Ikbenguusje

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abonement met telefoon

Hallo,
binnenkort mag ik mijn abonement verlengen. Ik had een abonement met telefoon. Ik wil gaan verlengen voor abonement met telefoon maar dan de telefoon in 1x afbetalen.
De vorigen keer kwamen ze aan de deur, om mijn telefoon te brengen, en omdat ik een kopie van mijn id moest geven. En je moet extra betalen voor een thuis kopie van iets anders.
Kan iemand mij vertellen als ik de telefoon in 1 keer afbetaal of ik dan ook weer opnieuw een kopie moet laten maken. En waar zijn de extra kosten voor, die staat aangegeven als thuis kopie ?
En als ik het toestel thuis laat leveren moet ik die zelf aannemen of mogen ook mijn ouders dat doen zonder machtiging ?
Dankjewel !
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Je betaald altijd thuiskopieheffing. Zowel als je een toestel los koopt als in een abonnement. Dit gebeurt bij ieder toestel wat je aanschaft.
Zodra je iemand anders machtigd zijn er gegevens zoals een kopie id nodig. Zijn deze niet aanwezig, wordt het toestel niet geleverd en gaat hij retour. Dat zou zonde zijn!

Bekijk in context

6 Reacties 6
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Ikbenguusje

Welkom op de community!
Zodra je een toestel besteld betaal je altijd thuiskopieheffing

Waarom thuiskopieheffing?

Je mag voor privégebruik een kopie maken van auteursrechtelijk beschermd werk, zoals muziek en films. Het is erg fijn dat je legaal mag kopiëren, maar auteurs en artiesten hebben natuurlijk wel recht op een vergoeding. Daarom betaal je eenmalig thuiskopieheffing.
Lees meer op www.thuiskopie.nl

Wat is jouw eenmalige bijdrage?

Voor een smartphone is de bijdrage € 5,69. Voor een tablet betaal je € 3,15 aan thuiskopieheffing. Deze bedragen zijn inclusief btw.

Dit staat dan ook verder los van het leveren thuis of op een andere locatie.

Het is mogelijk dat je zoon het toestel in ontvangst neemt. Hiervoor mag dit formulier ingevuld worden.
* Een kopie van het legitimatiebewijs van de contractant (de pasfoto en het BSN-nummer hierop mogen onleesbaar gemaakt worden) en de pinpas van het bankrekeningnummer wat bij ons bekend is, dient hierbij aanwezig te zijn. Dit is ter controle van het bankrekeningnummer van de contractant. Het kan zijn dat hier 1 cent mee gepind moet worden, ter controle.
Ikbenguusje
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dankjewel voor het antwoord, nou heb ik daar nog wat vragen over.

Het gaat hier om een telefoon, en bij het vorige abonnement heb ik ook de thuiskopieheffing al betaald. Ik ga mijn abonnement verlengen, en de telefoon in 1 keer afbetalen. Dus ik vondt het raar dat ik het nu nog een keer moest betalen. Normaal als je een telefoon los bestelt hoef je dat volgens mij ook niet te betalen toch ?

In ieder geval begrijp ik dat ze niet opnieuw een kopie van mijn legitimatie willen maken, maar wel dat er misschien 1 cent gepind moet worden. Ook als ik mijn abonnement verleng dus, en de telefoon in 1 keer afbetaal ?

Groetjes,
Guusje
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Je betaald altijd thuiskopieheffing. Zowel als je een toestel los koopt als in een abonnement. Dit gebeurt bij ieder toestel wat je aanschaft.
Zodra je iemand anders machtigd zijn er gegevens zoals een kopie id nodig. Zijn deze niet aanwezig, wordt het toestel niet geleverd en gaat hij retour. Dat zou zonde zijn!
Ikbenguusje
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja dat je een kopie van legitimatie nodig hebt om iemand anders te machtigen voor het toestel aan nemen dat snapte ik. Maar de vorige keer moest ik mijn id afgeven voor een kopie ivm het abonement denk ik. Omdat het de eerste keer was dat ik een abonement bij vadafone afsloot. Maar als je verlengt, doen ze dat dan weer opnieuw ?
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes
Hoi @Ikbenguusje,

Deze procedure is inderdaad alleen nodig wanneer je nieuwe klant wordt bij Vodafone. Bij een verlenging van je abonnement is dit niet nodig.

Groetjes, Sharon
Ikbenguusje
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
super, dankjewel !
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic