dmulder

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Storing in nummerbehoud? Niet meer bereikbaar!

Hi Vodafone,

Na een moeizaam bestelproces (bijna 1,5 maand lang onterecht afwijzen van een nummerbehoud aanvraag) kreeg ik op dinsdag 12 februari een SMS van Vodafone dat mijn nummer op woensdag 13 februari overgezet zou worden naar het Vodafone netwerk.

Mooi! Althans, dat dacht ik...

Op woensdag 13 februari ging mijn nummer "uit de lucht" bij mijn oude provider. Dus ik heb netjes mijn ontvangen Vodafone simkaart in mijn toestel geplaatst en toen.... *niets*

Contact met de klantenservice leerde mij dat er een storing was die "ieder moment opgelost kon zijn". Inmiddels zijn we een ruime week verder en heb ik al diverse excuses gehoord van de klantenservice. Van "nog even geduld" tot "wij weten het ook niet" en van "uiterlijk morgen" tot "het kan nog wel even duren". Ook in de Vodafone winkel kon men niets voor mij betekenen.

Kortom: mijn nummer is nu al meer dan een week "uit de lucht" en ik heb uit pure ellende maar een prepaid kaartje aangeschaft. Los van de extra kosten beginnen er nu toch wel een hoop mensen (lees: klanten) te klagen over mijn bereikbaarheid.

Wtf Vodafone? Ik ging naar jullie over in de hoop van al die onzinnige storingen af te zijn.


  • Waarom kan een professioneel bedrijf als Vodafone een "kapot" proces niet tijdelijk handmatig uitvoeren?
  • Waaorm kan niemand een inschatting maken wanneer een storing is opgelost?
  • Waarom kan Vodafone mijn eigen nummer niet tijdelijk doorschakelen naar een ander nummer, of op zijn minst voicemail activeren zodat ik bellers kan informeren?

Waarom, waarom waarom? Het is dat mijn nummer nu ergens in jullie systemen "zweeft" maar ik begin inmiddels ernstig te twijfelen of de overstap verstandig is geweest...
13 Reacties 13
PredRob

Stamgast
  • 61Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
dmulder.

Mss een idee, heb je de nieuwe ontvangen Vodafone simkaart in een anders telefoon geprobeerd, om te kijken of die daar wel in werkt. Mocht dat wel zo zijn zit de fout mss in je telefoon ( instellingen ) zodat die je nieuwe sim kaart niet op de juiste manier kan uitlezen.
Het kan ook zomaar zijn dat er een fout in je nieuwe simkaart zit.
Het zijn maar wat ideetje's ..
Gr.
Pred..
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi dmulder
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Oei, dat is niet een goed begin bij Vodafone terwijl je dacht dat juist Vodafone zo'n goed bedrijf zou zijn. Er gaat duidelijk iets mis en dan zal je altijd zien, dan gaat er ook van alles mis. Het proberen van je SIMkaart in een ander toestel zou je kunnen proberen, om uit te sluiten of het nu aan het kaartje ligt of misschien wel aan het toestel. SIM Swap noemen ze dit bij Vodafone, je zou het eens kunnen proberen.

Mocht dit nu ook niet lukken dan verwacht ik eigenlijk dat het aan de kant van Vodafone ligt omdat je zegt dat de klantenservice meer keren heeft aangegeven dat je nog even moet wachten en dat lijkt me dan niet iets waar jij wat aan kunt doen. Eventueel een copy maken van je telefoon (dus een backup) en dan je telefoon een reset geven en kijken wat er dan gebeurd. Al hoewel ik daar toch ook een kleine kans in zie dat het gaat werken, zeker als je SIMkaart in een ander toestel het ook niet doet.

Mijn advies is om toch nog een keer contact op te nemen met Vodafone maar dan dit keer een privé bericht te sturen via Facebook of Twitter. Daar zitten mensen die toch wat meer kunnen dan bij de klantenservice als je gaat bellen. Tenminste, dat is mijn ervaring. Wat je zegt, als je zakelijk bereikbaar moet zijn dan is dit zeer lastig. Op je 3 punten kan ik jammer genoeg geen antwoord geven en verder helpen lukt hier ook niet omdat dit een klanten helpt klanten community is en wij klanten niet in het systeem kunnen. Dus een berichtje sturen en ik zou het verhaal wat je hier hebt geschreven erin zetten en vragen of ze het willen oplossen.

Wel goed dat je in ieder geval hier je bericht hebt geplaatst. Succes en laat nog even weten wat deze afdeling je heeft laten weten, bedankt.
dmulder
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Energieboy,

Bedankt voor je reactie en dat zijn inderdaad dingen die ik allemaal al geprobeerd heb voordat ik ben gaan vragen.

De klantenservice (ook via mail, in de winkel, en via de chat) hebben mij verteld dat de storing intern is; het nummer is "administratief" door Vodafone overgenomen maar het lukt nu niet deze aan een simkaart te koppelen.

Dat er een storing in de integratie tussen verschillende systemen ontstaat zou niet mogen maar kan gebeuren. Wat ik erg kwalijk vind is dat er binnen Vodafone dus blijkbaar geen procedures bestaan om de stappen in die "ketting van systemen" handmatig uit te voeren. Op dit moment komt de storing bij mij over als "de medewerker heeft geen rechten om deze wijziging te doen" want je kunt mij niet wijs maken dat er in de afgelopen week helemaal geen simkaarten zijn geactiveerd bij deze club...
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Oei, dat is wel vervelend.
In dit geval kan ik natuurlijk ook geen ijzer breken voor je 😞
Ik weet alleen dat je via Facebook of Twitter altijd wel een eind komt maar als het binnen in Vodafone zit dan zullen ze het vast ook niet kunnen oplossen.

Steven, moderator van Vodafone, is het niet mogelijk om het nummer tijdelijk door te schakelijk via Vodafone in het systeem? Weet dat jij er ook niet zoveel aan kunt doen maar misschien dat je hier iets over kunt zeggen (het doorschakelen). Want het is best lastig op deze manier 😞

Ik hoop echt dat ze het snel voor je kunnen oplossen DMulder, jammer genoeg kan ik ook niets voor je doen. Meeleven, dat is alles wat ik kan doen op het moment.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Als het nummer bij ons in de systemen al staat met het abonnement, dan kunnen wij handmatig een doorschakeling erin zetten. Maar dan moet het nummer wel al actief bij ons staan.
Hirgon58

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier precies hetzelfde probleem. 2 abonnementen afgesloten met nummerbehoud. 1 van de abonnementen ging dinsdag vlekkeloos over, de ander niet. 4 telefoontjes en bezoek aan de winkel leverden niets op. Uiteindelijk vertelde men mij zojuist toen ik belde dat er een storing zou zijn. Er werd nu een melding gemaakt. Wel vreemd dat het bij 1 wel lukt om over te zetten en bij de andere niet.
Mijn vertrouwen is nu al 0,0.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Hirgon58
Wel erg vervelend dat het vertrouwen nu al 0,0 is.
Vodafone staat dus met 1-0 achter en je abonnement moet nog beginnen.
Daarom hoop ik echt dat Vodafone dit snel oplost en dat je straks tijdens je contract alleen maar tevreden bent.

Succes en ik hoop dat ze het snel oplossen. Alvast een goed weekend gewenst.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
@dmulder, @Hirgon58

Begrijpelijk dat jullie hier niet blij mee zijn. Echter, via de Community is dit helaas inderdaad lastig op te lossen. Hebben jullie ondertussen al contact gehad met mijn collega's van Facebook, Twitter of de klantenservice?
dmulder
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sharon Hoi Sharon, bedankt voor je reactie maar zoals je in de threat kunt lezen hebben we dit allemaal al meerdere malen gedaan. De klantenservice "kan niets" meer dan adviseren "af te wachten".

In de tussentijd wordt ik bij het stellen van "lastige" vragen inmiddels door de chat-medewerkers uit de chat geknikkert. Bijzonder onbeschoft en ik begin mij met de dag meer af te vragen wat ik in godesnaam dacht naar deze provider over te willen stappen.

Ik ga nu maar de weg van het ontbinden van mijn contract in slaan. 2 weken niet bereikbaar zijn, en erger nog, niet meer kunnen inloggen in belangrijke online diensten (want o zo veilig, 2-factor via SMS) is on-acceptabel!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Is het inmiddels al verholpen of heb je nog een update dmulder
dmulder
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steven ; bedankt voor je interesse... Nee, ik kan nog altijd niet gebruik maken van mijn nummer.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dan is het helaas nog afwachten 😞 Ik hoor graag van je als het opgelost is!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je inmiddels een update voor ons dmulder?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic