Klaas Diemen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Phishing SMS van +31 6 87680795

Vandaag om 10:56 weer die SMS gekregen dat mijn sim-kaart verouderd zou zijn. Maar ik zit niet bij vodaphone. Als je het bericht per abuis opent dan loopt je telefoon vast in een een te sluiten zwart scherm. Wat er op de achtergrond gebeurt weet ik niet. Dit telefoonnummer moet snel geblokkeerd worden. Ook moet de software beschermt worden tegen een eventueel lek dat bij openen geactiveerd wordt
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes

Hoi @Klaas Diemen,

We hebben gisteren verschillende berichten ontvangen dat er een nieuwe stroom phishing sms'jes is verstuurd onder onze naam, betreffende een simkaart die verouderd zou zijn. Zo te horen heb jij deze ook ontvangen. Voor de toekomst: je mag deze sms'jes gewoon verwijderen, deze zijn dus niet van ons afkomstig. En klik vooral niet op de links in het sms'je!
Lees meer informatie hierover in ons phishing topic: SPAM & Phishing. Daarin hebben we overigens ook het sms'je al toegevoegd dat jij ontvangen hebt.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11820Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi Klaas Diemen
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Erg vervelend natuurlijk!
Echter, de community is er alleen voor klanten die klanten helpen met vraag en antwoord.
Hier kunnen we als klanten niet veel mee dus mijn vraag is of je dit wilt melden via een e-mail (phishing@vodafone.nl). Daarin graag hetzelfde melden als hier en dan komt het bij Vodafone uit en kunnen ze er mee aan de slag.

Het is natuurlijk goed dat het hier ook staat, dan kunnen wij als klanten er ons tegen beschermen. In ieder geval bedankt en ik hoop dat er niets gebeurd is verder met je toestel.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes

Hoi @Klaas Diemen,

We hebben gisteren verschillende berichten ontvangen dat er een nieuwe stroom phishing sms'jes is verstuurd onder onze naam, betreffende een simkaart die verouderd zou zijn. Zo te horen heb jij deze ook ontvangen. Voor de toekomst: je mag deze sms'jes gewoon verwijderen, deze zijn dus niet van ons afkomstig. En klik vooral niet op de links in het sms'je!
Lees meer informatie hierover in ons phishing topic: SPAM & Phishing. Daarin hebben we overigens ook het sms'je al toegevoegd dat jij ontvangen hebt.

Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Geen reacties meer. Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic is gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic