JosOpel

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

afleveringsrapport sms

Ik ben op zoek naar de code die ik moet gebruiken om een ontvangstbevestiging/afleveringsrapport van Vodafone sms berichten te krijgen.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi JosOpel
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

In de iPhone kan je bij Instellingen -> Berichten zelf instellen of je een leesbewijs wil sturen. Wanneer dit is ingeschakeld, ontvangen anderen een melding als je hun berichten hebt gelezen. Hiermee schakel je leesbewijzen in voor alle gesprekken.

Maar ja, dat wil niet zeggen dat je een iPhone hebt natuurlijk. Het kan ook zijn dat je een ander merk hebt en dan weet ik het niet.

Lees voor meer informatie deze pagina eens:
https://www.iculture.nl/tips/ontvangstbevestiging-sms-bericht-vragen/

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi JosOpel
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

In de iPhone kan je bij Instellingen -> Berichten zelf instellen of je een leesbewijs wil sturen. Wanneer dit is ingeschakeld, ontvangen anderen een melding als je hun berichten hebt gelezen. Hiermee schakel je leesbewijzen in voor alle gesprekken.

Maar ja, dat wil niet zeggen dat je een iPhone hebt natuurlijk. Het kan ook zijn dat je een ander merk hebt en dan weet ik het niet.

Lees voor meer informatie deze pagina eens:
https://www.iculture.nl/tips/ontvangstbevestiging-sms-bericht-vragen/
JosOpel
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een iPhone X, (zie profiel), maar ik bedoel het omgekeerde. Dus ik wil graag een alleveringdrapport van de door mij verzonden sms-jes. Dit schijnt mogelijk te zijn als men het bericht met een providerafhankelijke code begint. Dus eigenlijk precies zoals in het ge-linkte artikel.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Om een bevestiging van aflevering te krijgen volstaat het om iedere SMS bericht te beginnen met *0# gevolgd door je tekst die je wil versturen. Verzend daarna het bericht om een ontvangstbevestiging te ontvangen en te controleren of het bericht is afgeleverd.
De code wordt door je provider verwijderd uit het SMS bericht, de ontvanger weet dus niet dat je om een ontvangst bewijs hebt gevraagd en krijgt de code niet te zien. Hou er wel rekening mee dat een ontvangstbevestiging niet betekent dat het bericht ook daadwerkelijk is gelezen door ontvanger.
Meer hierover lees je hier:

Voor iMessage is er een andere instelling nodig. Deze wordt daar ook uitgelegd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic