1
Vraag
2
Reacties
TheRaptor

Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Hoe stel ik mijn iPhone in als hotspot?

Wie heeft er ervaring om zijn iPhone als hotspot te gebruiken voor de iPad? Ik zal mijn situatie uitleggen. Ik heb een RED abonnement uit de voorwaarden van 2018. Bij het contract had ik multi datasim erbij genomen. Nu is vorige week mijn abonnement gemigreerd naar een RED Unlimited. Omdat ik nog in de voorwaarden val van het jaar 2018 dacht de klantenservice dat de multi datasim kaart ook mee zou gaan. Dat is niet het geval en ik heb begrepen dat het technisch niet mogelijk is om dit nog aan te sluiten sinds vorige maand. 

Nu zit ik eraan te denken om mijn iPhone 11 Pro als hotspot te gebruiken voor mijn iPad om plekken waar ik geen WiFi heb. Ik heb hier de volgende vragen bij:

1.Gaat de accu van je iPhone snel leeg of valt het mee?
2.Hoe is de kwaliteit van het internet? Kan ik snel internetten en YouTube filmpjes kijken? 
3.Is de afstand belangrijk? Ik bedoel moet ik mijn iPhone in de buurt van mijn iPad houden?
4.Maakt mijn iPad automatisch verbinding met mijn iPhone op het moment dat ik geen WiFi heb? Kun je dat instellen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
TheRaptor wrote:

1.Gaat de accu van je iPhone snel leeg of valt het mee?

2.Hoe is de kwaliteit van het internet? Kan ik snel internetten en YouTube filmpjes kijken? 
3.Is de afstand belangrijk? Ik bedoel moet ik mijn iPhone in de buurt van mijn iPad houden?
4.Maakt mijn iPad automatisch verbinding met mijn iPhone op het moment dat ik geen WiFi heb? Kun je dat instellen?

Hoi @TheRaptor 
Het klopt dat de Multi Data Simkaart niet meer verkrijgbaar is. 

1 je gebruikt natuurlijk wel meer batterij! Of dit sneller leeg gaat en of het handig is, dat ligt eraan hoe lang je deze gebruikt. Je moet wel rekening houden dat het gebruik je batterij sneller leeg maakt

2 kwaliteit is wel goed, maar je zal altijd wat snelheid verlies hebben. Je iPhone is snel dus ik verwacht niet zoveel beeld verlies, maar zekerheid kan ik je niet zeggen

3 ja, je moet zeker je iPhone in de buurt hebben. Als je te ver uit elkaar zit dan krijg je geen contact. Dus in de buurt houden is nodig
 

4 goede vraag, heb ik nooit getest eigenlijk. Weet wel dat wanneer ik mijn hotspot aan heb staan dat die hem wel oppakt als ik geen WiFi bereik heb en 4G. Je kan WiFi altijd aangeven dat die contact moet maken (dat kan je doen bij je instellingen van WiFi). 

Bekijk in context

8 Reacties 8
zonneschijn

Meedenker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Met een nieuwe iPhone valt dat mee, maar je moet op beiden Bluetooth aan zetten, dat gebruikt sowieso meer.

Zelf vind ik het niet prettig, daarom binnenkort een iPadPro Cellular 2020 kopen. Door dit forum weet ik nu dat ik daarvoor een Multi Data Sim nodig heb.

je moet wel je iPhone in de buurt erbij leggen.

je persoonlijke hotspot aan zetten

Of je het automatisch kan instellen dacht ik niet. Als je op je iPad niet meer kijkt dan zet je Bluetooth uit en WiFi aan. Hoop dat u hier iets aan heeft, vind het moeilijk om uit te leggen. Succes....

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
zonneschijn wrote:

Met een nieuwe iPhone valt dat mee, maar je moet op beiden Bluetooth aan zetten, dat gebruikt sowieso meer.

Zelf vind ik het niet prettig, daarom binnenkort een iPadPro Cellular 2020 kopen. Door dit forum weet ik nu dat ik daarvoor een Multi Data Sim nodig heb.

je moet wel je iPhone in de buurt erbij leggen.

je persoonlijke hotspot aan zetten

Of je het automatisch kan instellen dacht ik niet. Als je op je iPad niet meer kijkt dan zet je Bluetooth uit en WiFi aan. Hoop dat u hier iets aan heeft, vind het moeilijk om uit te leggen. Succes....

Multi Data Simkaart worden niet meer uitgegeven!! Dus het idee om die te willen gebruiken, kan niet meer. Hoi dit aub wel in je achterhoofd. 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
TheRaptor wrote:

1.Gaat de accu van je iPhone snel leeg of valt het mee?

2.Hoe is de kwaliteit van het internet? Kan ik snel internetten en YouTube filmpjes kijken? 
3.Is de afstand belangrijk? Ik bedoel moet ik mijn iPhone in de buurt van mijn iPad houden?
4.Maakt mijn iPad automatisch verbinding met mijn iPhone op het moment dat ik geen WiFi heb? Kun je dat instellen?

Hoi @TheRaptor 
Het klopt dat de Multi Data Simkaart niet meer verkrijgbaar is. 

1 je gebruikt natuurlijk wel meer batterij! Of dit sneller leeg gaat en of het handig is, dat ligt eraan hoe lang je deze gebruikt. Je moet wel rekening houden dat het gebruik je batterij sneller leeg maakt

2 kwaliteit is wel goed, maar je zal altijd wat snelheid verlies hebben. Je iPhone is snel dus ik verwacht niet zoveel beeld verlies, maar zekerheid kan ik je niet zeggen

3 ja, je moet zeker je iPhone in de buurt hebben. Als je te ver uit elkaar zit dan krijg je geen contact. Dus in de buurt houden is nodig
 

4 goede vraag, heb ik nooit getest eigenlijk. Weet wel dat wanneer ik mijn hotspot aan heb staan dat die hem wel oppakt als ik geen WiFi bereik heb en 4G. Je kan WiFi altijd aangeven dat die contact moet maken (dat kan je doen bij je instellingen van WiFi). 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Dit is wat Vodafone heeft aangegeven:
Helaas bieden we bij onze nieuwste abonnementen geen Multisim meer aan. Wil je graag gebruik maken van een extra aansluiting/extra simkaart dan kun je kiezen voor een Red Together abonnement met 2 Red Together Extra aansluitingen.

TheRaptor
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Dank je wel @Energieboy 
De antwoorden zijn helder. Ik ga hiermee aan de slag.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Is het inmiddels gelukt @TheRaptor?

TheRaptor
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Ja ik heb de antwoorden die ik wil hebben. Multi datasim is niet meer mogelijk. Ook al heb je een abonnement van de voorwaarden van 2018. Ik ga de oplossing om mijn iPhone 11 Pro als hotspot te gebruiken binnenkort uittesten.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Super, dan zal ik het topic sluiten @TheRaptor 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic