Sticky

iPhone 12 [Bestellen & Leveren]

  • 1 oktober 2020
  • 621 reacties
  • 23768 keer bekeken
iPhone 12 [Bestellen & Leveren]
Reputatie 7

Wil jij een iPhone 12 bestellen? Dan zit je hier goed voor alle informatie die je nodig hebt om die (pre-) order te plaatsen.

 

De pre-order is gestart!  Je kunt nu een bestelling plaatsen voor de iPhone 12 en de iPhone 12 Pro. 

< Ik wil een iPhone 12 (Pro) bestellen >
 

Wil je liever persoonlijk advies bij de aanschaf van de iPhone 12? Ga dan langs één van onze Vodafone winkels of bel ons via 0800-0560 (gratis). We helpen je graag! 

 

Levertijd
Als je bestelt wil je natuurlijk ook weten wanneer je de iPhone ontvangt. Vanaf 23 oktober mogen de eerste toestellen geleverd worden. Klanten die als eerste besteld hebben, ontvangen ook als eerste het toestel. Je wordt per sms op de hoogte gehouden worden van je bestelling. Bekijk meer informatie over de levertijden van iPhone 12. We plaatsen, indien beschikbaar, in dit topic ook actuele updates over de status van levertijden. 

Levering
Na je bestelling ontvang je meer informatie over de levertijd van je toestel. Heb je verlengd? Dan sturen we een e-mail zodra de bestelling is verstuurd. Daarin staat ook een Track & Trace nummer waarmee je de status van de bestelling kunt volgen.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (i.v.m. identiteitscontrole) zodra de voorraad voor jouw bestelling is gereserveerd. In geval van een bestelling met nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna plannen we pas een leverafspraak. 

Bestelling wijzigen
Afhankelijk van de status van je bestelling kun je eventueel nog een aanpassing doen. Hiervoor neem je contact op met 0800-0560 (optie 1). Een wijziging van je bestelling kan wel betekenen dat er een langere levertijd gaat gelden. 

Aanvullende informatie
Mis je relevante informatie in dit topic? Of heb je zelf nog aanvullingen? Laat het ons weten in de reacties of open je eigen topic. De Community gaat graag met je in gesprek! 


Twijfel je nog of je gaat bestellen? Of wil je in gesprek met andere Apple fans over de nieuwe iPhone 12 modellen? Bekijk dan eens het iPhone 12 - Ervaringen & Discussie topic.

 

Update 23 oktober 15:30 uur

Goed nieuws! Vandaag zijn de leveringen van de eerste pre-orders gestart. We begrijpen dat er de afgelopen week wat onduidelijkheden waren over de orders. Onze excuses hiervoor. We zijn hard aan het werk om te zorgen dat iedereen toch de gewenste iPhone zo snel mogelijk in bezit heeft. We zijn hierbij ook afhankelijk van de voorraad die Apple ons levert.
Informatie over de levering van jouw iPhone wordt gecommuniceerd via sms. Zodra jouw levering klaarstaat ontvang je een Track & Trace code.

Heb je een vraag? Laat het ons weten in dit topic, dan helpen we je zo goed mogelijk.

Update 27 oktober 10:45 uur.
Goed nieuws! De website is aangevuld met de specifieke levertijden per type toestel én besteldatum.

Update 27 oktober 12:00 uur.
Helaas is aan ons de verkeerde informatie doorgegeven over de levering van de iPhone's. De pagina is weer aangepast. Het gaat om de leverdata voor bestellingen vanaf vandaag, niet vóór vandaag. Zowel klanten die eerder hebben besteld als vanaf vandaag worden op de hoogte gehouden per sms. Mijn excuses voor de verwarring! 


621 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Nou, net geprobeerd de iPhone 12 te pre-orderen. Alles lijkt okay, aan het einde kun je je status opvragen, dan zegt hij dat de order niet gevonden is. Ook zou ik een mail krijgen, ook niet gehad. 

Heb ik nu wel of niet besteld? 

Hier hetzelfde verhaal. Tijdens pre-ordenen liep de website verschillende keren vast en moesten alle stappen opnieuw!

Reputatie 3
Badge +3

Zelfde verhaal, geen mail en order niet gevonden. Klantenservice vindt ook geen bestelling en zegt dat ik een uur af moet wachten. Hoop dat alles goed gaat. Bestelling geplaatst om 14:05

Ook hier hetzelfde verhaal! Probeer de online chat te bereiken maar nog steeds geen antwoord.

Reputatie 2
Badge +1

Zelfde verhaal, geen mail en order niet gevonden. Klantenservice vindt ook geen bestelling en zegt dat ik een uur af moet wachten. Hoop dat alles goed gaat. Bestelling geplaatst om 14:05

Zoals verwacht weer een waardeloze ervaring. Vorige iPhone heb ik uiteindelijk betaald nadat mijn abonnement was afgelopen omdat ze de hele contractduur te weinig geld hadden afgeschreven. 

Daaruit voortkomende afspraken werden niet nagekomen. En tot 2 keer toe bij creditering afgesloten omdat ik niet betaald zou hebben, en dan bij het opnieuw aansluiten ook nog daarvoor betalen. 

En dan nu dit. Met als opmerking dat je een uur moet wachten; zo heb je je “pre-order” telefoon wel Januari 2020.

Reputatie 4
Badge +3

Besteld en direct orderbevestiging in de mail ontvangen. Order wordt nog niet gevonden op de website. Maar ook nog geen officiële mail gehad met ordernummer, contract etc. Is even afwachten!

Reputatie 3
Badge +3

Besteld en direct orderbevestiging in de mail ontvangen. Order wordt nog niet gevonden op de website. Maar ook nog geen officiële mail gehad met ordernummer, contract etc. Is even afwachten!

Via Vodafone Friends&Family of normaal? F&F lijkt wel bevestigingsmails te krijgen en de rest niet

Reputatie 4
Badge +3

Besteld en direct orderbevestiging in de mail ontvangen. Order wordt nog niet gevonden op de website. Maar ook nog geen officiële mail gehad met ordernummer, contract etc. Is even afwachten!

Via Vodafone Friends&Family of normaal? F&F lijkt wel bevestigingsmails te krijgen en de rest niet

Via F&F!

Reputatie 3
Badge +3

Zijn er mensen die niet via F&F hebben besteld die wél al een bevestigingsmail hebben gekregen?

ik krijg geen bevestigingsmail. en de app geeft aan order niet gevonde. ben al vanaf 2 uur bezig.

Hi @Muuriel 

Dat schiet niet op! 

Het beste kun je dan even bellen met 0800-0560.
De afdeling status order kan controleren of de bestelling is doorgekomen. 

Het kan tot 48 uur duren voordat de bevestiging gestuurd wordt. 

 

Groet,

Steven

Ik hoor en lees bij meerdere dat er geen bevestiging is verstuurd via de gewone website. . 
Helaas is er door drukte via My Vodafone en de iPhone 12 er geen bevestiging uitgestuurd. Dit is omdat we een 2e systeem hebben ingeschakeld waar deze bestellingen in terecht komen. 
Het kan tot 48 uur duren voordat de bevestiging gestuurd wordt.  Ik wil jullie dan ook vragen om geduld te hebben. Mijn excuses voor het ongemak!

Sommige hebben inmiddels wel al de bevestiging ontvangen @Stvn86030 

Ik heb ook geen mail ontvangen en op het telefoonnummer is het druk!

Je kunt hiervoor ook een chat starten @Niekiek 

 

Ja de bestelling kan niet meer ingredient worden omdat de bestelling wel goed gegaan is waarschijnlijk, alleen de mail lang duurt ivm vele bestellingen.

Wel 1.5 uur later.... 

 

Dat is jammer om te horen @Muuriel. In dat geval is het wachten op de mail van de bestelling.

Reputatie 3
Badge +3

Ik hoor en lees bij meerdere dat er geen bevestiging is verstuurd via de gewone website. 

Sommige hebben inmiddels wel al de bevestiging ontvangen @Stvn86030 

Dankjewel voor je bericht. Ik heb het nummer gebeld en ook gechat, maar geen van beiden kond me helpen. Alleen: “alle bestellingen voor de iPhone zijn wel binnengekomen maar staan nog niet in het systeem. Pas als het in het systeem staat krijg je een mail. Als je binnen 48 uur geen mail hebt moet je weer contact opnemen.”

Dus verre van een garantie dat het gelukt is of dat mijn vroege bestelling eerder uitgeleverd wordt dan iemand die later besteld heeft maar wel een bevestiging heeft gekregen. Die staan immers wel al in het systeem.

Dank je wel, het is gelukt met jouw hulp. Ik heb nu ook een ordernummer

@Stvn86030 zie ook mijn reactie boven jouw reactie :) Wat ik begrepen heb, is dat er een vertraging is met het uitsturen van de bevestigingen via de website/ My Vodafone.
Namens Vodafone mijn excuses daarvoor. We zijn dit aan het onderzoeken.

Fijn om te horen @Niekiek 

Helaas is het op dit moment nog afwachten. Zodra ik meer weet, dan laat ik dit weten.

Mijn excuses voor het ongemak. 

De eerste keer was de bestelling 2 uur aan het draaien. Maar afgebroken. De tweede keer een foutmelding. Maar de derde poging leek succesvol op het uitblijven van de mail. We wachten maar netjes af.

Uiteindelijk zal het wel goed gaan komen😉
 

 

I saw the order confirmation page after several purchase attempts and I found my order number on that page but I didn’t receive confirmation email and the preorder amount hasn’t charged from my bank account. Is that normal behaviour ? 

Within 48 hours you will recieve a confirmation. If not, you can call with my colleges through 0800-0560 

Reputatie 2
Badge

Waardeloze site en afhandeling van de pre-order.

dit is al de zoveelste keer dat ik de nieuwste iPhone wil bestellen en dat het niet lukt! Jaar op jaar hetzelfde…

geen bevestiging mail terwijl er staat dat de bestelling voltooid is! 
klantenrservice zegt heb 3 tot 5 dan geduld en misschien dat je dan bericht krijgt, of niet natuurlijk…

Wederom een dikke onvoldoende als je het mij vraagt!

Reputatie 2
Badge +1

Waardeloze site en afhandeling van de pre-order.

dit is al de zoveelste keer dat ik de nieuwste iPhone wil bestellen en dat het niet lukt! Jaar op jaar hetzelfde…

geen bevestiging mail terwijl er staat dat de bestelling voltooid is! 
klantenrservice zegt heb 3 tot 5 dan geduld en misschien dat je dan bericht krijgt, of niet natuurlijk…

Wederom een dikke onvoldoende als je het mij vraagt!

Eens. Als het nou de eerste keer was, dan was het nog enigszins begrijpelijk. Hier snap ik niks van. Geen foutmelding, maar het werkt niet. Ik heb 14:01 een bestelling gedaan, nooit wat van gehoord. Uiteindelijk na 1 uur en 40 minuten opnieuw een bestelling kunnen plaatsen.

Wie weet zijn de eerste orders ook doorgekomen en krijg ik daar nog een bevestiging van, volgens mij weet niemand dat op het moment. Ik wacht wel af. Maar idd, ze hadden deze drukte kunnen verwachten natuurlijk.

Reageer