stefan2m

Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

iphone 8+ ‘Fout met simkaart’, tot reset.

Afgelopen einde voorjaar of begin zomer na een ios update meermaals daags de foutmelding ‘fout met simkaart’, met daarna bovenin, ipv mobiel netwerk en bereik, ‘ongeldige simkaart’... soft reset, sim pin opnieuw intoetsen, en klaar (voor een tijdje).
Na een kort daarop volgende update geen last weer van gehad, totdat hetzelfde gedonder onlangs weer begon na een update; ik draai momenteel ios 12.1.2 op mijn 8+.
Voordat ik nodeloos 20-25 euro uitgeef aan een nieuwe simkaart (huidige is dacht ik 5-6jr oud) ben ik eens benieuwd of anderen er ook last van hebben/er iets bekend is over problemen.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
stefan2m
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Lijkt er wel op, nu al een paar dagen geen last meer.
Ik kijk het vd week nog even aan voordat ik dat definitief durf te zeggen, maar het lijkt er op dat de fout in de voorlaatste ios update zat.

Bekijk in context

22 Reacties 22
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi stefan2m
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Je huidige SIMkaart is 5-6 jaar oud en dat kan wel eens de reden zijn dat je problemen hebt met je telefoon. Er is overigens gisterenavond een nieuwe update gekomen, iOS 12.1.3, misschien dat je die. nog eens kan proberen. Wat je eens zou kunnen doen is langs een Winkel gaan van Vodafone en je probleem voorleggen en vragen of ze je SIMkaart willen wisselen. Of bel de klantenservice van Vodafone met de vraag of ze je SIMkaart willen omwisselen omdat deze slecht is en je er problemen mee hebt. Kan me haast niet voorstellen dat ze dit niet gratis voor je willen oplossen. Weet het niet zeker natuurlijk, maar dit moet verholpen worden!

Wat je ook nog even kan doen is in je iPhone 8+ een dag of twee een ander SIMkaartje erin steken. Die van een andere provider of desnoods ook van Vodafone. Kijken wat deze doet en als deze het dan prima doet dan weet je het zeker, dan ligt het gewoon aan je SIMkaart. Dus een SIM swap zou je eens kunnen proberen en dan contact opnemen met klantenservice van Vodafone of langs een Vodafone winkel gaan.

Succes in ieder geval en laat nog even weten wat je hebt gedaan en of het is opgelost.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je het kunnen oplossen met de software update?
Wat je ook zou kunnen proberen is een kruistest. Hiermee kun je uitsluiten of het aan de simkaart ligt of aan het toestel. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende in jouw toestel.
stefan2m
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Bedankt voor de reacties heren! Ik zag inderdaad de update, had pas vanavond bij thuiskomst wifi, is nu klaar en maar even afwachten... 1 oplossing per keer, niet alles tegelijk.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Even uittesten of het werkt inderdaad, en daarna stap voor stap uitsluiten. Houd ons op de hoogte stefan2m
stefan2m
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Vanmorgen toch weer simkaart fout, helaas. Maar; daar bleef het tot nu toe bij, dus -misschien- toch verbetering.
Als ik de sim tray er even uit trek en er zacht in ‘blaas’ met zo’n spuitbus lucht, doe ik dan meer kwaad dan goed? Of valt het te proberen...
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Dat kan gerust, als je het maar zachtjes en rustig doet.
Let op de druk van de spuitbus met lucht. Dit kan soms teveel zijn, dus doe het voorzichtig.

Heb je al een Sim swap gedaan? Andere provider simkaart?

Alles wat je doet is op eigen risico *moet ik toch wel even bij zeggen*.
stefan2m
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Nee, geen andere simkaart geprobeerd: ik zou nog eens met mijn vorige toestel, een 6S, kunnen wisselen, maar heb deze fout vandaag maar 1x meegemaakt... ik ga dus even afwachten hoe het morgen/overmorgen gaat.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je het de afgelopen dagen nog vaker meegemaakt of is het verholpen?
stefan2m
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Helaas toch nog problemen. Frequentie is wel afgenomen, toch vreemd. Toch maar eens naar een winkel voor een nieuwe simkaart (wanneer ik daar ooit tijd voor heb), weten we meteen of het aan de kaart of het toestel ligt.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ja precies, dan kunnen we in ieder geval al een weg strepen.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je inmiddels een nieuwe simkaart kunnen testen stefan2m?
stefan2m
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Nee, werk momenteel 6 dagen in de week van voor tot na openingstijden, achterlijk, maar je wilt nou eenmaal een boterham verdienen.
Moet zeggen; het is nog een aantal maal voorgekomen, de laatste keer een paar dagen geleden. Vodafone winkels geen telefoonnummer van te vinden en met naar de klantenservice bellen krijg je ook alleen nog een belcomputer te pakken (die je na eindeloze menu’s naar de website verwijst... ongetwijfeld tenzij je kiest voor het opzeggen van je abbo, dan zal er wel iemand klaarzitten).
Hopelijk tussendoor een keer tijd.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Het is afhankelijk van welke optie je kiest bij het bellen. Het kan op de ene afdeling drukker zijn, dan de ander. Je mag hiervoor natuurlijk ook een chat starten of een bericht sturen via Facebook of Twitter. Dan kunnen wij je de simkaart toesturen.
De nummers van de winkel worden niet gecommuniceerd. Hiervoor is de klantenservice aanwezig.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Als ik me er een beetje mee mag bemoeien...
Zal hier de links geven, dan ben je sneller bij een privé bericht om deze te sturen via Facebook of Twitter.

En om te chatten kan je hier een chat starten.
Hoef je niet te zoeken :wink:
PredRob

Stamgast
  • 61Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
stefan2m
Er is weer een nieuwe update voor apple de 12.1.4 uitgerold...mss zit er een oplossing bij voor jouw probleem met je simkaart, je weet het nooit .Je kan ook proberen om een schone installatie doen is niet zo heel veel werk tegenwoordig.
Gr
stefan2m
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Bedankt heren! Zal er thuis nog even mee bezig, over een uur of drie zit er vast nog wel iemand op de afdeling ?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Is het door de update verholpen stefan2m?
stefan2m
topicstarter
Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Lijkt er wel op, nu al een paar dagen geen last meer.
Ik kijk het vd week nog even aan voordat ik dat definitief durf te zeggen, maar het lijkt er op dat de fout in de voorlaatste ios update zat.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Snap ik 🙂 We wachten nog even af voor de zekerheid!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic