Wim48terHaar

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

verschil in contract en afrekening

LS Vodafone,

Ik heb een Sim Only contract van 25,00 euro, echter wordt er 25,23 euro afgeschreven. Het verschil kan ik niet vinden in de specificatie van mijn maandelijkse "gegevens".

Graag wat informatie hierover.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Wim48terHaar
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Dit noemt Vodafone inflatiecorrectie.
Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) stelt elk jaar vast met welk percentage de prijzen in Nederland gemiddeld zijn gestegen. Het gemiddelde inflatiepercentage over 2017 is 1,39%. (bedragen kunnen beetje verschillen omdat het een gemiddelde is)

Omdat ook de kosten bij Vodafone zijn gestegen, verhogen ze de maandelijkse abonnementskosten van onze particuliere en zakelijke abonnementen vanaf 1 oktober 2018 met maximaal 1,39%. De prijsverhoging geldt alléén als dit staat vermeld op je rekening van september. En we verhogen alleen de maandelijkse abonnementskosten.

Meer info: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/inflatiecorrectie.shtml

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Wim48terHaar
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Dit noemt Vodafone inflatiecorrectie.
Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) stelt elk jaar vast met welk percentage de prijzen in Nederland gemiddeld zijn gestegen. Het gemiddelde inflatiepercentage over 2017 is 1,39%. (bedragen kunnen beetje verschillen omdat het een gemiddelde is)

Omdat ook de kosten bij Vodafone zijn gestegen, verhogen ze de maandelijkse abonnementskosten van onze particuliere en zakelijke abonnementen vanaf 1 oktober 2018 met maximaal 1,39%. De prijsverhoging geldt alléén als dit staat vermeld op je rekening van september. En we verhogen alleen de maandelijkse abonnementskosten.

Meer info: https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/inflatiecorrectie.shtml
Wim48terHaar
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dan is dat duidelijk. Zou prettig zijn als dit ook vermeld vragen bij het afsluiten. Daar wordt "keihard vermeld" een 2 jarig contract van 36,00 euro voor 25,00 euro.

grt Wim48terHaar
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Gelukkig doen alle andere providers het ook 🙂
Volgens mij staat het zelfs in je contract (Algemene Voorwaarden) over de inflatie.

Yep, onder Artikel 11 - Tarieven:
Leverancier behoudt zich het recht voor om ieder kalenderjaar de tarieven voor Zaken en/of Diensten te corrigeren voor inflatie op basis van de CBS Consumentenprijsindex van het voorafgaande kalenderjaar. Het opzegrecht van Contractant als verwoord in lid 6 van dit artikel is niet van toepassing op tariefsverhogingen voortvloeiend uit inflatiecorrecties.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Top dat het duidelijk is. Ik heb het topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic