Vodnlru

Gedreven Liefhebber
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Voortgang Issue internet Vodafone mobiel

Even een voortgang over deze issue: https://forum.vodafone.nl/archief-2019-93/issue-internet-vodafone-mobiel-299399

Ik heb nog steeds dit probleem, heb vorige week mijn simkaart laten omruilen maar dit heeft niks geholpen.. ook fabrieksinstellingen terugzetten, netwerk instellingen noem maar op werkte allemaal niet..

Vodafone zelf (via de messenger) wuift het weg dat het aan hun ligt en dat me toestel terug moet voor reparatie, vreemd want ik heb tot eind mei goed gebruik kunnen maken van mijn toestel en geen problemen ondervonden.

Toen heb ik aangeboden om een andere simkaart in mijn toestel te testen (andere provider) maar daarbij gaf Vodafone aan dat ook al ga ik daar mee testen dient het toestel voor reparatie aangemeld te worden, vreemd als straks blijkt dat het niet aan me toestel lijkt te liggen maar deze toch voor reparatie moet sturen (ben hem dan zo 2 weken kwijt).

Mij lijkt het vreemd dat als het met een andere simkaart van een andere provider wel lukt (geen problemen ondervind) het toestel toch moet gaan opsturen voor iets wat niet 123 te vinden is.. (het probleem gebeurt zo maar in eens en is niet na te bootsen).

Ik ben van mening dat het niet aan me toestel ligt maar iets in het Vodafone netwerk en de huawei p30 pro (heb deze issue al ergens eerder voorbij zien komen). Wat moet ik hier mee?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik zou eerst inderdaad de kruistest proberen voordat je het gaat opsturen. Zoals je al aangeeft Energieboy stap voor stap. Doe je dit niet en je slaat een stap over, dan kom je op een ander resultaat uit.
Vodnlru test eens een simkaart van ons met evt een ander nummer om te checken of het dan ook voorkomt. En wat gebeurt er als jouw simkaart in een ander toestel (type en merk).
Als het met de andere simkaart ook voorkomt en het komt niet voor in een ander toestel, dan ligt het issue in jouw toestel. Komt het ook voor bij het andere toestel, dan is er meer aan de hand.

Dit is inderdaad het lastige van de techniek. Je dient eerst uit te sluiten waardoor het komt voordat je verder gaat met de volgende stap.
Mobiel.nl slaat een heel klein stukje over en zeggen test met een simkaart van een andere provider. Hiermee kun je niet uitwijzen of het een instelling is, het toestel, het netwerk of het simkaartje. Hiermee laat je alleen zien dat het bij een andere provider misschien niet speelt.
Omdat je het toestel niet via ons hebt aangeschaft wordt je doorverwezen naar Mobiel.nl. Zij zijn in dit geval de partij die jou het toestel hebben verkocht.
Ik zal het topic open laten staan.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Om uit te sluiten waaraan het ligt kun je het beste een kruistest doen. Hiermee kun je uitsluiten waaraan het ligt. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel. (Dit moet ook een Vodafone simkaart zijn.
Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc.
Een kruistest kun je altijd in een Vodafone winkel doen, mocht je geen extra toestel in je omgeving hebben. Mijn collega's helpen je graag verder. Tevens kun je dan ook een simwissel doen.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Vodnlru
Welkom weer op de Community 🙂

Heb je al getest met een ander SIMkaart?
Is daaruit gebleken dat het dan ook daar aan ligt of is dit nog niet gedaan?
Als je het zelf test dan kan niemand je zeggen dat je deze moet laten opsturen.

Want ligt het nu wel aan de SIMkaart, omdat je deze test hebt gedaan, dan kan je naar een Vodafone winkel gaan en om een nieuwe SIMkaart vragen en kijken wat er dan gebeurd. Lijkt me toch niet zo moeilijk en dan hoeft het toestel ook niet opgestuurd te worden ter reparatie.

Maar als het nu niet te vinden is en je echt van mening bent dat er iets goed mis is dan kan ik je ook alleen het advies geven om het toestel op te laten sturen. Misschien ligt het dan toch aan je toestel en niet aan je SIMkaart. Dit kan ik natuurlijk niet op afstand zien en Vodafone ook niet, dus dan moet die echt opgestuurd worden. Of heb je al eens een volledige reset gedaan van je toestel? (wel eerst backup maken)

Probeer eens een paar dagen een andere SIMkaart en dan kijken wat er gebeurd. Of steek je eigen SIMkaart in een ander toestel en kijk daar wat er gebeurd (denk niet zoveel maar je weet het nooit). Dit is mijn advies als klant en wat Vodafone verder wenst te willen doen dat moet je echt met hun gaan uitzoeken. Vodafone is de partij die het toestel hebben verkocht en die kunnen je daar verder ook beter in adviseren.

Succes in ieder geval en hoop dat je eruit komt met Vodafone.
Vodnlru
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Steven Energieboy
ik vertelde net: Ik heb nog steeds dit probleem, heb vorige week mijn simkaart laten omruilen maar dit heeft niks geholpen.. ook fabrieksinstellingen terugzetten, netwerk instellingen noem maar op werkte allemaal niet..

Dus een nieuwe Vodafone simkaart heeft niet veel geholpen, ja voor 1 a 2 dagen en toen begon het weer.. Daarom denk ik dat dit niet aan het toestel ligt (eigenlijk overtuigd). Anders zou ik toch heel de tijd dezelfde issues hebben?

Ik heb nu een T-Mobile simkaart in me toestel gedaan en wacht dan een paar dagen af, het probleem is als ik hem nu opstuur dat ik hem terug krijg in de periode wanneer ik weg ben (vakantie) en een nokia 6310I is geen pretje kan ik je vertellen als reserve toestel anno 2019.

Mobiel.nl is de partij waar ik het toestel heb gekocht i.c.m. Vodafone abonnement. Mobiel.nl geeft aan dat het verhaal vreemd klinkt, toen ik maar het woord mobiel.nl zei tegen de vodafone medewerker kreeg ik gelijk het gevoel van afschuiven en dat mobiel.nl het maar moet oplossen omtrent het toestel, daar voel ik me zeer niet prettig bij en ik hoop dat dit niet de bedoeling is..

Wat is mijn recht als het probleem zich niet voordoet bij een andere provider Steven ? want dan lijkt het me overduidelijk dat het niet bij het toestel ligt maar bij Vodafone (Mast of datasessie). Het vreemde is dat als ik dit probleem heb dat ik wel kan bellen en gebeld worden maar van internet kan ik geen gebruik maken..
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Ik weet het niet hoor, als je al een nieuwe SIMkaart hebt gekregen van Vodafone en na een paar dagen had je het probleem weer, dan ligt het toch niet aan Vodafone en/of het SIMkaartje?! Zeker als het toestel het dan weer doet, wat die doet waardoor je een probleem hebt. Als het nu het netwerk is, dan ligt het aan Vodafone maar dan zou je toestel het toch nog gewoon moeten blijven doen 🙂

Dus de SIM swap is het beste om uit te proberen. Een ander kaartje in die van jou en die van jou in een ander toestel. Op die manier kan je pas uitzoeken waar het aan ligt, lijkt me. En wat Vodafone doet met afschuiven, is natuurlijk niet afschuiven. Je hebt het toestel gekocht bij Mobiel.nl en NIET bij Vodafone. Dus eigenlijk, maar dat bedenk ik me en misschien heb ik het mis, moet je voor je toestel bij Mobiel.nl zijn. Die verstrekken je garantie op het toestel en als die dan niet goed is moet je hem daar naar terug sturen en/of door hun laten repareren. Waarschijnlijk kan het ook via Vodafone, maar daar heb ik geen weet van. Eerste keer dat ik het hier lees dus daar leer ik ook weer van 😉 - Maar als het aan je SIMkaart en/of bereik ligt of iets met masten, dan is het een Vodafone kwestie.

Het blijft een gevalletje apart en vervelend dat je dit moet ondervinden. Ben er zeker van dat Vodafone je op alle manier wilt helpen om dit op te lossen. Je bent zo ie zo in goede handen bij Steven en misschien dat hij nog dingen weet of kan adviseren. Ik blijf het zeker volgen en hoop dat er snel een verbetering voor je uit komt. Succes in ieder geval!
Vodnlru
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Energieboy Het vreemde is dat ik 2 a 3 weken hier geen last van heb gehad en daarna begon dit probleem, toestel was toen (maand geleden) en nu gewoon hetzelfde niks anders.
Ik heb nu een andere simkaart in mijn toestel gedaan (andere provider) we zullen zien of dit uitmaakt.

Zo ja dan lijkt het me geen telefoon issue.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Zoals ik al aangeef wordt een kruistest gedaan met een andere vodafone simkaart. Niet met een simkaart van een andere provider Vodnlru

De kruistest kan exact uitwijzen waaraan het ligt:

  • of het toestel of het netwerk/simkaart/instelling
Vandaar dat dit ook met een andere Vodafone simkaart gedaan dient te worden.

Doe je dit met een simkaart van een andere provider, dan krijg je foutieve resultaten. Mocht de kruistest uitwijzen dat het probleem in het toestel ligt, dan dien je dit via mobiel.nl te regelen omdat je het via hun hebt afgesloten.
Vodnlru
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Steven wrote:
Zoals ik al aangeef wordt een kruistest gedaan met een andere vodafone simkaart. Niet met een simkaart van een andere provider Vodnlru

De kruistest kan exact uitwijzen waaraan het ligt:

  • of het toestel of het netwerk/simkaart/instelling
Vandaar dat dit ook met een andere Vodafone simkaart gedaan dient te worden.

Doe je dit met een simkaart van een andere provider, dan krijg je foutieve resultaten. Mocht de kruistest uitwijzen dat het probleem in het toestel ligt, dan dien je dit via mobiel.nl te regelen omdat je het via hun hebt afgesloten.

Hoe kan zo een kruistest goed lukken als het een enkele keer per dag gebeurt? het is niet 123 op te roepen. Waarom had ik tot een maand geleden nergens last van en sinds eind mei opeens wel? simkaart is gewisseld en deed het de eerste 2 dagen oke en daarna begon het weer.
Mobiel.nl vindt het maar een raar verhaal vanuit Vodafone, hun adviseerde wel met een andere simkaart van een andere provider te kijken of het daarmee wel lukte. Volgens hun zou het dan zeker zijn dat het niet aan het toestel ligt.

Hiermee zit ik dus nu, de een zegt je moet om opsturen de retailer zegt als het met een andere simkaart (andere provider) wel werkt (goed) kan het niet aan het toestel liggen..

Ik hoop dat dit topic niet snel gesloten wordt omdat het probleem nog niet opgelost is :wink:.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Ze hebben samen gelijk, denk ik.
Zoals Mobiel.nl en Vodafone (Steven) je als advies gaf, probeer een andere SIMkaart (ik zelf zou zeggen andere provider of van Vodafone, maar Steven geeft je als advies een ander nummer SIMkaartje van Vodafone) en kijk of je er dan ook last van hebt. Eerst zo uitproberen en dan pas naar de volgende stap. En die stap is er nog niet, dus je hoeft nu nog niet te denken aan een defect toestel of opsturen. Eerst kijken of het problemen geeft met een andere SIMkaart.

En ik blijf er wel bij dat ook je toestel opeens kuren kan hebben en opeens eind mei problemen geeft. Het kan allemaal, dat is juist het lastige van techniek. En wat Steven ook al zegt, als uitwijst dat het niet aan je SIMkaart ligt, of je kan het op deze manier niet vinden, dan zal je toch naar Mobiel.nl moeten om je toestel op te laten sturen, dat doet Vodafone niet. Aangezien je hem daar hebt gekocht.

Weet het, het is en blijft lastig, zoals ik schreef. Het is en blijft techniek dan zelf een kleine onderzoek is het mooiste om te doen om bepaalde dingen uit te sluiten. Ik verwacht dat Steven de topic nog wel even open laat voor je en dat er een oplossing komt.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik zou eerst inderdaad de kruistest proberen voordat je het gaat opsturen. Zoals je al aangeeft Energieboy stap voor stap. Doe je dit niet en je slaat een stap over, dan kom je op een ander resultaat uit.
Vodnlru test eens een simkaart van ons met evt een ander nummer om te checken of het dan ook voorkomt. En wat gebeurt er als jouw simkaart in een ander toestel (type en merk).
Als het met de andere simkaart ook voorkomt en het komt niet voor in een ander toestel, dan ligt het issue in jouw toestel. Komt het ook voor bij het andere toestel, dan is er meer aan de hand.

Dit is inderdaad het lastige van de techniek. Je dient eerst uit te sluiten waardoor het komt voordat je verder gaat met de volgende stap.
Mobiel.nl slaat een heel klein stukje over en zeggen test met een simkaart van een andere provider. Hiermee kun je niet uitwijzen of het een instelling is, het toestel, het netwerk of het simkaartje. Hiermee laat je alleen zien dat het bij een andere provider misschien niet speelt.
Omdat je het toestel niet via ons hebt aangeschaft wordt je doorverwezen naar Mobiel.nl. Zij zijn in dit geval de partij die jou het toestel hebben verkocht.
Ik zal het topic open laten staan.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Geen reactie, topic gesloten.
Topic heeft een maand open gestaan zonder update.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic