Janneke19

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Te grote verschillen in prijzen reparatie note 10 +

Na advies via de chatmedewerker afgereisd naar Rotterdam met telefoon en id. Daar niet geholpen omdat een aankoopbewijs moest worden overlegd. Tijdens  de eerste chat was mij de prijs (179,00)  meegedeeld voor reparatie, in de winkel werd een hoger andere prijs genoemd en getoond (279,00).

Vervolgens thuis opnieuw gechat nu werd geadviseerd de telefoon gratis op te laten halen voor reparatie. DIt advies opgevolgd. Nu kreeg ik een status en een prijsopgave van Dynafix (!).

De totaal prijs was ineens vele malen hoger. Prijzen worden nu ineens getoond zonder BTW terwijl dit alleen business tot business. Vodafone toont de inclusief prijzen maar Dynafix lijkt hier boven op naast andere kosten de BTW nog een keer extra te berekenen. De Btw in mijn geval is 62,30 extra.

 

Het display vervangen kost mij op dit moment € 358,95 naast de kosten die ik verder al heb moeten maken. Dit kan niet waar zijn. Vergis ik me en worden de prijzen voor particulieren exclusief BTW geplaatst of wordt er op een slmme manier misbruik gemaakt van BTW.

 

Ik ben benieuwd naar de reacties en uiteraard ben ik benieuwd of iemand dezelfde ervaring heeft.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Janneke19 
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone. 

Ik heb zelf nog nooit een toestel ter reparatie hoeven opsturen, gelukkig maar. Maar ik kan me niet voorstellen dat Vodafone en/of Dynafix dingen uithalen om de prijs te verhogen. Het vervangen van een display kan best prijzig zijn maar zoveel verschillende bedragen voor 1 scherm, dat is wel heel veel. 

Het beste wat je kan doen is contact opnemen met Dynafix en daar vragen waaruit deze kosten opgemaakt zijn en vraag dan ook gelijk of dit Excl. of Incl. BTW is. Zou het wel heel vreemd vinden als men Excl. BTW spreekt omdat je gewoon particuliere klant bent. Maar goed, misschien is daar wel een reden voor en die kunnen ze je uitleggen. 

Ervaringen over reparatie kosten van toestellen zit heel internet vol van. Eigenlijk heb jij daar niet zoveel aan, jij hebt jou ervaring en de kosten en vragen. Die zijn natuurlijk veel belangrijker om op te lossen dan het internet af te gaan zoeken of iemand deze zelfde ervaringen heeft. Ik zou echt even met Dynafix bellen. Je kan hier ook wel wachten op een Vodafone medewerker, maar ook die zal niet weten welke prijzen er gelden voor dit soort reparaties. Misschien wel hoe het zit met de BTW?

Ik hoop dat je een antwoord krijgt en dat je dan toch tevreden bent. 
Succes in ieder geval!

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Janneke19 
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone. 

Ik heb zelf nog nooit een toestel ter reparatie hoeven opsturen, gelukkig maar. Maar ik kan me niet voorstellen dat Vodafone en/of Dynafix dingen uithalen om de prijs te verhogen. Het vervangen van een display kan best prijzig zijn maar zoveel verschillende bedragen voor 1 scherm, dat is wel heel veel. 

Het beste wat je kan doen is contact opnemen met Dynafix en daar vragen waaruit deze kosten opgemaakt zijn en vraag dan ook gelijk of dit Excl. of Incl. BTW is. Zou het wel heel vreemd vinden als men Excl. BTW spreekt omdat je gewoon particuliere klant bent. Maar goed, misschien is daar wel een reden voor en die kunnen ze je uitleggen. 

Ervaringen over reparatie kosten van toestellen zit heel internet vol van. Eigenlijk heb jij daar niet zoveel aan, jij hebt jou ervaring en de kosten en vragen. Die zijn natuurlijk veel belangrijker om op te lossen dan het internet af te gaan zoeken of iemand deze zelfde ervaringen heeft. Ik zou echt even met Dynafix bellen. Je kan hier ook wel wachten op een Vodafone medewerker, maar ook die zal niet weten welke prijzen er gelden voor dit soort reparaties. Misschien wel hoe het zit met de BTW?

Ik hoop dat je een antwoord krijgt en dat je dan toch tevreden bent. 
Succes in ieder geval!

Janneke19
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dankjewel Energieboy,

 

Ik heb de factuur van Dynafix ontvangen en hierbij een foto van een barst in het display Dynafix heeft voor het scherm 296, 65 gerekend maar dus de btw er nog eens bij opgeteld. Ik heb gemaild en gebeld maar het antwoord blijft onduidelijk. Er werd aangegeven dat dat er een scherm met onderdelen is vervangen maar in de winkel en uit de door dynafix opgestuurd foto en status update wordt alleen het display genoemd. 

Wat ik vervelend vind is dat het een dienst is aangeboden door Vodafone zelf maar dat na ophalen van het toestel alleen maar wordt aangegeven het uit te zoeken met de reparateur dus Dynafix. Terwiljk dus de prijzen en service vanuit Vodafone worden doorgegeven.

 

Ik blijf contact proberen te maken met de juiste persoon bij Dynafix om een uitleg en hoop dat ik  mijn telefoon terug krijg.

 

Dankjewel voor je uitgebreide antwoord!

 

 

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Succes in ieder geval en ik hoop dat het je lukt. Wat je zegt, als je met Vodafone hebt gesproken over prijzen dan zou je mogen verwachten dat dit juist is. Echter, als de reparateur nog iets anders heeft gevonden en moet repareren, dan zou je verwachten dat die dit eerst aan je vraagt en dat je dan alsnog kan besluiten om het te doen of niet. En, mocht de Vodafone medewerker niet duidelijk zijn geweest, wat ik niet kan beoordelen want ik was er niet, dan zou je verwachten dat deze het voor je oplost.

Maar goed, zoals ik altijd weer schrijf. Ik werk niet bij Vodafone en ik kan je daar echt niet mee helpen. Laat nog maar weten of je iemand hebt gevonden die je verder heeft kunnen helpen. 

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Heb je je telefoon ondertussen terug @Janneke19 ?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic