johnnygitaar

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo komt beloftes niet na

Ik ben aan de deur een abonnement aangegaan met Ziggo en twee mobiele abonnementen Vodafone i.v.m. de voordelen.
De afspraak was dat de aansluitkabel opnieuw binnen gebracht zou worden op de plek waar ik wilde.
Volgende dag voor de zekerheid nog nagevraagd of deze belofte werkelijk nagekomen zou worden en dit werd mij nogmaals bevestigt.
Bij de afspraak voor een monteur dit verhaal verteld en toen werd mij wederom verteld dat dit in orde kwam.
Monteur kwam en zei dat hij dit niet mocht en dat ik dit door een speciaal bedrijf moest laten doen en dat de kosten om en nabij de 600 euro zou zijn.
Weer gebeld met Ziggo deze vertelde mij komt goed we hebben een verkeerde monteur gesteurd je moet een andere hebben, meneer het komt allemaal goed.
Uiteindelijk om het verhaal niet te lang te maken heeft Ziggo het contact ontbonden en ben ik bij KPN gebleven.
Maar nu kom ik niet van de Vodafone abonnementen af om dat deze volgens Vodafone de abonnementen los van elkaar staan.
waar ik het niet mee eens ben maar ik heb geen poot om op te staan.
het kost mij toch zeker 120 euro per jaar.
Ik ben dus zeer teleurgesteld in beide partijen het draait bij Ziggo en bij Vodafone alleen maar om geld verdienen.
En hebben geen begrip voor uitzondelijke situaties.
5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi johnnygitaar
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Oei, dat is wel een heel vervelend verhaal. Als je iets is aangeboden dan moeten ze het ook nakomen en niet zomaar opeens veranderen. Nu weet ik wel dat monteurs niet zomaar iets kunnen doen en zal het Ziggo signaal altijd binnen komen op het punt waar ook je TV aansluiting binnen komt. Als deze opnieuw moet worden geplaatst dan is daar weer een andere monteur voor nodig. En dan ligt het er nog aan of dat binnen in huis moet plaatsvinden of buiten het huis. Dus daar zitten wel wat regels aan, als ik eerlijk moet zijn, en dat is niet altijd even makkelijk.

Daarnaast ben ik nooit zo happig op verkopers aan de deur. Ik zeg niet dat ze allemaal voor het geld rond lopen maar men praat altijd wel heel gemakkelijk over dingen die soms helemaal niet kunnen. Aangezien ik hier op de community veel aanwezig ben, en ook bij Ziggo, weet ik wel hoe het werkt en als ik een verkoper aan de deur krijgt die me van alles kan toezeggen, dan geef ik zelf al aan dat dit niet kan. Maar goed, daar kan ik nu makkelijk over praten. Mensen die afgaan op vertrouwen moeten het maar geloven, zoals jij nu hebt gehad. Volgende keer maar geen deurverkoop meer aannemen!

Maar het verhaal Ziggo en Vodafone staan zeker los van elkaar. Je gaat bij twee bedrijven een abonnement aan en als je bij Vodafone de 14 dagen bedenktijd hebt gehad dan kan je niet meer terug. Beetje jammer dat Vodafone dit niet kan inzien en dat ze met je meedenken omdat je aan de deur een contract bent aangegaan. Weet dan ook niet hoe dit bij de deur is gegaan, neem aan dat je twee verschillende contracten hebt getekend en dan is het denk ik toch vervelend maar kan je er niet van af stappen.

Mijn advies is om contact op te nemen met de klantenservice van Vodafone, door te bellen en/of anders een chat te starten. Probeer aan deze mensen uit te leggen wat er aan de hand is en misschien kunnen ze uit coulance nog iets voor je betekenen. Weet het niet zeker, maar daar schiet je meer op dan hier op de community (dit is een klanten helpt klanten community).


En dit is wel een goede leer voor VodafoneZiggo om de deurverkopers nog eens goed streng erop aan te spreken dat het zo niet kan en dat ze mensen wel goed moeten informeren. Succes in ieder geval en ik hoop dat je daar iets verder komt.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi johnnygitaar

Jeetje wat een ervaring. Kan mij voorstellen dat je er niet blij mee bent. Namens VodafoneZiggo wil ik je dan ook mijn excuses aanbieden voor de beloftes die niet nagekomen zijn. Ik ben met je eens dat het dan ook waar gemaakt moet worden.
Even los van het Ziggo gedeelte (hier heb ik vanuit hier helaas geen inzicht in).

Zoals Energieboy heb je een zichttermijn 14 dagen. Binnen deze 14 dagen kun je kosteloos de abonnementen annuleren. Doe je dit niet, dan zit je aan de abonnementen vast voor 1 of 2 jaar. Zodra je buiten de zichttermijn zit, kun je de abonnementen afkopen. Je krijgt dan een factuur met de volledige kosten. Als het goed is, heeft de verkoper je hier ook op gewezen.

Het enige wat ik voor je kan doen, is dit doorspelen naar Ziggo toe. Mocht je dit willen, dan hoor ik het graag zodat alsnog het in orde gemaakt kan worden. Ik zal je dan een privébericht sturen.
johnnygitaar
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Steven en Energieboy,

Ik vond het verhaal ook een beetje glad Daarom heb ik de dag erna Ziggo gebeld om te kijken of ze dit werkelijk doen.
toen werd mij nogmaals verzekerd dat ze dit deden met de woorden wij willen u graag als klant.
En het uiteindelijke resultaat was natuurlijk lang na de bedenktijd.
Maar steven als jij denkt dat dit opgelost kan worden zou dit mooi zijn.

GR John.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Het enige wat ik kan doen, is dit topic kopiëren en doorzetten naar mijn collega's. Wat je ook kunt doen is op de Community van Ziggo dit posten of inderdaad Ziggo contacteren.
Mocht je willen dat ik dit doorzet, dan hoor ik het graag. Ik heb je een privébericht gestuurd.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Via prive bericht een terugkoppeling gekregen. Hiervoor mag gebeld worden met de klantenservice van Ziggo.
Topic gesloten omdat vanuit hier wij geen inzicht hebben in de gegevens van Ziggo.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic