Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes

Onduidelijk of je nu moet betalen voor blokkeren en/of deblokkeren

Ik vroeg mij af of je bij Vodafone moet betalen als je je 0900 nummers laat blokkeren. Het gaat om een abonnement die eerst bij Ziggo Mobiel zat en nu verplicht over moest naar Vodafone Mobiel. Ik stel deze vraag niet voor mij zelf maar voor andere mensen die ik help op de Community van Ziggo. Daar zie ik vaak dat mensen een klacht hebben over het moeten betalen van 20,84 euro om 0900 nummers te laten blokkeren. Echter, ik heb volgens mij ook ergens op internet gezien dat als je dit zelf via de app van Vodafone doet, je hier geen kosten voor hoeft te betalen, alleen als je de klantenservice belt.


Daarnaast de vraag dat als je internet helemaal op is, kan je deze dan ook direct laten blokkeren zodat mensen geen internet meer hebben? Men zegt dat je binnen Europa pas een sms ontvangt bij 60,- euro over je databundel en 100,- euro binnen Nederland. Is dat op een manier op 0,- euro te zetten of dat je eerder een smsje binnen krijgt? Ben er zeer nieuwsgierig naar omdat veel mobiele providers dit allemaal mogelijk maken zonder kosten en kan me haast niet voorstellen dat een geweldige provider als Vodafone daar echt kosten voor in rekening brengt en klanten hun data laten oplopen, na het volledig gebruikte eigen bundel.

Alvast heel erg bedankt! Om eerlijk te zijn zie ik door het bos de bomen niet meer en wil graag deze mensen verder helpen met een juist antwoord. Misschien kan iemand van deze forum mij helpen en/of anders een moderator.
6 Reacties 6
Anonymous
Niet van toepassing
Hoi Energieboy

Data:
Je kunt ook je abonnement de Blox Beperkt internet aanzetten. Deze Blox zorgt ervoor dat de data vertraagt wordt als de data op is. De Blox beperkt internet kost verder niet en is alleen geldige in Nederland.
Ben je in de EU, dan kun je roaming uitzetten of een data Blox aanschaffen. Doe je beide niet, dan maak je kosten buiten de bundel.

Blokkades:
Zowel via de klantenservice als via My Vodafone betaal je voor het plaatsen van een blokkade. Dit staat ook genoemde in de voorwaarden van het abonnement. De klantenservice kan natuurlijk hierin een uitzondering maken voor klanten. (Afhankelijk van de situatie).

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Energieboy schreef:
Ik vroeg mij af of je bij Vodafone moet betalen als je je 0900 nummers laat blokkeren. Het gaat om een abonnement die eerst bij Ziggo Mobiel zat en nu verplicht over moest naar Vodafone Mobiel. Ik stel deze vraag niet voor mij zelf maar voor andere mensen die ik help op de Community van Ziggo. Daar zie ik vaak dat mensen een klacht hebben over het moeten betalen van 20,84 euro om 0900 nummers te laten blokkeren. Echter, ik heb volgens mij ook ergens op internet gezien dat als je dit zelf via de app van Vodafone doet, je hier geen kosten voor hoeft te betalen, alleen als je de klantenservice belt.

- knip -
Wanneer ik in de MyVodafone webomgeving zit en naar de volgende https://www.vodafone.nl/my/profiel/instellingen/diensten-blokkeren.shtml pagina ga. Dan krijg ik de optie te zien of ik betaalde (premium) nummers wil blokkeren. Kan kiezen uit 3 opties, zie screenshot:


Er staat niet expliciet bij dat het om 0900nrs gaat, maar als dit is wat je eigenlijk wil (betaalde nummers blokkeren) dan kan je het volgens mij gratis fixen. 'k Heb het zelf iig destijds gratis aangepast...

- edit -

'k Heb mijn eigen blokkade nogmaals uit- en ingeschakeld en ik heb geen extra kosten voorbij zien komen. 'k Denk daarom echt dat die blokkade gratis is.
Energieboy
Expert topicstarter
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Grappig dat een medewerker van Vodafone zegt dat je er voor moet betalen en dat een klant zegt dat die het gratis doet. Weet nu iemand het heel erg zeker en kan het mij vertellen? Dit zijn natuurlijk twee tegenovergestelde antwoorden 😞
Norb

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Indien Vodafone geld rekent voor iets wat eerst gratis werd gedaan door Ziggo dan zal ik geen gebruik gaan maken van de "gratis" simkaart die vandaag zou moeten worden opgestuurd door Vodafoon. Immers dan kost deze wisseling mij € 20,84. Dan maar weer terug naar T-Mobile zonder abonnement.
Energieboy
Expert topicstarter
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Het blijft toch vreemd dat sommige mensen zeggen dat het geld kost en anderen weer niet.
Waarom is daar geen standaard voor? Kreeg ook al de vraag op de Comminuty Ziggo waarom dan iemand wel moet betalen waarom iemand niet. Wie gaat dit dan bepalen? Het zou toch voor iedereen hetzelfde moeten zijn?

Dus eigenlijk toch nog maar eens de vraag:
Rekenen jullie hier nu echt geld voor via telefoon en/of via de Vodafone app (website) of is dit nu gewoon gratis? Alleen om 0900 nummers stopt te zetten is toch vreemd dat er zoveel voor voldaan moet worden. Ook hier zijn er mensen die niet meer weten of het nu gratis is of niet.
Anonymous
Niet van toepassing
Er word inderdaad een bedrag gerekend (vrijwillige blokkade) Energieboy dit zie je ook terug bij de voorwaarden van de abonnementen.
https://www.vodafone.nl/support/abonnement-en-rekening/tarieven-en-voorwaarden.shtml#abonnementen

De klantenservice kan er voor kiezen om hierin een uitzondering te malen. Echter is dit aan de medewerker zelf. Vanuit hier kunnen wij daarin niks toezeggen.

De kosten worden bij deblokkeren op de volgende factuur geplaatst.


E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic