floristevito

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

OV-chip mobiel op Oneplus 5

Ik probeer al enige tijd OV Mobiel via Vodafone Wallet op mijn Oneplus 5 te krijgen, een telefoon met een NFC chip.

Ook heb ik een nieuwe Vodafone sim kaart met NFC. Echter blijf ik een melding krijgen dat het niet mogelijk is..

Iemand die raad weet?
16 Reacties 16
BasBanning

Gedreven Meedenker
  • 65Posts
  • 4Oplossingen
  • 20Likes
floristevito
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Enige idee waarom niet?

De Oneplus 5 beschikt over de laatste software (bijna stock android), en heeft een NFC chip..

Ik las laatst in het nieuws 'tegenvallende cijfers OV Mobiel, als het op deze manier gaat is dat niet zo gek natuurlijk..

Hopelijk lukt het ze snel dit op orde te krijgen 🙂
BasBanning

Gedreven Meedenker
  • 65Posts
  • 4Oplossingen
  • 20Likes
Die vraag is alleen door Vodafone te beantwoorden.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
floristevito, Welkom op het Vodafone Forum! Dit is een dubbel topic, zie ook het eerdere topic hierover. Daarin vind je het antwoord ;). Dit topic zal binnenkort worden gesloten.
floristevito
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ah dat had ik nog niet gevonden, top! Bedankt 🙂
Krimson70

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hoi,

Ik vind het erg jammer dat jullie de topic afsluiten. De vorige topic ging over de oneplus 3 en het gaat nu om een oneplus 5, een splinternieuw toestel en ook niet een van de minste toestellen. Bizar natuurlijk dat jullie het niet ondersteunen en ik kan me de vragen hierover wel voorstellen.

Ik hoop dat jullie meer luisteren naar de klanten. Dit moet toch beter kunnen?

Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Hi Krimson70,

Het andere topic gaat over de Oneplus toestellen in het algemeen.
Mijn collega Serkan zegt hier het volgende: 'Op dit moment bieden we alleen ondersteuning voor toestellen die we zelf in ons assortiment hebben. Deze worden namelijk eerst uitvoerig getest. Wanneer fabrikanten van toestellen die we niet aanbieden hun toestel ook ondersteund willen hebben, kunnen zij contact met ons opnemen. We zullen dan de verdere mogelijkheden onderzoeken'.
Krimson70

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hoi Sietske,

Uit het antwoord van je collega haal ik dat jullie afwachten tot fabrikanten zich bij jullie aanmelden, dan gaan jullie eens kijken of het ondersteund kan worden. Zo ga je natuurlijk nooit toestellen ondersteund krijgen en ik kan me niet voorstellen dat dit de werkwijze van Vodafone is.

Vanwege de vage antwoorden in het forum heb ik zelf ook mailcontact met de Wallet support gezocht, dit vanwege de dual sim ondersteuning in de Vodafone Wallet. De Oneplus toestellen hebben namelijk allemaal standaard dualsim en daarom werken deze toestellen dus niet met de Vodafone Wallet.

Zij hebben me, in een hele nette mail, uitgelegd dat het op dit moment moeilijk is om dual sim toestellen te laten werken, dit omder er elke keer iets fout gaat tijdens het koppelen van de wallet aan een van de sim kaarten. Ze zijn hiermee bezig, maar wallet support gaf ook eerlijk aan dat het nog wel maanden kan duren. Er moet getest worden, als deze test succesvol is dan moet er per merk/type worden getest. Als de test per merk succesvol is volgt certificering van het geteste merk/type.

Wat mij betreft is de uitleg van Wallet Support een volkomen helder en acceptabel verhaal.




Sixie

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
je kan proberen Oneplus (of het Bughunters) contact op te nemen met verzoek dat oneplus vodafone contact neemt om deze te laten werken geld ook met VoLTE / VoWiFi van vodafone, etc
GerhardTM

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heel bijzonder dit hoor. Bij de ING kan je gewoon mobiel (contactloos) betalen met een OnePlus 5, zonder dat je uberhaupt een NFC simkaart nodig hebt. Werkt vlekkeloos, zonder problemen.

En met het openbaar vervoer kan/mag dit niet omdat het onveilig zou zijn? Of dat te lastig zou zijn met dual sim toestellen? Of hele gangbare populaire toestellen worden niet ondersteund omdat ze niet in het Vodafone assortiment zitten?

Dat is toch anno 2017 niet meer te verkopen zo'n verhaal? Helemaal dat bv een OnePlus 3T die al bijna 1 jaar uit is nu ook nog steeds niet ondersteund wordt?

Eén grote flop dus dat OV chip mobiel, gedoemd om te mislukken als er op zo'n manier mee omgegaan wordt.
Anonymous
Niet van toepassing
Vodafone wallet is helaas niet beschikbaar voor de One plus floristevito
floristevito
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dit begrijp ik! Echter is mijn vraag waarom dit niet lukt?

Oneplus is enkele jaren op de mark, steeds populairder, bevat clean android, een NFC chip en alle nieuwste specificaties en Android versie.

ING mobiel betalen werkt wel gewoon, al jaren overigens, dus kan niet dat het niet mogelijk is. Best raar dat er dus niks aan gedaan wordt (dit Forum staat al enige tijd open overigens)..

Toch bedankt voor het antwoord en ik kijk uit naar een oplossing!


Anonymous
Niet van toepassing
Het klopt inderdaad dat de OnePlus al één tijdje beschikbaar is etc. Echter draait de wallet bijna alleen op branded toestellen van Vodafone. (Hier en daar één uitzondering). Dit heeft één stukje te maken met toestel, it systemen etc te maken.) Het is intern aangekaart. Echter tot op heden is hierop nog geen oplossing gekomen of het in de nabije toekomst gaat komen voor de One plus toestellen
Sixie

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
omdat daar vodafone moet gaan developen....

en het gaat niet om dual sim of dergelijks... want jij kan altijd SIM2 uitzetten indien nodig....

het gaat om toestellen die Vodafone niet in hun eigen assortiment hebben... hebben ze deze niet... dan onderstuenen ze deze niet.

het gaat om controle. vodafone will control houden van deze apps en diensten.

jij kan idd met ING app of ABN App betalen via NFC zonder sim.

OV Chipkaart heeft het sim nodig als een 2e laag beveiliging, want daar word ook het virtueel OV nummer verbonden en niet vanuit je NFC of Toestel. dus ziet het NFC Sim als jou ovchipkaart.

als andere voorbeeld met VoLTE / VoWiFi, bij TMobile dit is gewoon open voor alle toestel (denk ik) die geschikt zijn... dus ook OP5, maar voor vodafone, werk VoLTE niet omdat vodafone deze toestel niet onderstuend en dus ook niet gecertificeerd want ze hebben dezse toestel niet in hun eigen vooraad en ze willen geen geld erop zetten om jou die dienst mogelijk te maken...

OP5 contact opneemt met Vodafone? goodluck.... gaat niet gebeuren, en ook als dat gebeurt. krijg ze geen akkord, want OP5 blijft voor altijd tekoop officieel bij OnePlus, en vodafone heeft geen zeg over hun Software....

en ik wil HELEMAAL niet een Vodafone Branded Oneplus toestel zien.... gg
floristevito
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Thanks voor de nadere uitleg! Maar blijf het jammer vinden. Je hebt een abonnement bij Vodafone, en verwacht daar service bij (zeker gezien de prijzen van Vodafone). Dat ze niet gelijk alle relatief onbekende telefoons ondersteunen is begrijpelijk. Maar op den duur zou een telefoon als dit wel eens aan bod mogen komen..
Stijnvi

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inderdaad. En de OnePlus 5 is toch zeker geen onbekende telefoon.
En waarom er alleen ondersteuning is voor telefoons die aangeboden worden door Vodafone snap ik niet.
En waarom moet de fabrikant dan contact opnemen met de provider.
Zie je ieder bedrijf al met alle honderden providers ter wereld contact opnemen, omdat de provider zelf geen contact op wil nemen.
Als provider is het mijninziens het doel om je klanten een zo goed mogelijke service aan te bieden, en dan ook de wensen van klanten te vervullen.
Dat de OnePlus One op het begin niet ondersteund werd, kan ik begrijpen, aangezien dit toen nog geen populaire telefoon was.
Maar inmiddels is de OnePlus 5 toch wel een redelijk bekende telefoon die door velen binnen Nederland gebruikt wordt.
Ik zou Vodafone dus willen vragen om de OnePlus toestellen te gaan ondersteunen met de Vodafone Wallet.
Als er een app is voor Android, zou dit in principe toch gewoon op zo goed als iedere Android telefoon moeten werken.
Hopelijk wordt dit probleem snel opgelost.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic