Vodafone NEXT - Tijd voor een nieuwe smartphone?

• 1 augustus 2016
  • 83 reacties
  • 31835 Bekeken

Toon eerste bericht

83 reacties

Dat is inderdaad mogelijk. Heb je een abonnement met toestel, dan moet het minimaal 4 maanden actief zijn. Bij een sim only is dit 2 maanden @Ramzi
Ik heb vrijdag een aanvraag gedaan voor het openbreken van een zakelijk sim-only (na bijna een jaar), en een order gedaan voor zakelijk abo met toestel.

Hoe lang duurt het voordat deze aanvraag voor een Vodafone Next bestelling door jullie is behandeld/goedgekeurd/...?
Reputatie 6
Hoi @phma,

Via welk kanaal heb je gebruik gemaakt van Vodafone NEXT? Want zowel via de winkel als telefonisch zou dit meteen geregeld kunnen zijn?
Hoi @Sharon, telefonisch. Er werd toen wel gezegd dat het een uur langer kon duren, omdat het naar een speciale afdeling moest, maar tot nu toe nog altijd geen bevestiging ontvangen.
Reputatie 6
Ik zou je dan willen aanraden om toch nogmaals contact op te nemen met de afdeling Business Mobile Save desk @phma. Het zou namelijk niet zolang moeten duren...
Hoi @Sharon.
Ik heb toevallig net (of liever gezegd een groot deel van de middag) gebeld met Vodafone...
In totaal heb ik 60 (!) minuten in de wacht gehangen.

Bij de eerste medewerker die het ging uitzoeken (na 20 minuten wachten) werd de verbinding verloren. Je zou zeggen dat zo'n medewerker dan gewoon even terugbelt, maar dat gebeurt dus niet.

De tweede medewerker (na weer 20 minuten wachten) gaf aan het niet op te kunnen zoeken, en dat ze me door zou verbinden. In plaats daarvan werd ik weer naar het begin van het keuzemenu gestuurd, en moest ik helemaal van voren af aan beginnen.

De derde medewerker (na opnieuw 20 minuten wachten) keek in het systeem, zag dat er een bestelling met Vodafone Next in het systeem was gezet, maar dat Vodafone Next zo zijn eigen werktempo heeft. Hij gaf aan dat het normaal gesproken maximaal drie tot vier werkdagen duurt, maar dat het volgens het systeem maximaal 10 werkdagen kan duren.

Dit alles maakt mij soms echt ongelukkig met Vodafone. Ik heb Ziggo (dataverdubbeling), Vodafone, vier aangesloten nummers (data delen), en telkens als ik iets moet regelen moet ik eroverheen bellen om te verifiëren of te corrigeren. Zo kost elke handeling in totaal zo'n anderhalf tot twee uur.

Bijzonder irritant, en bijzonder slecht van Vodafone. Waarom klopt het nooit in één keer, en waarom is de wachttijd als je iets wilt/moet navragen of regelen zo absurd lang?

Maar goed, ik ben mijn verhaal weer even kwijt.
Als je je oude telefoon inlevert wordt daar dan je afkoop mee verrekend? Als ik Next wil gebruiken kost mij dit €240. Volgens de site krijg ik nog iets van €250 voor mijn oude telefoon terug. Als dit met elkaar verrekend gaat worden is het helemaal mooi natuurlijk 😉
Reputatie 6
Dat is inderdaad niet de bedoeling @phma. Onze excuses voor het ongemak. Het issue is nu in ieder geval wel opgepakt, gelukkig. Wel fijn dat je via het forum toch even je verhaal kwijt hebt gekund 😉

Je kunt inderdaad je oude telefoon inleveren, en laten verrekenen in je nieuwe abonnement @Ericgijsen. Hoe die bedragen precies weggestreept worden, kun je navragen via 1201, optie Bestellingen, optie Vodafone NEXT. Bekijk ook eens deze pagina voor meer uitleg: https://www.vodafone.nl/vodafone-next/.

Reageer