet bekend.
Reputatie 2
Badge +2
Er loopt nu een aanbieding t/m zondag voor wat betreft Red Together (€ 2-- extra korting). De prijs voor een Red Extra van €12,50 (Ziggo klant) is standaard prijs of is die volgende week hoger ? Indien standaard dan zou ik uiterlijk zondag Red Together kunnen aanvragen en na afwikkeling van de "case" een Red Extra.
Het duurt normaal 5 werkdagen voor het omzetten van de nummers. Helaas is het op dit moment vrij druk op de desbetreffende afdeling en is er een wachtrij. Hierdoor duurt het langer. Namens VodafoneZiggo mijn excuses hiervoor.
Reputatie 2
Badge +2
Het overhevelen van het abonnement van het ene naar het andere klantnummer zou in dit geval toch gewoon meteen geregeld moeten kunnen worden !
Hoi @hrj

Ik begrijp uit je bericht dat het niet helemaal soepel verloopt. Mijn collega's hebben een onderzoek aangemaakt omdat zij dit zelf niet kunnen verwerken. Hiervoor is helaas een andere afdeling nodig.
Mocht je willen dat ik mee kijk naar het omzetten van de abonnementen, dan hoor ik het graag. Ik zal je dan een privébericht sturen.
Reputatie 2
Badge +2
Ik hoop dat Vodafone haar procedure om abonnementen over te zetten naar Red Together eens evalueert en tot de conclusie komt dat dit eenvoudiger kan en moet!

Voor 14 dagen terug heb ik online contract overname ingediend. Mijn echtgenote en ik hebben beide een klantnr met een Red abo. Rekeningen worden van dezelfde rekening geincasseerd.
De contract overname is goedgekeurd en in Mijn Vodafone zie ik de gegevens van mijn echtgenote, echter nog steeds met haar eigen klantnr. Dus kan er nog steeds geen Red Together worden aangevraagd.

Vanmiddag meer dan een uur aan de lijn gehangen. Nu is er een "case" aangemaakt om de beide abo's onder mijn klantnr te plaatsen, hetgeen 5 tot 10 (...) werkdagen kan duren ! En dat terwijl de overname al is goedgekeurd en de huidige aanbieding zondag as afloopt........
Dat klinkt niet heel goed @kat0108!
Heb je inmiddels al een update gekregen of speelt het nog steeds? Ik hoor graag van je als het opgelost is.
Al sinds 6 augustus aan het proberen om mijn huidige abonnement om te laten zetten naar een Vodafone Red abonnement.... Hoe lastig kan het zijn??? Inmiddels 9 medewerkers en 1 Teamleider gesproken, zo'n 200 minuten aan de lijn gehangen maar nog altijd zonder resultaat. Ook de beloftes om teruggebeld te worden, worden gewoon niet nagekomen. Hoe klantonvriendelijk kun je zijn.... Zojuist weer een dame gesproken die nu een technisch onderzoek gaat starten om te kijken of de order eruit gehaald kan worden en opnieuw geplaatst kan worden. Doorlooptijd 5 werkdagen??? Tsja....dan sta je als trouwe klant (zo'n 25 jaar) toch wel echt met je mond vol tanden....
Dankjewel en heel graag gedaan @rondevaal!
Ik wil even mijn waardering uit spreken maar Steven van het vodafone forum.
Door Steven is een probleem wat 3 weken duurde opgelost en ben ik als klant gebleven bij Vodafone, waar wij 3 abbonementen hebben lopen.
Vandaag hebben wij een leuke attentie met een persoonlijk bericht er ip mogen ontvangen, super blij mee.
Zo kan het dus ook, daar zouden andere bedrijven wat van kunnen leren.
Nogmaals Steven bedankt voor je hulp!

Gelukkig heeft @rondevaal mij een kans gegeven en heb ik het kunnen oplossen voor hem!
Ik heb gereageerd op je privébericht @rondevaal. Ik heb het voor je in orde gemaakt.
Wat kan ik nu nog meer doen?
Ze snappen het bij vodafone niet eens.
Mocht je je bedenken, dan help ik je alsnog graag verder @rondevaal
Klopt dit wil niet lukken,2X alles ingevuld met een bankafschrift etc, zelfs legitimatie en de vraag of ik bij het red together abbo bijgevoegd kan worden?
Blijkbaar wordt het niet gesnapt bij vodafone.
Het zal mij 6 euro pm schelen maar ik ben er eigenlijk al klaar mee.

Groeten ron.
Hoi @rondevaal
Bedoel je dat jouw nummer nog niet op het klantnummer van je vrouw staat? Ik heb je een privebericht gestuurd.
Wat een vodafone drama is het samenvoegen van mijn abbo naar mijn vrouw der red together.
3 weken en 2x alles moeten invullen?
En dan alle telefoontjes en chats met de klantenservice, ze hebben me nog steeds niks opgeleverd.
Frustratie allom.
Er schijnt geen nummer te zijn van de afdeling red together om alles recht te zetten? Hoe verzin je het.
Week 4 is inmiddels ingegaan.

Ik stop er maar mee, 2 abbonementen op mijn vrouw der naam staan er op red together en mijn abbo krijg ik er niet bij!

Het wordt toch eens tijd om over te stappen naar de provider waar mijn zoon al een tijdje goed bij zit tele 2.
Hoi @Sharzibar

Dankjewel voor het delen van jouw uitgebreide reactie en ervaring.
Je hebt helemaal gelijk al denk ik wel dat door de reclames, men denkt dat ze data letterlijk kunnen verdelen. Dit is ook de reden waarom ik het intern aangekaart heb. In de hoop dat of onze reclames beter worden of dat ze daadwerkelijk de optie toevoegen om data te verdelen.
Feedback is dan ook altijd welkom!

Als ik persoonlijk op zoek naar een abonnement ga, zorg ik eerst dat ik inderdaad alle voorwaarden ken voordat ik het ga afsluiten. Puur om zeker te zijn van wat ik krijg en waar ik recht op heb.
Ik heb zojuist Red Together (en Red Together Extra) afgesloten. Ik ben al jaren Vodafone-klant. Ik ben GEEN werknemer van Vodafone, en ik vertegenwoordig ze ook niet voor de duidelijkheid. Ik schrijf dit bericht ter opheldering en omdat ik merk dat er hier het een en ander fout gaat.

Mijns inziens ontstaat er grote verwarring omtrent de inhoud van het abonnement omdat sommigen van jullie de voorwaarden op de website niet gewoon goed nalezen - zonder hier opzettelijk mensen nog bozer te maken 😉 en afgezien van de mensen die door onverhoopt technische en administratieve redenen in de problemen zijn gekomen. Ik heb jarenlang in de klantenservice en escalatie gewerkt bij verschillende bedrijven en weet uit ervaring dat sommige afdelingen inderdaad niet telefonisch, zelfs intern door collega's, te bereiken zijn. Daarnaast - door verschillende afdelingen - word je als klant nou eenmaal doorverbonden. Ik snap de frustratie. Wat ik ook verwacht is dat medewerkers inderdaad out of the box denken, weten waar ze het over hebben en er alles aan doen om een klacht snel op te lossen. De 5 (werk)dagen doorlooptijd is standaard. Maandenlang geen oplossing is inderdaad abnormaal en te voorkomen, en er bestaat geen excuus voor slechte afhandeling van klachten. Helemaal waar.
Echter, een deel van de verantwoordelijkheid bij het afsluiten van een abonnement ligt bij de klant. Dat betekent: ik ga er van uit dat ik als klant precies weet waar ik mee akkoord ga door vooraf ONDERZOEK te doen. En nee, je hebt als klant geen enkel 'recht' op aanpassingen die voorheen niet bestonden (zoals wat ik ergens las: graag willen dat er meldingen komen bij een bepaald aantal GB verbruik; we willen wel meer ofnie?) --> daar betaal je ook niet voor. Je betaalt voor het verbruik, het abonnement, eventuele aansluitkosten en wellicht een nieuw toestel zoals aangeven in de VOORWAARDEN.

Ik heb op 14-06-2019 een Vodafone Red 2-jarig abonnement afgesloten na mogelijkheid tot verlengen van mijn sim-only. Ik koos toen voor de Red 30GB (incl data verdubbeling omdat ik ook Ziggo-klant ben).. Voordat ik verlengde heb ik de hele website afgestruind, alle voorwaarden gelezen en vervolgens stuitte ik ook op Red Together. Ik wist dat mijn vriend wilde overstappen en kon verlengen (klant bij T-Mobile) en dat het voor ons voordelig zou zijn om 160GB data, onbeperkt bellen en sms-en samen te hebben. Nergens, maar dan ook nergens heb ik gelezen, gehoord of gezien via reclames, op de website, in campagnes, dat Vodafone letterlijk zegt dat je de data kunt verdelen. En als dat jouw interpretatie is: lees je dan niet na wat de exacte voorwaarden zijn in plaats van af te gaan op wat je hoort in een reclame? Kom op mensen, reclames zijn er opgemaakt om te verleiden. Daarnaast: kleine lettertjes! Wat ik wel begreep [lees: het staat er letterlijk] is dat je gezamelijk 160 GB data verbruikt, als beheerder (inderdaad, er zijn niet meerdere beheerders, slechts 1) de mogelijkheid hebt om dataverbruik te pauzeren en je een melding krijgt als het verbruik een bepaalde limiet overstijgt. Dat dat misschien niet jouw gewenste limiet is, is besides the point. Als klant ga JIJ akkoord met het abonnement, en juist, ook de voorwaarden.

Ik las ook dat mijn vriend eerst (met nummerbehoud) overstapt naar Vodafone, hij als extra nummer een nieuwe simkaart krijgt (dat regelt Vodafone) en zijn contract eerst overgezet wordt voordat ik als beheerder zijn nummer toegang geef om gebruik te maken van de 160GB data. Anders, en dat staat er ook netjes op de website, start het extra nummer met 0 GB. Wat gebeurt er als je start met 0 GB aan TEGOED maar wel blijft internetten [lees: data verbruikt]? Juist: je overschrijdt je databundel. Wat dan weer verrekend wordt op de factuur. Wat ook zeeeer duidelijk op de website vermeld staat is dat ik als hoofdgebruiker (IK heb het Red Together abonnement) 30 euro betaal en het extra nummer (het Red Together Extra) 12,50 betaalt (volgens de huidige tarieven). Ja mensen, dat is dus 30 + 12,50 = 42,50 euro. Ik snap niet hoe je dat kan lezen als dat beide nummers 12,50 betalen (of voorheen 15 euro of wat het extra nr zou betalen) en het dan uitkomt op totaal 30 euro. Nee, dat is niet wat er in de voorwaarden staat. Dan misleid je toch jezelf? Voor mij was het duidelijk: we betalen p.p. 21,25 euro en het is aan ons hoe we dat verrekenen.

It ain't rocket science. Het enige dat ik wil meegeven is, mocht je wat voor abonnement dan ook overwegen bij Vodafone (of een andere provider), kijk dan eerst de voorwaarden, specificaties en inhoud na en stel kritische vragen als je het niet begrijpt. Ik heb meerdere malen met Vodafone gebeld om echt te begrijpen hoe het met de facturering werkt, wat 160GB data samen nou echt inhoudt, wat er gebeurt als mijn vriend geen Together extra meer wil, wat dat betekent voor zijn abonnement en dat van mij...echt alles dat niet duidelijk in een spotje of advertentie naar voren komt. Ga er niet klakkeloos van uit dat je een reclame of campagne goed hebt begrepen terwijl dat (gezien sommige reacties) gewoon niet zo is.

Ik heb dus een week nadat ik zelf verlengde (binnen een zogeheten afkoelperiode van 14 dagen) naar een normaal RED abonnement gebeld naar Vodafone om toch over te gaan naar het Red Together abonnement. Dit houdt in dat Vodafone mijn huidige contract als bestaande Vodafone klant overzet naar Together en de overstap van mijn vriend van T-Mobile naar Vodafone regelt. Hij krijgt een nieuwe simkaart. Daarna komt hij onder mijn klantnummer te staan. Is dat geregeld, dan moet ik zijn nr toegang geven (als beheerder) om gebruik te maken van de gezamenlijke 160GB bundel. We krijgen 1 gezamenlijke factuur van 42,50 (op MIJN naam) zonder extra aansluitkosten voor mijn vriend, met nummerbehoud en iedereen is happy. Komen we onverhoopt (lijkt me sterk) boven de 160 GB uit in 1 maand, dan kunnen we samen Blox aanzetten om extra GB te krijgen die we samen verbruiken. De andere Blox (staat op de website) zijn individueel en kunnen we individueel aanzetten.

Ook goed om te weten: heb je een abonnement afgesloten, vooral telefonisch of online, dan heb je tussentijds de mogelijkheid om te annuleren tijdens de afkoelperiode. Gebruik deze periode goed als je toch iets niet hebt begrepen 😉 Plus, op de website kun je Vodafone contact met je laten opnemen. Scheelt kosten en frustratie.

Reageer