Bear RCJ

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abonnement opzeggen

Geachte heer/mevrouw,

Afgelopen weekend ben ik in de Vodafone winkel geweest om mijn abonnement op te zeggen van mijn mobiele telefoon. De reden hiervan is dat wij thuis zijn overgestapt naar Glasvezel via KPN. Nu wil ik heel graag naar een mobiel abonnement van KPN vanwege de vele extra's.

Echter werd mij verteld dat ik moet wachten tot eind 2019 voordat dit mogelijk is. Tot mijn verbazing, want toen ik weer verlengde voor mijn SIM only heb ik expliciet gevraagd om een maandelijks opzegbaar contract. Dit was dus nu niet het geval, waardoor ik best wel geïrriteerd was in de Vodafone winkel. Nu ben ik de afgelopen jaren erg blij geweest met Vodafone en de diensten die jullie hebben geleverd, maar dit maakt dit allemaal wel erg donker. Nu kunnen jullie er natuurlijk vrij weinig aan doen dat een medewerker het een beetje verkloot heeft. (deze medewerker werkt er overigens niet meer is mij verteld) Maar wellicht kunnen jullie een oplossing aanbieden.

Kunnen jullie dit alsjeblieft oplossen, want ik ben nou niet van plan om mijn contract te gaan afkopen.
Zou echt heel erg tof zijn als we hierin uit kunnen komen, want ik ben lang een trouwe klant geweest.

Met vriendelijke groet,

................................................
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3480Oplossingen
  • 3099Likes
Hoi Bear RCJ
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Oei, wat een zeer vervelend verhaal. Zeker als je al lange tijd tevreden bent geweest met Vodafone en nu opeens dit krijgt te horen. Vodafone werkt altijd met 1 jarige of 2 jarige abonnementen en een abonnement die per maand op te zeggen is, is er gewoon niet. Begrijp ook niet waarom iemand waarom een verkoper in een Vodafone winkel dat toen heeft laten weten. Ik werk niet eens bij Vodafone en zelfs ik weet dat dit niet zo is. Wel kan je na je abonnement elke maand je contract opzeggen, maar dat is dus na je contract periode van 1 of 2 jaar.

Maar goed, daar ben je nu natuurlijk niet mee geholpen en snap dan ook wel dat je daar nu tegen aanloopt. Want nog een jaar wachten is best lang, zeker als je nu al wenst over te stappen naar een andere provider, waar je vast dan ook weer allemaal kortingen bij krijgt en nu mis loopt. Ik werk zelf niet bij Vodafone maar ik denk dat ze daar geen passende oplossing voor hebben dan alleen het afkoop verhaal. Ook Vodafone kan natuurlijk nu niet terug kijken wat er toen allemaal besproken is en je hebt het contract onder ogen gehad om te tekenen en ik ga er vanuit dat daar ook de tijd op heeft gestaan (1 jarig of 2 jarig abonnement).

Wat ik je kan adviseren is om je verhaal te schrijven via een privé berichtje aan Vodafone via Twitter en/of Facebook. Daar zitten mensen die je verhaal zullen oppakken en kijken of ze iets voor je kunnen betekenen. Dit is via de community niet mogelijk omdat hier alleen klanten elkaar helpen met informatie en wat jij nu hebt is echt iets wat ze moeten uitzoeken in je privé gegevens. Uiteraard kan je ook een belletje plegen aan de klantenservice van Vodafone en daar nog even vragen hoe het zit en wat ze voor je kunnen betekenen.

Ik wens je natuurlijk veel succes en hoop dat het goed komt maar hou ook in je achterhoofd dat het ook minder fijn kan uitpakken.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11836Posts
  • 3480Oplossingen
  • 3099Likes
Hoi Bear RCJ
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Oei, wat een zeer vervelend verhaal. Zeker als je al lange tijd tevreden bent geweest met Vodafone en nu opeens dit krijgt te horen. Vodafone werkt altijd met 1 jarige of 2 jarige abonnementen en een abonnement die per maand op te zeggen is, is er gewoon niet. Begrijp ook niet waarom iemand waarom een verkoper in een Vodafone winkel dat toen heeft laten weten. Ik werk niet eens bij Vodafone en zelfs ik weet dat dit niet zo is. Wel kan je na je abonnement elke maand je contract opzeggen, maar dat is dus na je contract periode van 1 of 2 jaar.

Maar goed, daar ben je nu natuurlijk niet mee geholpen en snap dan ook wel dat je daar nu tegen aanloopt. Want nog een jaar wachten is best lang, zeker als je nu al wenst over te stappen naar een andere provider, waar je vast dan ook weer allemaal kortingen bij krijgt en nu mis loopt. Ik werk zelf niet bij Vodafone maar ik denk dat ze daar geen passende oplossing voor hebben dan alleen het afkoop verhaal. Ook Vodafone kan natuurlijk nu niet terug kijken wat er toen allemaal besproken is en je hebt het contract onder ogen gehad om te tekenen en ik ga er vanuit dat daar ook de tijd op heeft gestaan (1 jarig of 2 jarig abonnement).

Wat ik je kan adviseren is om je verhaal te schrijven via een privé berichtje aan Vodafone via Twitter en/of Facebook. Daar zitten mensen die je verhaal zullen oppakken en kijken of ze iets voor je kunnen betekenen. Dit is via de community niet mogelijk omdat hier alleen klanten elkaar helpen met informatie en wat jij nu hebt is echt iets wat ze moeten uitzoeken in je privé gegevens. Uiteraard kan je ook een belletje plegen aan de klantenservice van Vodafone en daar nog even vragen hoe het zit en wat ze voor je kunnen betekenen.

Ik wens je natuurlijk veel succes en hoop dat het goed komt maar hou ook in je achterhoofd dat het ook minder fijn kan uitpakken.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
@Bear RCJ, als het inderdaad zo is gegaan als je aangeeft is dat inderdaad merkwaardig. Dit is echt iets wat bij elke medewerker duidelijk is. Echter kan ik hier geen uitspraken over doen aangezien ik er niet bij ben geweest. Je ontvangt wel een bevestiging, daarop zou dan ook 1 of 2 jaar moeten staan. Als je daar niet binnen 14 dagen op reageert zit je er inderdaad aan vast. Via het Forum kunnen we daar ook niets aan wijzigen, ook niet via Twitter of Facebook. Ik zal het topic binnenkort sluiten.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Dit topic is gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic