Mckytgr

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abonnement annuleren (Bedenktijd)

17-05-2018

Hi, als ik vorige week woensdag een abbonement verlengde bij jullie, maar bij de concurent een betere deal zag, werd mij altijd vertelt dat ik “14 dagen de bedenktijd” had bij vodafone om m’n abbonement met toestel, voor wat voor reden dan ook te mogen annuleren.
Ik heb gister de betere deal met de concurrent (in amsterdam noord) afgesloten, met in m’n achterhoofd dat ik nog in m’n “14 dagen bedenktijd” zat en het gemakkelijk bij vodafone kon en mocht annuleren. Gemakkelijk was het al niet toen ik door de klantenservice van het kastje naar de muur werd gestuurd, en ze me vervolgens naar de winkel (in almere centrum) stuurde waar ik het abbonement heb afgesloten, wat ik overigens vreemd vind omdat jullie 4 van die computers in de winkel hebben met een flinke database, waar jullie niet even eenvoudig mijn NAW gegevens konden ophalen zodat het probleem ook in een ander filliaal verholpen kon worden. Tevens zijn er in amsterdam noord maarliefst 2 vodafone fillialen zijn waar ik terecht had gekund als jullie systeem het toe zou laten.

De volgende dag kom ben ik meteen naar filliaal almere centrum geweest om m’n abbonement met toestel te annuleren, vervolgens zei een medewerker dat hij het toestel niet kon aannemen omdat er “lichte krasjes” op het toestel zijn, dat vond ik raar, want ik denk niet dat jullie de telefoon ten eerste: opnieuw gaan verkopen aan een klant die denkt dat hij een gloednieuwe iPhone heeft, en ten 2e: ik vorige week woensdag heb getekend voor “14 dagen bedenktijd” waarin staat dat ik de boel mag annuleren. Als het nou een barst was door het scherm kon ik jullie collega nog begrijpen. Had hij misschien verwacht dat ik het toestel in de doos moest uittesten? Ik ben afkomstig van een android en ik vind dat bij nader inzien toch fijner werken, ik heb het toestel de hele week in een hoesje gehouden, en jullie verkoper is nu aan het muggen ziften om een klein krasje in de hoop dat z’n sale niet verloren gaat. Ik vind al dat ik veel te veel stappen aan het ondernemen ben voor iets waar ik gewoon recht op heb. Als er iemand een nieuw contract komt afsluiten ontvangen jullie die met open armen, maar zodra er wat gebeurt in het nadeel van vodafone, kijken jullie niet naar de klant om, een beetje slordig als je het mij vraagt.

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11782Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Het is een beetje een lastige zaak om dit hier te bespreken. Eigenlijk moet je daar met Vodafone uit zien te komen want de Forum/Community is meer voor klanten die klanten kunnen helpen. Dit is iets waar ik je niet mee kan helpen maar ik kan je wel vertellen waar jij en/of Vodafone recht op hebben.

Als eerst is het natuurlijk heel vreemd dat je naar de winkel terug moet waar je deze hebt gekocht. In een andere Vodafone winkel kunnen ze het toestel ook terug nemen en je abonnement binnen 14 dagen annuleren. Echter, ik begrijp ook wel dat ze graag willen dat je naar de winkel terug gaat waar je hem gekocht hebt want daar hebben ze ook het gesprek met je gehad toen je heb kocht. Je mag altijd binnen 14 dagen je mobiele abonnement annuleren, je hebt namelijk bedenktijd. Maar met een toestel zit dat toch een beetje anders in elkaar. Er mag hoe dan ook geen enkele schade aan het toestel zitten en eigenlijk mag die bijna niet eens gebruikt zijn (dat laatste bedenk ik zelf, want je moet hem natuurlijk kunnen testen of je het toestel wel wil).

Hoe het zit met innemen, als het toestel nog heel gaaf en netjes is, dat weet ik niet. Maar om te zeggen dat de verkoper van Vodafone aan het muggen ziften is om een klein krasje, dat is wel jammer. Stel dat ze het toestel toch weer moeten gaan verkopen, dan is dit nu niet mogelijk. Nogmaals, ik weet niet hoe ze daar mee omgaan, ben geen verkoper bij Vodafone. Maar ik kan me goed voorstellen dat ze daar wel moeilijk over kunnen doen. In de algemene voorwaarden staat ook omschreven dat het toestel puntje gaaf moet zijn.

Lees artikel 7:

  • Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  • De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
  • De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijke verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.

Ik weet natuurlijk niet wat deze verkoper je bij de aankoop allemaal heeft laten weten en nu je het er niet mee eens bent en je er met Vodafone niet uit komt kan je het beste contact opnemen met de Geschillencommissie Telecommunicatie. Doe dit wel binnen 10 werkdagen!! Zie deze pagina: https://www.vodafone.nl/klacht/ (rechts in beeld staat: Onze reactie op je klacht

Ik wens je natuurlijk heel veel succes en sterkte en hoop dat je er samen met Vodafone toch uit gaat komen. Dit soort dingen blijven altijd lastig. Misschien helpt de Geschillencommissie Telecommunicatie, mocht je er echt niet uit komen met Vodafone.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hopelijk is het gelukt om een klacht in te dienen? Via het Forum kunnen we je zoals Energieboy ook al aangaf niet mee helpen. Dit topic wordt binnenkort gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic