1
Vraag
2
Reageer en help mee
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Apple Pay komt naar Nederland!

We hebben er lang op moeten wachten maar nu is het eindelijk zover, Apple Pay komt naar Nederland en de eerste bank die deze dienst gaat aanbieden is ING. Op de website van ING staat nu nog op Coming soon maar de introductie van Apple Pay in Nederland is daar dan eindelijk.

iCulture heeft een mooi artikel geschreven over Apple Pay en ING.

14 Reacties 14
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Apple Pay maakt het mogelijk om met een iPhone of Apple Watch te betalen in winkels. Nederland is een van de laatste Europese landen waar de betaaldienst nog niet beschikbaar is.
Op dit moment van spreken is nog niet bekend wanneer de dienst naar Nederland komt. Heel even afwachten dus.
Ik heb gelezen dat ABN AMRO in gesprek is met Apple over Apple Pay. De Rabobank heeft nog niks bekend gemaakt hierover op dit moment.
Energieboy
Expert topicstarter
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Spannend hoor, men zegt dat het misschien wel mogelijk zou kunnen zijn na 3 juni. Dat Apple via de WWDC2019 gaat aankondigen dat je vanaf 4 juni in Nederland Apple Pay kunt gaan gebruiken.

Wij zitten er al klaar voor!
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Inmiddels is Apple Pay in Nederland. Hoe zijn de ervaringen?
RobertKoopman

Gedreven Liefhebber
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 26Likes
Het is gewoon contactloos betalen, werkt prima met mijn horloge.
Energieboy
Expert topicstarter
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Maar natuurlijk is het contactloos betalen.
Zo gewoon is het niet, zeker niet voor Apple begrippen 🙂

Daarom heel erg blij mee. Ben wel vaker mijn pasjes vergeten en nu kan ik dan lekker toch mijn iPhone gebruiken. Het is geweldig, snel en handig.
RobertKoopman

Gedreven Liefhebber
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 26Likes
Ik zeg ook niet dat ik er niet blij mee ben 😉
Maar het is natuurlijk niet of we nu net gesneden brood hebben uitgevonden.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Bij Android was dit al mogelijk door middel van apps van verschillende banken. Google Pay is er helaas nog niet
Energieboy
Expert topicstarter
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Gelukkig, loopt het bij Apple toch ook goed.
Liever via Apple Pay dan met allemaal apps van banken ?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Dat ben ik niet helemaal met je eens Energieboy
Ik gebruik liever een app van een bank dan dat ik van een fabrikant een app moet gebruiken. Als het namelijk mis gaat, kan ik direct bij de bank terecht.
Energieboy
Expert topicstarter
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Daar zit ook wel weer wat in natuurlijk 🙂
Maar ben zelf niet van al die app's van al die banken. Het lijkt wel alsof ze met paddenstoelen uit de grond komen zetten. Al die tikkie app's en dergelijken. Niets voor mij, misschien ben ik dan te ouderwets 😉
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hahaha, ja of juist niet. Want jij geeft de voorkeur aan Apple uit. Terwijl ik dan zoiets heb van, wat moet een fabrikant met mijn bankgegevens en uitgaven.
Energieboy
Expert topicstarter
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Steven wrote:
Hahaha, ja of juist niet. Want jij geeft de voorkeur aan Apple uit. Terwijl ik dan zoiets heb van, wat moet een fabrikant met mijn bankgegevens en uitgaven.

Maar Apple heeft geen inzicht in mijn bankgegeven en uitgaven. Ik geef ze geen toestemming om in mijn bank te kijken of zo. Alles blijft op je mobiel en zal niet worden bewaard door Apple en/of worden bekeken wat of waar je dit aan hebt uitgegeven. Ze gebruiken het zelfs niet om aan derden te verkopen en/of reclame te sturen als je vaak bij de Jumbo koopt of zo 😉

When you make a purchase, Apple Pay uses a device-specific number and unique transaction code. So your card number is never stored on your device or on Apple servers, and when you pay, your card numbers are never shared by Apple with merchants. When you pay with a debit or credit card, Apple Pay doesn’t keep transaction information that can be tied back to you. And when you use Apple Cash, information is stored only for troubleshooting, fraud prevention, and regulatory purposes.


Maar ja, dit blijft een Apple Android discussie waar je als fan nooit uit komt :rofl::joy::wink:
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
True:p betreft dat houd ik het liever bij Nederlandse bedrijven en hun apps.
Maar dat is natuurlijk ook hoe je er zelf tegenaan kijkt.
Energieboy
Expert topicstarter
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Apple Pay is er straks niet alleen meer voor ING klanten maar ook voor ABN Amro, Rabobank en vanaf vandaag (03 september 2019) kan je ook al Apple Pay gebruiken via Bunq, Monese, N26 en Revolut.

Op welk termijn ABN Amro en Rabobank het beschikbaar maakt is nog de vraag. Maar ze hebben laten weten hier binnenkort meer informatie over naar buiten te brengen. Laten we hopen dat ze daar dan snel mee komen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic