fverhoog

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Herinneringsbericht voicemail uitzetten

Ik luister niet vaak mijn voicemail af, zeker niet van bekende bellers, omdat ik ze meestal direct terugbel. Om die reden krijg ik bijna dagelijks een herinneringsbericht van Vodafone: "u heeft x onbeluisterde berichten, bel voicemail om ze af te luisteren". Is er een mogelijkheid deze volledig onzinnige en vervelende berichten uit te zetten? Ik weet best dat ik onbeluisterde berichten heb, dat hoeft Vodafone me niet dagelijks te vertellen.

Alvast bedankt.
46 Reacties 46
daims

Gedreven Raadgever
  • 172Posts
  • 13Oplossingen
  • 49Likes
fverhoog

Je krijgt via sms of telefonisch een seintje als er een voicemailbericht voor je is ingesproken. Stel je keuze zelf in via My Vodafone, bij Profiel.

????
fverhoog
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nee, ik bedoel niet het reguliere, eerste bericht dat er een voicemailbericht is achtergelaten. Ik bedoel het herinneringsbericht dat er nog meerdere onbeluisterde voicemailberichten zijn.

Bijvoorbeeld:
's ochtends wordt ik gebeld, ik neem niet op, beller spreekt voicemail in en op mijn telefoon zie ik oproep gemist en sms-bericht van voicemail. Deze luister ik niet af, want ik bel de beller gelijk terug. 's Middags gebeurt exact hetzelfde, dus nu heb ik 2 onbeluisterde berichten. De smsjes m.b.t. de achtergelaten voicemails lees ik, dus deze staan nu als gelezen in mijn telefoon. Vervolgens maakt mijn telefoon 's avonds het geluid dat ik een nieuw smsje heb gekregen. Wat blijkt, het is een bericht met de tekst: "u heeft 2 niet beluisterde voicemailberichten, bel voicemail om deze af te luisteren."

Het vreemde is dat deze berichten niet worden bewaard als sms, ik kan ze dus niet terug vinden. Zodra ik er weer 1 krijg zal ik een screenshot maken en die hier posten.
fverhoog
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb nu een screenshot gemaakt van het bericht dat ik ontvang, maar hoe kan ik dat hier posten? Ik zie nergens de mogelijkheid om foto's te uploaden.

Het bericht komt prominent in beeld en is geen regulier sms bericht (zie ook hieronder). Er staat letterlijk:

Sms bericht

Vodafone Voicemail. Herinnering:
u heeft 1 onbeluisterd bericht van
+316123456789. Bel 1233. U kunt
ook +31654501233 bellen.

Dismiss

Onder het bericht staat overigens de opmerking "waarom ontvang ik dit bericht?". Als ik daar op klik krijg ik de volgende uitleg:
"Een Klasse0-sms of een Flash-sms is een speciaal soort tekstbericht dat direct op uw scherm wordt weergegeven, niet wordt opgeslagen op uw apparaat wanneer u het bericht sluit, en de afzender laat weten dat u het bericht heeft ontvangen."

Het bericht verschilt dus van een normaal bericht over voicemail. Want deze wordt wel opgeslagen bij je berichten en daar staat: "u heeft 3 nieuwe berichten". Bij het bericht hierboven staat dus duidelijk dat het om een herinnering gaat. Heeft niemand anders die ooit gezien dan?
Anonymous
Niet van toepassing
Toevallig van de week ook iemand over aan de tel gehad, is een onderzoek voor gaande omdat ik ook het niet kon plaatsen.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hi Steven-, ik heb dit nog niet eerder gezien. Heb je nog iets gehoord hierover?
Anonymous
Niet van toepassing
Ik heb helaas nog geen terug koppeling gehad.....
heb je dit aangekaart bij de klantenservice om te laten onderzoeken?
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes


om wat voor telefoon gaat dit?
fverhoog
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nee, ik dacht ik probeer het eerst hier op het forum. Is het verstandig er wel melding van te maken bij de klantenservice? Overigens krijg ik deze berichten al jaren.
fverhoog
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
iPhone 6. Maar ik had het ook met eerdere iPhone modellen.
Anonymous
Niet van toepassing
Absoluut, hoe meer mensen dit melden, hoe sneller de oplossing ook bekend wordt. Ik adviseer je echt om dit te laten onderzoeken
fverhoog
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ok, ga ik doen
Anonymous
Niet van toepassing
Laat je ons weten hoe het afloopt ?
fverhoog
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zal ik doen

Fred
fverhoog
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb inmiddels contact gehad met zowel Vodafone als Apple. Vodafone geeft aan dat ze deze berichten niet versturen, wat ik raar vind want iemand moet ze toch verzenden. Het lijkt me niet dat de iPhone dergelijke berichten zelf gaat ophalen, maar goed. Vodafone heeft vervolgens zelf contact opgenomen met Apple en kreeg te horen dat ik deze berichten in principe niet zou moeten krijgen wanneer ik de originele berichten over het achterlaten van een nieuw voicemailbericht in mijn telefoon heb gelezen. Dat is wel het geval en toch krijg ik de berichten. Ook gaf Apple aan dat als dat niet zou werken, ik zelf met Apple kon bellen om 'iets anders te proberen'. Vodafone kreeg vervolgens niet te horen wat dat andere dan was. Dus dan maar zelf bellen met Apple. Zij konden zich niet voorstellen wat 'iets anders proberen' dan zou kunnen zijn en dus raden zij mij aan om weer contact op te nemen met Vodafone. Immers, iemand moet die berichten toch versturen... Kastje - muur - *auw*

Ik ga toch maar weer contact opnemen met Vodafone. Mocht ik meer te weten komen, dan post ik dat wel hier.

NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes



  • Open de phone app op uw telefoon (De app waar u normaal mee belt)
  • Ga Rechts onder naar voicmail
  • Klik rechts boven op edit
  • Staat hier berichten ? Of een item Deleted messages ?
Als er berichten staan, open het bericht er op en druk vervolgens op delete
wanneer er deleted messages staat, klik hier op en druk rechts boven op "Clear All"
fverhoog
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dank voor je antwoord. Als ik rechts onder op voicemail klik, gaat de telefoon direct de voicemail bellen, ik krijg dus geen optie edit o.i.d. Kan ik die optie ook nog ergens anders vinden?

Overigens wel vreemd: na de voicemail via die weg gebeld te hebben en de verbinding direct te hebben verbroken, kreeg ik daarna direct een sms met de tekst: u heeft 2 onbeluisterde berichten! Ik heb voor zover ik weet nog nooit een reguliere sms gehad over onbeluisterde berichten, wel over een nieuw bericht natuurlijk.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
fverhoog ik zie dat er nog geen reactie is gekomen op je vervolgvragen. Is het probleem inmiddels al opgelost of kunnen we je er nog mee helpen?
fverhoog
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nee , het is niet nog niet opgelost. Ik wacht eigenlijk op een antwoord van op mijn vraag m.b.t. zijn mogelijke oplossing, 2 posts hierboven.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes

Dat die meteen gaat bellen is vreemd

u gebruikt de volgende knop rechts onder?


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic