MichaelV

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Abonnement van moeder op zoons naam en Verzekeringsvraag

Hi Vodafone,

Inmiddels ben ik al ongeveer een jaar 7/8 klant bij jullie met een abonnement op mijn moeders' naam. Inmiddels werd ik een beetje gek van het bureaucratische gedoe dat ik in de winkels niet geholpen word enkel vanwege de naam. Dus ik wil dit veranderen. Ik zie dat ik dit zelf allemaal online kan doen, tegen betaling, maar ik moet een kopie van zowel mijn ID als mijn bankafschrift naar jullie sturen. Nu snap ik het deel van de ID wel, want je wil zien of ik ben, wie ik zeg dat ik ben. Daarnaast heb je een rekeningnr, een naam rekeninghouder waar de incasso afgehouden kan worden.

Maar de vraag is, waar is de bankafschrift voor? Waarom moet zoiets mee, en om welke gegevens gaat het dan? Daarnaast heb ik al tijden een Garant Cat. 3 verzekering, maar ben ik deze vergeten om te zetten naar het nieuwe toestel (Samsung Galaxy S6) Abonnement loopt vanaf mid september, ben ik dan nog steeds verzekerd voor die telefoon? Of betaal ik nu maandelijks nog voor mijn oude telefoon.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo,

In de winkel wordt aan nieuwe klanten gevraagd om een bedrag van €0,01 te pinnen met een betaalpas die gecontroleerd is door een Vodafone winkel-medewerker. Jij hebt je tenaamstelling en bankrekening online willen wijzigen. Daarom is een bankafschrift en een kopie legitimatiebewijs noodzakelijk.

Zonder die extra controle is het kinderlijk eenvoudig om te frauderen. Fraudeurs zijn altijd op zoek naar de zwakste schakel. En altijd op zoek naar de zwakste bedrijven om te frauderen. Dat wil zeggen, bedrijven met een matige controle op identiteits-gegevens en bankgegevens. Vodafone wil 100% zeker weten dat de machtiging die jij afgeeft voor automatische afschrijving van een bepaald IBAN-rekeningnummer bonafide is. Daarom dus het verplicht afgeven van een kopie bank-afschrift. Het gaat Vodafone alleen om naam plus IBAN-rekeningnummer. Saldo-gegevens mag je onleesbaar maken.

Je verzekering geldt voor je oude smartphone, zolang je gegevens niet wijzigt bij de verzekeringsmaatschappij.

Je nieuwe smartphone is dus niet verzekerd. Dit is gebruikelijk in de verzekeringswereld. En geldt ook voor autoverzekeringen en inboedelverzekeringen. Kortom: vandaag nog een wijziging doorgeven aan de verzekeringsmaatschappij ACE. En een bevestiging per email vragen van die wijziging.

Succes!

Netwerker

Bekijk in context

3 Reacties 3
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo,

In de winkel wordt aan nieuwe klanten gevraagd om een bedrag van €0,01 te pinnen met een betaalpas die gecontroleerd is door een Vodafone winkel-medewerker. Jij hebt je tenaamstelling en bankrekening online willen wijzigen. Daarom is een bankafschrift en een kopie legitimatiebewijs noodzakelijk.

Zonder die extra controle is het kinderlijk eenvoudig om te frauderen. Fraudeurs zijn altijd op zoek naar de zwakste schakel. En altijd op zoek naar de zwakste bedrijven om te frauderen. Dat wil zeggen, bedrijven met een matige controle op identiteits-gegevens en bankgegevens. Vodafone wil 100% zeker weten dat de machtiging die jij afgeeft voor automatische afschrijving van een bepaald IBAN-rekeningnummer bonafide is. Daarom dus het verplicht afgeven van een kopie bank-afschrift. Het gaat Vodafone alleen om naam plus IBAN-rekeningnummer. Saldo-gegevens mag je onleesbaar maken.

Je verzekering geldt voor je oude smartphone, zolang je gegevens niet wijzigt bij de verzekeringsmaatschappij.

Je nieuwe smartphone is dus niet verzekerd. Dit is gebruikelijk in de verzekeringswereld. En geldt ook voor autoverzekeringen en inboedelverzekeringen. Kortom: vandaag nog een wijziging doorgeven aan de verzekeringsmaatschappij ACE. En een bevestiging per email vragen van die wijziging.

Succes!

Netwerker
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Topic gesloten
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic