RuudP

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Activatie simkaart

Een week geleden heb ik voor mijn nieuwe abonnement de simkaart ontvangen. Ik ben overstapt van T-mobile naar Vofane met behoud van nummer. Mijn abo zou volgens contract per 27-09-2017 ingaan, of de datum wordt bepaald door T-mobile. Bij T-mobile liep mijn contract t/m 18 september, dus ik ga er van uit dat ik nu inmiddels de simkaart wel kan activeren bij vodafone. Dit lukt mij echter niet. Als ik inlog op myvofane staat er dat ik op het moment geen abo heb... Ik kan dus ook geen simkaart activeren.. Ligt dit aan het feit dat het abo toch nog niet is overgezet of zie ik iets over het hoofd?

Vriendelijke groet,

Ruud
9 Reacties 9
Anonymous
Niet van toepassing
Hoi RuudP

Dat is niet handig als het nog niet werkt!

Vanuit hier kan ik helaas niet in de gevraagd systemen. Ik moet je dan ook verzoeken om hierover contact op te nemen met de klantenservice. Houd daarvoor wel het mobiele nummer bij de hand samen met het simkaart nummer. De klantenservice kan zien of het nummer al actief is en of het simkaartje al gekoppeld is etc.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Hoi RuudP,

Heb je ondertussen contact gehad met onze klantenservice?
RuudP
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb intussen contact gehad met service. Ligt aan het feit dat contract blijkbaar pas 20 oktober ingaat. Dit was bij bij klantenservice doorgezet in het systeem maar niet naar mij gecommuniceerd.

Alles duidelijk nu. 20 oktober kan ik sim in tel doen en zou het meteen moeten werken.
Anonymous
Niet van toepassing
Ow dat is onhandig RuudP
In ieder geval onze excuses hiervoor.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Fijn dat het inmiddels duidelijk is. Het topic gaan we binnenkort sluiten.
Cisco

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het zelfde geval, ook van T-mobile overgestapt naar Vodafone en een nieuwe SIM kaart ontvangen, het zou vanaf 20-10 moeten werken maar helaas, SIM kaart actieveren is zo en zo al heel ingewikkeld bij Vodafone, mijn SIM netjes telefonisch geactieveerd maar mijn telefoon geef nog steeds aan "geen service" en in instellingen van het netwerk staat "Simkaart niet geprovisioneerd" en uiteraard ook een account aangemaakt en ook daar niets over mijn Sim, ik ga morgen weer een poging wagen...
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Cisco, bij een overstap wordt de simkaart vanzelf geactiveerd, je hoeft daar zelf geen actie voor te ondernemen. Weet je zeker dat het 20-10 geactiveerd zou worden? Of was dit slechts de wensdatum? Via https://www.vodafone.nl/support/bestelling-en-nummerbehoud/bestelling.shtml kun je de status van nummerbehoud opvragen. Bijna onderaan zie je de ingangsdatum.
Cisco

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hierbij mijn alle grote excuses, ingangsdatum voor mijn SIM is pas op 20-11 (ipv 20-10) zoals ik had genoemd, ik had gewoon niet goed gekijken
Ik was duidelijk voorbarig met mijn comentaar
VODAFONE ik heb niets gezegd
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi Cisco,

Foutjes kunnen worden gemaakt, dat is gewoon menselijk ;).

Gelukkig weet je nu wel de juiste ingangsdatum.

Vriendelijke groet,
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic