Vodafone NEXT - Tijd voor een nieuwe smartphone?

• 1 augustus 2016
  • 76 reacties
  • 29212 Bekeken

Reputatie 1
http://voda.fo/ne/m09d9
Hi, mijn naam is Ewout en ik ben als Marketeer verantwoordelijk voor o.a. alle Toestel Flexibiliteit services van Vodafone.
Ik heb goed nieuws voor jullie!
Bij een 2 jarig abonnement moet je 20 maanden wachten tot je een nieuwe telefoon kunt kiezen. Maar wat als jouw mobiele telefoon eerder kapot is? Of je wilt al eerder pronken met een nieuw toestel? Dan snappen we dat je niet langer wilt wachten, daarom is er nu Vodafone NEXT.

Wat is Vodafone NEXT?
Met Vodafone NEXT kun je 4 maanden na de start van je contract al kiezen voor een nieuwe smartphone. Het maakt niet uit wat de reden hiervoor is. Je hoeft dus nooit meer lang te wachten tot je weer mag verlengen. Vodafone NEXT is tevens een gratis service, dat maakt het extra aantrekkelijk om eerder te verlengen.

Hoe werkt Vodafone NEXT?
Als je al een abonnement hebt betaal je eerst alleen je eventuele huidige toestel af. Vervolgens kun je kiezen voor een nieuwe telefoon met abonnement. Je kunt het huidige toestel eventueel inruilen bij Vodafone voor een bedrag in euro's of je verkoopt het bijvoorbeeld zelf op Marktplaats. Bij een Sim Only is het afbetalen van het toestel uiteraard niet van toepassing.

In dit filmpje leggen we nog eens duidelijk uit hoe NEXT werkt:
(tijdelijk niet beschikbaar)

Zodra je gebruik wilt maken van Vodafone NEXT bel je gratis met onze verkoopafdeling via 1201. Kies in het keuzemenu voor de optie bestellingen en vervolgens voor Vodafone NEXT. Ben je nog geen klant? Neem dan gratis contact op via 0800-0560. Meer informatie, de voorwaarden en een rekenvoorbeeld vind je terug op onze website. Het is sinds november 2016 ook mogelijk om NEXT in een van onze winkels aan te vragen.

Ook in onderstaand filmpje vind je een rekenvoorbeeld:
(tijdelijk niet beschikbaar)

Veelgestelde vragen

• Moet ik mijn toestel verplicht inruilen? Nee, het is niet verplicht om je toestel in te ruilen. Je mag het oude toestel ook houden, zodat je het bijvoorbeeld aan een vriend of familielid kan geven of je het zelf kan verkopen op Marktplaats.
  • Moet ik al mijn abonnementskosten afbetalen?Nee, bij gebruik van NEXT betaal je alleen je toestel af. Je betaalt niet de overige abonnementskosten van je oude contract en abonnement.
  • Waarom moet ik mijn huidige toestel afbetalen? Heb je bij het afsluiten van je abonnement gekozen om het toestel niet in één keer te betalen? Dan is het toestel tijdens je gebruik van NEXT nog niet afbetaald.
  • Kan ik met NEXT ook in de winkel een nieuw toestel direct aanschaffen? Ja, sinds november 2016 is NEXT ook mogelijk via een van onze winkels.
  • Kan ik met NEXT ook online een nieuw toestel bestellen? Nee, het is niet mogelijk om online een nieuwe toestel te kiezen bij gebruik van NEXT
  • Hoe wordt de inruilwaarde van mijn huidige toestel berekend? Hiervoor wordt de inruilwaarde aangehouden van Vodafone Inruildeals, je kunt dit altijd opvragen en meteen regelen via deze site.
  • Waarom moet ik opnieuw een abonnement van 24 maanden aanschaffen? We maken het kiezen van een nieuwe telefoon tijdens je contract al heel flexibel. Het enige wat wij er van jou voor terug vragen is dat je je weer 24 maanden bij ons klant blijft. Je kunt 4 maanden na je verlenging met NEXT wel weer opnieuw gebruik maken van NEXT.

76 reacties

had de vraag al ergens anders gesteld, maar wellicht dat dit een beter topic hiervoor is
ik wil een preorder op de nieuwe note 7, momenteel heb ik een sim-only abbo van 4 maanden oud
kan een preorder icm vodafone next, of moet ik echt wachten, tot het toestel volledig verkrijgbaar is?
Reputatie 7
Badge +15
Ook met een Sim Only kun je gebruik maken van NEXT. Hiervoor kun je bellen met 1201. Kies dan de optie "bestellingen" en vervolgens "NEXT" 

Zodra het nieuwe abonnement met in gaat geldt Vodafone next ook voor jou.
abonnement ging in op 16 april, dus dan heb ik al vodafone next
Reputatie 7
Badge +15
Zoals ik hierboven al aangaf  kun je bij een sim only contact opnemen met de klantenservice om alsnog een toestel er bij te nemen.
ok, bedankt, maar qua abonnement wil ik ook nog wel upgraden... 1GB per maand is toch te weinig 🙂
Reputatie 7
Badge +15
Dan raad ik je aan dit ook meteen kenbaar te maken zodat ze meteen kunnen checken wat de mogelijkheden zijn. Had je al een bepaald toestel op het oog?
Goedemorgen,

Ik ben overgestapt van t-mobile naar vodafone en heb afgelopen week een vodafone red abonnement afgesloten via typhone.nl inclusief toestel. Stel nu dat over bijvoorbeeld een jaar mijn toestel kapot gaat. Dan kan ik dus de maandelijkse toestelbetaling tot het einde van de looptijd afbetalen en telefonisch via vodafone mijn abonnement verlengen voor 2 jaar inclusief een nieuw toestel?

Met vriendelijke groet,
Duncan Philippa
steven
yep de note 7 die eraan komt :)
vandaar mijn vraag of een preorder gecombineerd kan worden... maar goed, anders ff wachten tot september
Reputatie 7
Badge +15
Dat klopt inderdaad  :-)
Reputatie 7
Badge +15
Nog even geduld inderdaad, maar kan me goed voorstellen dat je hem wilt hebben ;)
Reputatie 1
Goedenavond,

Heb nu sinds 2015 een red abbo bij jullie. Nu heb ik gebeld met de klantenservice en de 1 zegt aan de telefoon dat het wel mogelijk is maar dat ze het gaan uitzoeken voor mij. Helaas 2 weken gewacht op een antwoord dus zelf maar gebeld en toen werd mij verteld dat het niet mogelijk is, zonder enige uitleg. Dus was een beetje verbaasd over dat antwoord. Want mijn iphone 5s is wel aan vervaning toe namelijk.

Met vriendelijke groet,
Reputatie 7
Badge +16
Hoi ,

Hier een aantal dingen die je wilt weten over Vodafone NEXT:

• Heb je een abonnement aangesloten na 4 april 2016? Dan kun je kiezen voor Vodafone NEXT.
  • Heb je een abonnement vóór 4 april 2016 aangesloten en heb je New Phone Every Year? Dan kun je (als je voldoet aan de voorwaarden) Vodafone NEXT gebruiken. Het bedrag wat je al betaald hebt voor New Phone Every Year kun je terug krijgen.

Voor de website over Vodafone NEXT klik hier.
Hallo, ik heb Vodafone red met New Phone every Year, maar als ik gebruik wil maken van NEXT geeft de klantenservice en de Chat beide aan dat dit niet mogelijk is.

Is dit een fout op de website of is nog niet iedereen op de hoogte?

Lubbert
Reputatie 4
De informatie op de website klopt: Heb je een abonnement na 3 april 2016 aangesloten en heb je New Phone Every Year? Dan kun je (als je voldoet aan de voorwaarden) Vodafone NEXT gebruiken. Het bedrag wat je al betaald hebt voor New Phone Every Year kun je terug krijgen. Ik raad je aan nogmaals contact op te nemen met 1201. Kies in het keuzemenu voor de optie bestellingen (en vervolgens Vodafone NEXT).
Hallo,

Ik vind dit een mooie service alleen erg jammer dat deze niet beschikbaar is voor alle bestaande klanten. In mijn ogen geen beloning voor jarenlang trouw klant zijn, en ik vraag mij ook af wat de reden is om deze service niet voor iedereen beschikbaar te maken. Dit zou een mooi moment zijn om te verlengen; op het moment dat ik kan verlengen zijn de nieuwe toestellen net nog niet verschenen. Dat betekent dus dat ik ga wachten tot het abonnement helemaal verlopen is. Dan kan ik wel weer vrij gaan rondkijken naar de beste deal.

mvg

Floris
Reputatie 2
Badge +3
, het is voor Vodafone erg moeilijk om zo’n omvangrijke nieuwe service met terugwerkende kracht door te voeren. Vodafone Next sluit goed aan op het systeem van Big Red, dat in april is ingevoerd. Daarom zul je eerst gebruik moeten maken van een van onze nieuwere abonnementsvormen om hier gebruik van te maken. Vodafone is uiteraard altijd aan het onderzoeken of de service nog beter kan. Dus wie weet wat er in de komende maanden kan gebeuren.

Je kunt altijd bellen met 0800-0200976 om te kijken of het mogelijk is om jouw abonnement om te zetten naar een nieuwere vorm (en daarna dan gebruik maken van NEXT). Dit betekent dan in veel gevallen wel, dat je direct je huidige toestel zult moeten afkopen.
Ik heb nu een sim only afgesloten na de opgegeven datum... Wat als ik Vodafone Next wil gebruiken, maar dan met een toestel wat jullie als winkel niet leveren? Het gaat om de LG Nexus 5X.
Reputatie 4
Shiyamala , dat is helaas niet mogelijk. Je abonnement wordt bij het gebruiken van Vodafone NEXT direct verlengd. Dit kan dus alleen met toestellen die Vodafone zelf aanbiedt.
Reputatie 2
Ik heb zojuist mijn RED abo verlengd. Kan ik nu wel gebruik maken van NEXT? Of moet ik New Phone Every Year activeren?
Reputatie 7
Badge +15
Hoi 
Met welk abonnement en hoeveel data heb je verlengt?
Is het namelijk de nieuwe variant dan maak je automatisch gebruik van Vodafone Next. Is het de oude variant dan kun je gevruik maken van New Phone Every Year. NPEY dien je wel te activeren. Mocht je het niet zeker weten dan kun je hierover contact opnemen met de klantenservice. Ik heb helaas niet de mogelijkheid om het vanuit hier voor je te controleren. Dit is puur omdat wij niet inde sytsemen kunnen ivm jou privacy.
Reputatie 2
Hoi steven, bedankt voor de reactie.

Ik heb nu een 2-jarig RED met 5gb.
Reputatie 2
Dat is een nieuwe abo, toch? Dus dan heb ik automatisch NEXT?
Reputatie 7
Badge +15
Dat is inderdaad een van de nieuwe abonnementen. Je hoeft verder niks te doen. Vodafone Next geldt voor de nieuwere abonnementen :)
Reputatie 2
Super ????
Reputatie 7
Badge +15
🙂 alvast een fijn weekend 

Reageer