Herman1967

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Live streamen: Welke bundel of welk abonnement?

Ik wil voor mijn YouTube-kanaal live-uitzendingen vanaf buitenlocaties gaan verzorgen. Dit zal voornamelijk in de zomer plaatsvinden, waardoor het dataverbruik de ene maand heel hoog zal zijn en de andere heel laag.

Ik zat dus te denken aan Vodafone YOU. Nadeel van pre-paid is wel dat ineens je verbinding weg kan vallen omdat je tegoed op is. En eerlijk gezegd heb ik ook nog geen idee hoeveel bytes livestreamen verbruikt, al denk ik dat het er flink wat zijn.

Daarom zou ik graag van anderen willen weten wat de ervaringen zijn met livestreamen, zowel via pre-paid als met een abonnement.
3 Reacties 3
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hey Herman1967,

Leuke vraag, zal 'm proberen te beantwoorden :)! Klopt streamen kost best wat MB's het beste is dus even Wi-Fi te gebruiken, maar als dat er niet is dan kan je gebruik maken van 3G/4G.

Je hebt natuurlijk verschillende platformen om live te streamen. Youtube, Periscope, Facebook... Ook kan een livestream in verschillende kwaliteiten.

Ik som even de volgende mogelijkheden op (welke te maken hebben met video's).

• 1 minuut Youtube video's bekijken, 2,5 MB.
• 1 minuut Youtube video's bekijken in HD, 11 MB
• Live TV kijken, 10 MB per minuut.

Het ligt er natuurlijk ook aan hoelang je ongeveer zou willen livestreamen. Ik raad je sowieso geen 500MB, 1GB en 2GB aan. Met prepaid kan het inderdaad zo zijn dat je tegoed op is, hierdoor stopt je livestream ook.

Hoor het graag van je terug.
Vriendelijke groet,
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Hoi Herman1967,

Was de input van SamsungExpert duidelijk? Of kunnen we je nog ergens mee helpen?
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten en gearchiveerd, geen reactie meer.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic