Sticky

De nieuwe iPhones!


Reputatie 7

Hallo allemaal


Welkom in het algemene iPhone topic van de Vodafone Community!

Ook dit jaar heeft Apple meerdere nieuwe toestellen gelanceerd: de iPhone Xs, iPhone Xs Max en een heel nieuw model de iPhone Xr. Via deze pagina wil ik jullie wegwijs maken met de verschillende topics waar jullie meer informatie kunnen vinden over de nieuwe iPhones, ervaringen kunnen delen en vragen kunnen stellen aan andere klanten óf Vodafone medewerkers.

[Ervaringen & Discussie] De nieuwe iPhone Xs, iPhone Xs Max en iPhone Xr

Weet je nog niet welk model of kleur het gaat worden, wil je je ervaringen delen of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Klik dan hier.

[Bestellen & Leveringen] De nieuwe iPhone Xs, iPhone Xs Max en iPhone Xr

Heb je een vraag over het bestelproces of de leveringen van de nieuwe iPhones? Klik dan hier.

Ik ben nieuw!
Allereerst welkom op de Vodafone Community! De Vodafone Community is er voor en door klanten. Hier kun je een antwoord vinden op je vraag, meepraten over onze producten & diensten of andere Community leden helpen met hun vragen.

Stel je vraag
Door middel van je My Vodafone of Facebook account kun je heel eenvoudig en snel een account aanmaken waarna je kunt deelnemen aan de Vodafone Community. Op deze pagina staat stapsgewijs uitgelegd hoe je dit kunt doen.

Heb je nog andere vragen? Stel ze gerust via dit topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Komt Vodafone met eSim?
En is deze dan ook voor een prepaid kaartje mogelijk?

Lees net op andere provider websites dat ze deze nog in ontwikkeling hebben. Gaat het dan net zoals met Apple Pay, wachten... wachten... wachten... 😞
Reputatie 7
@Energieboy

Op dit moment ondersteunen wij de e-sim niet. De nieuwe iPhones zijn dus niet te gebruiken i.c.m. e-sim. Ik heb verder ook geen informatie of en wanneer dit wel het geval zal zijn.
Reputatie 7
Badge +15
Heb het al gelezen 🙂

Heb zojuist ook gelezen op de website van Apple dat als je een eSim wenst dit dan ook alleen maar een abonnement kan. Het is allemaal nog in ontwikkeling, begrijp ik. Maar daar kan Vodafone ook niets aan doen natuurlijk, die wachten waarschijnlijk ook af op allemaal technische dingen die ze moeten invoeren om te communiceren met Apple toestellen.
Reputatie 7
Badge +4
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Met name voor de nieuwe Apple Watch...
Reputatie 7
Badge +15
Voor mensen die wel graag een iPhone willen aanschaffen, kijk eens op de website van Vodafone. Pre-order vanaf vrijdag 14 september 2018 om 09:00 uur.

Heb je al een contract en wil je deze verlengen, dit kan vanaf 4 maanden voor de einddatum van je contract is. Je einddatum kan je opzoeken in My Vodafone. Wil je al eerder verlengen dan kan dit ook! Al vanaf 4 maanden nadat je nieuwe abonnement is ingegaan, kun je verlangen met een nieuw toestel. Met een Sim Only kan je je abonnement zelfs al verlengen na 2 maanden. Lees hier alles over op de pagina van Vodafone Next.

Wil je hem heel graag, kijk dan vandaag nog even wat het beste voor je is en zit vrijdag 14 september 2018 klaar om 09:00 uur om je nieuwe iPhone te bestellen. In ieder geval veel plezier!
kan je de nieuwe iPhone ook online bestellen of alleen in dr winkel?
Reputatie 7
Badge +15
Nicole.cg schreef:

kan je de nieuwe iPhone ook online bestellen of alleen in dr winkel?


Voor mensen die wel graag een iPhone willen aanschaffen, kijk eens op de website van Vodafone.
Pre-order vanaf vrijdag 14 september 2018 om 09:00 uur.

Dit is voor de online mensen, daar kan je hem dan alvast bestellen en dan leveren ze uit vanaf de week erop. Hoe vroeger je belt hoe sneller je hem in handen hebt. Wacht je, dan heb je kans dat je nog wel even een lange tijd moet wachten voor je hem weer kan bestellen en/of binnen krijgt.

Dus wil je hem heel snel hebben dan moet je morgen vroeg om 09:00 uur klaar zitten 🙂
Beste Vodafone,

Zouden jullie dit aub dit willen escaleren en met een meer gerichte antwoord komen wanneer jullie van plan zijn om Esim in NL te ondersteunen. Als dit al in UK en in Duitsland al gebeurt en met zoveel producten dat al in de markt zijn. Dan zouden jullie hopelijk zsm met een oplossing komen.
Reputatie 7
Badge +15
Hi @Nickname
Binnen Vodafone is daar ook nog geen antwoord op.

Even een stukje tekst dat iCulture heeft geschreven:
Maar kun je deze eSIM en dus dualsim wel in Nederland gebruiken? De Nederlandse providers ondersteunen nog geen eSIM, dus ook niet in de nieuwe iPhone. KPN zegt nog geen plannen te hebben om de eSIM te ondersteunen, terwijl Vodafone aangeeft dat de eSIM wel de aandacht heeft. Op welke termijn Vodafone in Nederland de eSIM dan gaat ondersteunen, is niet bekend. Tot slot biedt ook T-Mobile nog geen ondersteuning voor de eSIM. Ze zijn ermee bezig, maar T-Mobile maakt geen planning bekend.

Dus zoals je ziet, het heeft wel de aandacht van Vodafone maar wanneer dit gaat komen is nog niet bekend. Uiteraard hoop ik, net zoals jij, dat het snel is. We moeten dus echt afwachten en ik verwacht ook dat we dan een nieuw abonnement moeten afsluiten en/of een extra abonnement er bij moeten nemen voor een eSim (een soort multi-sim).
Reputatie 7
@Nickname Zoals @Energieboy al aangeeft is er op dit moment niet meer bekend. Achter de schermen zijn we hier in ieder geval mee bezig. Zodra we de e-sim gaan ondersteunen zullen we dit uiteraard gaan communiceren.
Met alle respect. Ik volg de eSIM navraag op dit forum al een tijdje (lees sinds 12 maanden geleden de Apple Watch 3 geïntroduceerd werd). Als er specifiek topic geopend wordt voor vragen naar planning eSIM, wordt het gesloten en doorverwezen naar een topic waar ook geen antwoord staat.

Als het nu geheel nieuwe techniek is, waar geen kennis van is, vind ik een antwoord als "we zijn achter de schermen aan het kijken" bevredigend. Maar inmiddels hebben alle omringende landen deze technology al, waaronder Vodafone Italië, UK, Spanje en Duitsland.

Dan moet het toch niet zo moeilijk zijn om intern te shoppen wat er nodig is voor een rollout en hoe lang dit gaat duren? Op deze manier voelt het alsof we aan het lijntje gehouden worden.
Ja, alhoewel ik begrijp dat de moderatoren er weinig aan kunnen doen, ben ik het wel met je eens. Het is zeer teleurstellend.

Het is toch absurd dat je in allerlei landen om ons heen (o.a. Engeland, Duitsland, Frankrijk, Denemarken, Zweden, Spanje) en in andere werelddelen (Amerika, China, Korea, Singapore, etc.) gewoon eSim service kunt krijgen, maar in Nederland niet.

Ik neem aan dat de moderatoren van goede wil zijn en deze signalen doorgeven. Maar het lijkt er echt op dat ze niet serieus worden genomen. Realiseert Vodafone zich niet dat er ook een extra inkomstenstroom inzet?
😥😥Overigens zie ik net op nu.nl dat er helemaal geen plannen zijn om met de eSim te komen. Dus "we kijken er naar" lijkt wel op een eufemisme voor: "vergeet het maar".
Serkan schreef:

@Nickname Zoals @Energieboy al aangeeft is er op dit moment niet meer bekend. Achter de schermen zijn we hier in ieder geval mee bezig. Zodra we de e-sim gaan ondersteunen zullen we dit uiteraard gaan communiceren.



Hoi Serkan,

Kun je nog eens navragen? Volgens nu.nl zijn er helemaal geen plannen. Als jullie er wel achter de schermen mee bezig zijn is het misschien goed om het artikel bij nu.nl te corrigeren.

Groet!
Jammer dat ik lees dat er voorlopig geen ondersteuning komt. Een gemiste kans zeker als ik er van uit ga dat de Duitse buren dit wel hebben.
helaas kan ik hem daar niet bestellen een factuur adres zou het probleem niet zijn maar de meeste tijd online wel.
toch wel aardig spijt dat ik mijn abbonent heb verlengd bij een provider die wel nieuwe dingen wil verkopen maar niet ondersteunen.

Reageer