1
Vraag
2
Reacties
VeMer35

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe kan ik gebruik maken van 4G op mijn iPad?

Ik heb een IPad Air 2019 met WiFi en 4G. Hoe kan ik gebruik maken van 4G Op mijn iPad, op hetzelfde abonnement als mijn iPhone.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Dit is wat Vodafone heeft aangegeven:
Helaas bieden we bij onze nieuwste abonnementen geen Multisim meer aan. Wil je graag gebruik maken van een extra aansluiting/extra simkaart dan kun je kiezen voor een Red Together abonnement met 2 Red Together Extra aansluitingen.

Dus de Multi Data Simkaart bestaat niet meer. 

Bekijk in context

12 Reacties 12
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @VeMer35 
Je kan niet hetzelfde abonnement gebruiken met een extra SIMkaart, en bereikbaar zijn op je iPhone, en tegelijk ook wilt werken op je iPad. Dan zal je met je iPad via hotspot op je iPhone online moeten gaan, dan kan het wel. Wil je nu echt los van elkaar gebruiken dan kan je wel een Duo Simkaart aanvragen. Met Duo Sim ben je met twee verschillende telefoons op hetzelfde nummer bereikbaar zonder van simkaart te wisselen. Handig wanneer je een carkit gebruikt, of bijvoorbeeld voor in je tweede telefoon of een iPad. En de kosten van beide simkaarten komen gewoon op dezelfde rekening.

Maar let op, als je dit gebruikt dan moet je eerst je iPhone uitzetten, en daarna pas je iPad aan. Wil je dan weer bereikbaar zijn, dan moet je eerst je iPad weer uitzetten en dan je iPhone weer aanzetten. In de tijd dat je je iPad gebruikt ben je niet bereikbaar! Maar dit is dan alleen als je een Duo Simkaart gebruikt.

Vroeger hadden ze Multi Data Simkaart, maar dat is niet meer mogelijk. Of je zal een Red Together abonnement moeten aanvragen met een Red Together Extra en dan kan je die extra in je iPad stoppen. Maar let op, dan heb je wel twee abonnementen die je moet betalen. 

En anders een Mobiel internet - Sim Only aanschaffen, maar ook daar zitten extra kosten aan:
https://www.vodafone.nl/abonnement/extra-opties/mobiel-internet


Dus de goedkoopste manier is je iPhone met Hotspot aanzetten en dan je iPad daarmee verbinden en je hebt klaar. Moet je wel samen bij elkaar houden natuurlijk, want hij moet verbinding maken via je iPhone op 4G data van Vodafone. Maar dit is wel de goedkoopste manier.

zonneschijn

Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Pff hier schrik ik van als ik dit lees. Wou zo gauw het verantwoord is een iPadPro Cellular 2020 kopen, maar als ik het antwoord lees kan dat niet. Dan zou dat via mijn iPhone XS Max moeten wat ik juist niet meer wil, via WiFi vaak storing vandaar. Ik heb een SimOnly abonnement. Bij Vodafone zeiden ze dat dit wel kan. Ben een leek, zou zonde zijn om voor cellular zoveel meer geld uit te geven.

Bij voorbaat dank voor uw antwoord. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Maar je iPhone XS zet je in Hotspot en dan ga je met je iPad via je iPhone 4G op en kan je op die manier internetten. Dan zit je niet via WiFi op je internet provider, maar via WiFi op je iPhone op 4G via Vodafone. 

Maar zou je dan niet kunnen informeren bij je thuis provider of je iets kan doen aan je WiFi bereik? Gezien je zegt dat die niet goed is. Ik zou daar vragen of dat probleem op te lossen en dan kan je natuurlijk thuis gewoon via WiFi. Een idee?

Je kan ook wel via je iPhone dit gebruiken, dus ze hebben bij de klantenservice wel gelijk. Alleen werkt het dan via de iPhone Hotspot en je moet ze dan wel bij elkaar houden. 

zonneschijn

Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Dank u wel voor de reactie, maar dat is niet wat ik wil. Vandaar een iPadPro met Cellular. Ga mij er nu héél snel in verdiepen en contact met Vodafone opnemen. Wil sowieso ook buitenshuis mijn iPad gebruiken via 4G en niet via een openbaar Wi-Fi-netwerkverkeer.

Dank voor uw reactie?

zonneschijn

Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes


Toch nog een vraag...

Als ik zo’n duo simkaart gebruik en mijn iPhone op WiFi zet kan ik dan wel via 4G op mijn iPadPro kijken?. Het zelfde andersom IPad op WiFi als ik de iPhone  gebruik.

Moet natuurlijk wel bereikbaar blijven. Dat zou dan de oplossing zijn. Anders heeft het totaal geen zin als ik een iPadPro Cellular koop. Nu doe ik het niet meer met mijn iPad omdat het teveel de batterij gebruikt met Bluetooth.

Weet niet of u hier een antwoord op heeft?

zonneschijn

Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
zonneschijn wrote:


Toch nog een vraag...

Als ik zo’n duo simkaart gebruik en mijn iPhone op WiFi zet kan ik dan wel via 4G op mijn iPadPro kijken?. Het zelfde andersom IPad op WiFi als ik de iPhone  gebruik.

Moet natuurlijk wel bereikbaar blijven. Dat zou dan de oplossing zijn. Anders heeft het totaal geen zin als ik een iPadPro Cellular koop. Nu doe ik het niet meer met mijn iPad omdat het teveel de batterij gebruikt met Bluetooth.

Weet niet of u hier een antwoord op heeft?

Hier heb ik uw antwoord gevonden, dank u wel?
 

Wat jij wil is er wel maar dit is dan een multi simkaart. Multi Data Sim is een tweede simkaart op een abonnement. Zo kun je op meerdere apparaten internetten met hetzelfde abonnement. En houd je de kosten en gebruik van je mobiele dataverkeer overzichtelijk. Een extra simkaart kost € 5 per maand. Je kunt een Multi Data Sim aanvragen voor alle Red abonnementen, behalve voor Red Together en Red Together Extra. 

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Heel vreemd dat je aangeeft dat dit nog kan. Want een Multi Data Simkaart is niet meer verkrijgbaar! Hiervoor moet je, als je echt op je iPhone bereikbaar wilt blijven, een Red Together abonnement nemen en voor je iPad een Red Together Extra nemen. Extra kosten dus!

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Dit is wat Vodafone heeft aangegeven:
Helaas bieden we bij onze nieuwste abonnementen geen Multisim meer aan. Wil je graag gebruik maken van een extra aansluiting/extra simkaart dan kun je kiezen voor een Red Together abonnement met 2 Red Together Extra aansluitingen.

Dus de Multi Data Simkaart bestaat niet meer. 

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Begrijp ik uit jouw laatste reactie dat je antwoord hebt gevonden op jouw vraag, @zonneschijn ? 🙂 Of kunnen we je nog ergens bij helpen? 

zonneschijn

Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Energieboy wrote:

Dit is wat Vodafone heeft aangegeven:
Helaas bieden we bij onze nieuwste abonnementen geen Multisim meer aan. Wil je graag gebruik maken van een extra aansluiting/extra simkaart dan kun je kiezen voor een Red Together abonnement met 2 Red Together Extra aansluitingen.

Dus de Multi Data Simkaart bestaat niet meer. 

Duidelijkheid kreeg ik van Energieboy.Top!

 Helaas dat ik een  Red Together abonnement moet nemen met een extra aansluiting. Dat is stukken duurder?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Helaas wel @zonneschijn. We bieden de multi data sim niet meer aan. Voorheen kon dat sowieso al niet met een Red Together abonnement. Ik zal het topic sluiten.

Jamesco

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Is deze setup nog steeds niet verbeterd? Deze setup klinkt bedroevend pre-historisch! Lijkt bijna of telefoon providers het innovatief niet meer kunnen bijbenen zo? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic