Terence

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

e-sim embedded sim

Wanneer komt Vodafone met de nieuwe esim, welk in Duitsland al actief is, esim word onder andere gebruikt om mobiele apparaten zoal smartwatches zoals die van Apple en Samsung met het internet te verbinden. deze apparaten hebben een sim chip aan boord, waarmee de conventionele simkaart overbodig wordt, hopelijk reageren meer mensen hierop zodat Vodafone dit in gebruik stelt.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Terence

Ik ben het zojuist gaan navragen voor je. Bij ons is helaas nog niks bekend of deze simkaart er komen gaat.

Bekijk in context

33 Reacties 33
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Terence

Ik ben het zojuist gaan navragen voor je. Bij ons is helaas nog niks bekend of deze simkaart er komen gaat.
Maickel

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
T-Mobile gaat volgens hun site na de zomer opnieuw kijken of ze e-sim gaan aanbieden... Nog even geduld en dan gewoon overstappen naar de aanbieder die als eerste luistert naar hun klanten.
Chris J

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik zit hier ook op de mogelijkheid (apple Watch 4) van een Esim te wachten. Is er al meer over bekend. Zoals datum invoering en prijzen.

Weet iemand hier antwoord??
Dobbel

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 48Likes
Ook ik wil het zsm.

en het is zo simpel, informeer eens bij Vodafone DE
LouisU

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ook ik zit op een eSim mogelijkheid te wachten zodat een Apple Watch met 4g kan worden gebruikt op het Vodafone netwerk.
Vodafone: wanneer gaan jullie dit realiseren?
Anoordhuis

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nederland wil altijd vooruitlopen.... en dan geen e-Sim het zal wel een geld of controle questie zijn....
Josh020

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Beste Vodafone,

Zouden jullie dit aub dit willen escaleren en met een meer gerichte antwoord komen wanneer jullie van plan zijn om Esim in NL te ondersteunen. Als dit al in UK en in Duitsland al gebeurt en met zoveel producten dat al in de markt zijn zouden jullie hopelijk zsm met een oplossing komen.
Prinsjappie

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
He Vodafone luister eens even naar Jullie klanten. En introduceer de E-sim ook eens in Nederland. Of benader ons anders als testers. En ik denk namelijk dat meerderen mensen op deze form er graag voor in aanmerking willen komen.
Jan S

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Vodafone gaat klanten verliezen als een andere provider de eerste is met een E-Sim.......

Beste Vodafone NL,
Wat moet er gebeuren om de e-Sim uitrol mogelijk te maken?
De techniek bestaat, andere Vodafone landen hebben het al uitgerold.
De klantbehoefte bestaat nu al geruime tijd.
Waarom horen we niets van jullie marketeers op dit forum?

een reactie zou wel prettig zijn.
Jasper N

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Een e Sim zou geweldig zijn en voor Vodafone ook heel mooi; de kosten per maand bestaan uit telefoonafschrijving en abonnement. Door een e Sim hoef ik geen twee toestellen te hebben en dus bekijk je de maandbedragen met een veel positievere blik wat zo maar eens duurdere abonnementen bij de afsluiting tot gevolg zou kunnen hebben!
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Zou mooi zijn als ze dit gratis gaan aanbieden. Echter denk ik dat er vast kosten aan zitten ;). Afwachten maar tot het kan, dan zien we het.
gub

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik zou best bereid zijn om een paar euro extra te betalen. Ook ik houd me aanbevolen als tester.
JuulJ

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes
Jan S wrote:
Vodafone gaat klanten verliezen als een andere provider de eerste is met een E-Sim.......


Ze zeggen er alledrie niet aan te beginnen. Begint te lijken op kartelvorming van de grote drie providers. Niet zoals een paar jaar geleden prijs afspraken maken, zodat de prijzen hoog blijven. Nu gaat het om investeringen niet hoeven te doen, waardoor er meer winst overblijft.
DPA46

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Hopelijk werkt dit:
Er is een petitie gestart op https://www.petities24.com/esim_in_nederland

Stuur een mailtje naar de betreffende woordvoerder van uw politieke partij in de tweede kamer.

Baat het niet..........
MBijen

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
De onderliggende vraag is waarom het momenteel nog niet wordt ondersteund door de providers in Nederland.
Is het de infrastructuur of heeft het te maken met geld/controle?
GerdeMan

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 21Likes
MBijen wrote:
De onderliggende vraag is waarom het momenteel nog niet wordt ondersteund door de providers in Nederland.
Is het de infrastructuur of heeft het te maken met geld/controle?


Zeg het maar, de grote providers zijn gehuld in grote stilte,
terwijl het in omliggende landen uitgerold wordt.
Zelfs in Zwitserland met de helft aan inwoners wordt het aangeboden,
Dan lijkt het toch commercieel aantrekkelijk.
De eerste die het uitrold heeft mijn stem,
zelfs na ruim 25 jaar vaste klant Vodafone.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Ik zal jullie feedback hierover intern aankaarten zodat mijn collega's weten dat dit speelt bij klanten. Dank jullie wel voor de feedback dan ook hierover.
Blokkel777

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Onvoorstelbaar dat dit allemaal zo moeizaam moet gaan. De eerste provider die wel het beste voor zijn klanten wil of ten minste duidelijkheid geeft waarom dit allemaal zo "moeizaam" gaat, heeft er een nieuwe klant bij.
Blokkel777

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Steven wrote:
Ik zal jullie feedback hierover intern aankaarten zodat mijn collega's weten dat dit speelt bij klanten. Dank jullie wel voor de feedback dan ook hierover.


Met alle respect, maar dit laat zien dat Vodafone ver verwijderd staat van zijn klanten. Uw collega's werken bij een bedrijf wat werkt met moderne telecom elektronica en moeten op de hoogte gebracht worden dat de markt gebruik wil maken hiervan ?Dit is de wereld op z'n kop naar mijn inziens. Een innovatief telecom bedrijf zou de markt voor moeten zijn.

Desalniettemin mijn dank voor het intern aankaarten. Wel heb ik grote vraagtekens naar het effect hiervan en plaatsvervangende schaamte dat dit zo moet gaan.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic