ErikE

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

"onbekend nummer" door Volte

Ik heb een CAT S61, en sinds vorige week zie ik geen nummers / namen meer als ik gebeld wordt. Als ik de optie VoLTE uit zet, werkt alles weer...
Enig speurwerk leert dat op enkele andere telefoons (Nokia 7, Iphone..) dit ook problemen oplevert. Topics zijn echter gearchiveerd? Houdt dat in dat er een fix voor is?
16 Reacties 16
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Het is afhankelijk per toestel ErikE
Vaak is hier een software update voor nodig vanuit de fabrikant (althans dit was de oplossing bij Apple).
Wat je zou kunnen doen, is dit eens aankaarten via de klantenservice. Zodat er een onderzoek aangemaakt kan worden waarom dit speelt. Hierdoor wordt het bekend gemaakt bij ons.
Vanuit hier heb ik wegens privacy redenen de optie niet om in de systemen te gaan. Kun je laten weten of het gelukt is.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Was de uitleg van Energieboy duidelijk ErikE ?
ErikE
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het antwoord van Steven is helder. Maar ik heb geen goede herinneringen aan de helpdesk van Vodafone. Ik heb de tijd niet om daar een half uur voor in de wacht te zitten. Ik dacht ook dat het probleem opgelost was doordat ik de functie had uitgezet, dat was echter alleen VoLTE, VoWIFI staat echter nog aan, en die krijg ik dus niet uit...
Als daar een setting voor is hoor ik dat graag. ANders zie ik niet zo veel reden on de helpdesk te bellen, tenzij jullie zeggen dat die dat uit kunenn zetten voor mij. Of het probleem op kunnen lossen.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi ErikE
Je zou eventueel een bericht kunnen sturen via Facebook of Twitter (privé bericht). Je hoeft dan niet lang aan de telefoon te hangen en ook via deze weg kunnen mensen van Vodafone dit aankaarten bij de juiste afdeling.

Ik begrijp dat je het hier hebt geplaatst maar het vervelende is dat site een klanten helpt klanten community is en de moderatoren niet met je mee kunnen kijken door privacy redenen. In begin begreep ik dit zelf niet omdat het toch een community is van Vodafone en ze het dan ook kunnen doorgeven. Maar men heeft je gegevens nodig om erop terug te komen en met je mee te kijken in het systeem, daarom kan het alleen via de klantenservice. Mail een bericht sturen kan dus ook.

Succes in ieder geval.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je inmiddels contact gehad met mijn collega's ErikE?
ErikE
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja, en zoals ik dacht kunnen ze niets doen, aangezien het toestel niet bij heb bekend is. Wel kreeg ik de tip om te zoeken naar "bellen over wifi" en dat uit te zetten. Dat is echter nergens te vinden in de settings van de CAT S61.
Het is echt heel vervelend dat ik niet kan zien wie er belt. Mijn abonnement loopt bijna af. Voldoende reden om na vele jaren, weg te gaan bij Vodafone als ik een provider vind die de dienst gewoon remote uit kan zetten
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Staat het ook niet bij de instellingen van je Wi-FI (vaak onder geavanceerd) of als je vanaf het beginscherm van boven naar beneden veegt. Dan krijg je opties te zien zoals mobiele data etc. Daar kan het ook tussen staan ErikE
ErikE
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank je voor het meedenken, Steven!
Ik heb wel een optie "VoLTE"- "gebruik LTE-diensten om spraak en andere communcatie te verbeteren" - die staat uit. Dan zou je denken dat VoWifi ook uit staat. maar helaas.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Graag gedaan! Dit is het minste wat ik kan doen. Staat er ook niks onder de Wi-FI instellingen?
ErikE
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee, helaas niet. En dat terwijl, als ik zoek op "bellen over WIfi", er wel verwezen wordt naar de Wifi instellingen.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Apart! ik ben eens gaan googlen maar kom hier niks over tegen om de optie uit te zetten.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je het inmiddels gevonden ErikE? Of heb je contact hierover gehad met de fabrikant van de Cat?
Ramoontje

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hi. Ik heb hetzelfde probleem gehad, maar ben er inmiddels uit. Ik heb contact gezocht met de klantenservice van CAT en ze hebben mij per mail een oplossing gestuurd ... ik hoop dat je er mee geholpen bent 🙂

Je moet iig naar het contacten menu gaan.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Goede tip Ramoontje
Ik hoop dat het ErikE ook helpt met z'n probleem 🙂
Ramoontje

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Even nog een extra opmerking... Het probleem ligt niet bij Vodafone maar bij de instellingen van de telefoon zelf. Al vind je de oplossing niet bij de algemene instellingen, maar bij de instellingen van contacten.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Heb je de instellingen gevonden ErikE?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic