FlyingDutchman

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

red together tegoed

Hoe lang en hoe vaak blijven de databundel storingen nog komen. Ik betaal serieus geld om een bundel te hebben maar de ene storing na de andere storing waar ik helemaal geen gebruik kan maken van mijn bundel omdat mijn tegoed op nul staat. Geen enkele informatie laat staan een excuus of gepaste compensatie. Graag openheid en eerkijkheid naar goed betalende klanten.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi FlyingDutchman
Jammer dat je zegt dat er censuur is op deze community. Dat is er niet, als je kijkt onder de topic nieuws dan staat deze info gewoon bovenaan!

https://forum.vodafone.nl/vodafone-nieuws-57/problemen-weergave-tegoed-my-vodafone-299687#post318268

en

https://forum.vodafone.nl/vodafone-nieuws-57/problemen-red-together-299708#post318266


Geen censuur en alle info staat daar ook.

Bekijk in context

10 Reacties 10
FlyingDutchman
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Zelf als je 1201 belt wordt er nu aangegeven dat er een storing is en verwezen naar dit forum. Maar ik kan er niets over vinden... cencuur...?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi FlyingDutchman
Jammer dat je zegt dat er censuur is op deze community. Dat is er niet, als je kijkt onder de topic nieuws dan staat deze info gewoon bovenaan!

https://forum.vodafone.nl/vodafone-nieuws-57/problemen-weergave-tegoed-my-vodafone-299687#post318268

en

https://forum.vodafone.nl/vodafone-nieuws-57/problemen-red-together-299708#post318266


Geen censuur en alle info staat daar ook.
FlyingDutchman
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Beste energieboy,

Allereerst wil ik zeggen dat ik het erg ongeloofwaardig vind dat jij geen vodafone medewerker bent. Technisch zal het wel kloppen maar jij bent zo actief dat je minstens aangemerkt kan worden als trol (betaald).
Je hebt gelijk dat het onder nieuws staat, overigens is het probleem nog niet opgelost. Als je zoekt, wat logischer is dan onder nieuws kijken, dan komt er bat weinig naar boven over dit onderwerp. Wellicht is het forum (ontwikkeltechnisch) nog niet erg volwassen. Het design; waar en hoe je het best kunt zoeken is niet erg gebruiksvriendelijk (instinctief). Als dat bewust gedaan wordt bij een organisatie als Vodafone is dat wel degelijk een vorm van censuur. Afijn, genoeg offtopic.

Deze storing is afgelopen periode meermaals geweest, op internet buiten dit forum is daar ook veel meer over te vinden. Het is van de zotte dat Vodafone hier zo schaars informatie over geeft. Hier wordt met man en macht gewerkt om een megastoring op te lossen en dit probleem niet te groot in de buitenwereld te laten komen.

De callcenterrouting start met dit verhaal, de dame die ik sprak was professioneel en handelde duidelijk vanuit een script. Blox even uitzettten, belofte dat de kosten 100% worden gecorrigeerd bij dit soort grote storingen. Allemaal volgens protocol. Maar waarom niet actief de red together abonees informeren over hoe en wat.

Waarom reageert Vodafone niet op dit soort vragen maar wel een trol over de bijzaken?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Wat je zegt, de community is zeker NOG niet volwassen, dat merk ik ook bij andere community (forum). Ze werken allemaal met eenzelfde bedrijf en tot nu toe gaat dat nog niet helemaal lekker. Dus daar mag zeker wel wat meer actie in komen en ik ben het totaal met je eens dat al er een storing is, laat het dan gewoon zien. Zou mooi zijn als er dan in het begin een plaatje staat met BV grote letters STORING (een van de 3 plaatjes op de voorpagina). Dus wat dat betreft sta ik helemaal achter je en zou het mooi zijn als Vodafone hier iets van leert 🙂

En weer geef ik je gelijk, het is heel erg dat Vodafone zegt op 8 aug om 10:00 uur probleem opgelost en het probleem is nog niet opgelost. Volledig met je eens, daar moet Vodafone zeker wat meer actie in ondernemen en niet zomaar als 1 iemand bij Vodafone in de directie kamer geen probleem meer heeft het zien als verholpen. Betere klanten informatie zou geweldig zijn en met dit soort storingen direct handelen en mensen compenseren. Zeker als er door fouten van Vodafone mensen met problemen komen met hun data limit of bel kosten. Volledig met je eens, daar zouden ze dan gelijk wat actiever in moeten handelen. Echter, het probleem moet nu eerst goed opgelost worden, anders blijven ze aanmodderen. Waarom Red Together mensen niet een SMSje krijgen dat er een storing is, dat zou in mijn ogen ook super geweldig zijn, geen idee.

En daarom kan ik je dus ook niet zeggen waarom Vodafone geen reactie geeft of waarom Vodafone moderatoren van deze Community niet even wat actiever te werk gaan om klanten te informeren (of andere medewerkers van Vodafone, want ik weet wel dat de mensen achter de Community het erg druk hebben en de Community is een klanten helpt klanten platform).

Maar ja, ik ben het niet eens met censuur, er staat informatie, het is alleen niet altijd even makkelijk te vinden. Dat zou wel wat beter mogen en pas melden dat het probleem is opgelost op het moment dat het ook echt is opgelost. Ik werk niet bij Vodafone en ze betalen me ook niet. Verder ga ik niet in over mijn vrijwillige werkzaamheden hier op de Community. Dat is mijn zaak en mijn ding, daar ga ik niet elke keer uitleg over geven. Iedereen mag doen wat die wil en als jij hier ook elke dag een berichtje wilt plaatsen, je bent welkom en dan zie ik je ook niet gelijk als trol.

Laten we hopen dat Vodafone hier iets van leert en misschien wel de boven blokken gaat gebruiken bij echte grote storingen en zo de mensen op de hoogte wilt houden. Dat zou een mooi begin punt zijn 🙂


Nog even:
Waarom reageert Vodafone niet op dit soort vragen maar wel een trol over de bijzaken?

Ik zou het fijn vinden als je me gewoon Energieboy noemt en geen trol. Ben ook gewoon een mens van vlees en bloed en help graag mensen en als ik zie wat ik al heb kunnen helpen, daar kunnen andere mensen dan nog wel wat van leren. Help ook ipv alleen maar melden dat je het niet met mijn info eens bent of dat je twijfels hebt. Waarom Vodafone geen reactie geeft, geen idee, dat is aan Vodafone om te reageren. En waarschijnlijk, ik ken de moderatoren wel (jaja, ik ken ze wel hoor, maar niet persoonlijk) en weet dat als ze dit bericht lezen ze zeker antwoord zullen geven.


Hoe dan ook, ik wens je een hele fijne dag en ik hoop dat Vodafone het probleem snel oplost.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi FlyingDutchman

Dankjewel voor je feedback. Ik zal je feedback intern doorgeven zodat bij een storing beter en actief gecommuniceerd gaat worden.
Hier op de Community zie je indien er een storing is, een topic onder het kopje "nieuws". We proberen daar zoveel mogelijk informatie in te zetten over de storing en geregeld up te daten met informatie wat van toepassing is voor klanten.
Een storing is altijd onmacht. Zowel voor jullie als klant en voor ons.

Bij deze storing was er een workaround beschikbaar waarvoor gegevens nodig waren. Hierdoor kon het hersteld worden. Vandaar dat ik in het discussietopic ook doorverwezen heb naar een van de kanalen van de klantenservice. Daarnaast geven we altijd eerst de kans aan users/ super users om te reageren. Indien het nodig is zullen wij ook reageren. Daarnaast zijn wij erg dankbaar dat users of super users reageren op topics.
FlyingDutchman
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Beste Steven,

Dank voor je bericht, fijn dat jullie het willen verbeteren.
De storing is er nog steeds, dus het zou een goed begin zijn om de berichten dat het zou zijn opgelost te verwijderen.
Verder vind ik de informatie dat er hard gewerkt wordt om een storing op te lossen wel heel algemeen.

Zoiets zou beter zijn (fictief).

“Door een software update is er een probleem ontstaan in de registratie van de budel waardoor het systeem bij klanten met een red together bundel geen datategoed toekent. Hierdoor wordt door de Blox functie de internetsnelheid automatisch langzamer (3G).

*Tijdelijke oplossing:*
zolang de storing duurt kunnen wij de Blox functie uitzetten waardoor u weer snel internet heeft (4G).
Hierdoor gaat u kosten maken buiten de bundel. Wij zullen deze kosten na de storing automatisch corrigeren.”

Of nog beter een SMS / email naar de getroffen klanten.

Dank voor je aandacht en veel succes.


Dank Energieboy voor je oprechte en uitgebreide antwoord. Mijn verontschuldiging voor de suggestie dat je mogelijk een trol zou zijn. Je doet in ieder geval je naam eer aan. Positieve Energieboy ? ????
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dankjewel, ik zal het intern doorgeven FlyingDutchman
bestekbak

Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gisteren weer Vodafone gesproken over mijn red together abo.
ik zal zo blij zijn als ik hier vanaf ben.
Sinds het begin is zeker 1keer per week mijn data volledig weg/kwijt. Dit lost men dan op met een kleine data bundel van 9gig.
Van de week was het weer raak. Weer alles weg. Konden het weer niet oplossen en alle kosten die ik zou maken in het buitenland zijn voor Vodafone. Nu heb ik ineens 400 gig en een extra bundel van 89 gig.
De laatste persoon die ik gesproken heb via klantenservice zei dat ze achter de schermen bezig zijn met een oplossing/tegemoetkoming voor de red together klanten.
je kunt niet eens normaal bekijken wat iemand in het buitenland verbruikt.
de man zuchtte en gaf mij gelijk.

Ik zei koppel alles los en geeft mij 3 losse abo van 80 gig voor dezelfde prijs.
dit lukte niet.

Ik ben al sinds dit contract bezig met dit abonnement. En ben er echt klaar mee
klaar klaar klaar

En mensen ga verder niet in zee met Vodafone
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Ik snap best dat er klachten zijn en als Vodafone van te voren wist dat deze storing eraan kwam dan hadden ze dit wel opgelost voor de storing naar buiten kwam. Lijkt me?! Dus om nu gelijk te zeggen dat je niet met Vodafone in zee moet gaan, dat is wel jammer.

Snap wel dat als je al een lange tijd Vodafone Red Together hebt en veel problemen hebt gehad vanaf het begin dat je er dan wel genoeg van hebt. Maar deze storing is vast niet voorzien bij Vodafone en moet nu opgelost worden, zoals de persoon via de klantenservice van Vodafone al aangeeft. Wel fijn om te horen dat ze zoeken naar een oplossing en eventueel tegemoetkoming hebben voor Red Together klanten. Afwachten nog maar even 😞

Nee hoor, ik kom niet op voor Vodafone want er valt nog genoeg te verbeteren, in mijn ogen en van duizenden andere klanten ogen :blush:. Maar nogmaals, een storing hebben ze niet bedacht en ook niet om even lekker klanten mee te pesten. Zoals Steven al schreef: Een storing is altijd onmacht. Zowel voor jullie als klant en voor ons (Vodafone).

Laten we hopen dat het snel opgelost is en dat Vodafone dan wel met goede informatie komt. Want daar schort het zeker nog wel eens aan. Melden dat het is opgelost, maar het is nog niet opgelost, is natuurlijk erg vervelend. Daar ben ik het zeker mee eens!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic