Surcouf

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Activatie simkaart

Op zondag 25 november ben ik een abonnement aangegaan met Vodafone. Mijn nummerbehoud/overstap zou op maandag 26 november plaatsvinden volgens het sms'je dat ik kreeg. Ik zou dat kunnen zien als de simkaart van mijn oude prepaid provider niet meer zou werken. Nu is het dinsdag 27 nvember 01.00u 's nachts en mijn oude simkaart doet het nog steeds.
Vodafone: zijn jullie me vergeten? Komt dit vaker voor? Of heb ik gewoon te weinig geduld?
Kunnen jullie licht in de duisternis schijnen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi Surcouf
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Heb je je nieuwe Vodafone SIMkaart al in je toestel gestoken?
Als het goed is krijg je daar nu gewoon Vodafone op te staan en zou het gewoon moeten werken.
Zou je dat eens willen proberen aub. Mocht je nu geen Vodafone in beeld zien, neem dan even contact op met de klantenservice van Vodafone. Die kunnen in het systeem met je mee kijken wat er aan de hand is.

Als je wel Vodafone te zien krijgt dan is het kaartje als het goed is ook actief en kan je er mee bellen en gebeld worden. Laat nog even weten hoe het is opgelost.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi Surcouf
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Heb je je nieuwe Vodafone SIMkaart al in je toestel gestoken?
Als het goed is krijg je daar nu gewoon Vodafone op te staan en zou het gewoon moeten werken.
Zou je dat eens willen proberen aub. Mocht je nu geen Vodafone in beeld zien, neem dan even contact op met de klantenservice van Vodafone. Die kunnen in het systeem met je mee kijken wat er aan de hand is.

Als je wel Vodafone te zien krijgt dan is het kaartje als het goed is ook actief en kan je er mee bellen en gebeld worden. Laat nog even weten hoe het is opgelost.
Surcouf
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hoi Energieboy, dat was inderdaad de oplossing. Ik ben gewoon te braaf dan en wachtte dus op deactivatie van de oude simkaart. Wist ik veel dat de nieuwe al wel geactiveerd was.
Alles is nu in orde. Mijn Vodafone simkaart werkt. Ik heb internet en kan bellen/sms'en.
Bedankt voor de hulp.

Blijf ik nog wel zitten met de vraag die dan dus van hele technische aard is: Waarom deactiveert de oude KPN simkaart niet en blijft ie gewoon werken? Is dat dan omdat de Vodafone simkaart nog nooit is aangemeld? Is in principe raar omdat als het nummer overgezet is de koppeling tussen simkaart en nummer weg zou moeten zijn. En dat zou de oude simkaart gewoon moeten "merken" en dus inactief moeten worden....toch? Of is dat te eenvoudig gedacht?
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Goed om te horen dat het is gelukt.
Ik zou normaal ook zo braaf zijn om te wachten hoor. Maar omdat ik het nu weet dat het ook anders kan zijn, geef ik graag advies aan anderen door 🙂

Ja, nu ga je me iets technisch vragen wat ik ook niet weet 🙂
Eigenlijk zou KPN het nummer gewoon moeten uitzetten en dat je deze dan niet meer kan gebruiken. Maar als je nu jezelf belt en hij gaat over op je Vodafone toestel, dan is het toch prima zo. Het kan zijn dat het om een prepaid kaartje gaat en daar staat nog geld op dus dan kan je nog bellen, dat zou kunnen maar weet ik niet.

Wil je daar echt meer over weten dan zou je het best KPN even kunnen raadplegen. Het is tenslotte hun kaartje en hun netwerk. Mocht je dit doen en je hebt antwoord, wil je dit dan met me delen?! Alvast bedankt!

In ieder geval heel veel plezier bij Vodafone en als er nog vragen zijn, je weet je Community te vinden :wink:
Surcouf
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik zal KPN eens bellen ja. Als ik tijd heb. In geval van een ter zake doend antwoord deel ik het inderdaad met je. Thanks voor je hulp in ieder geval.
Er stond inderdaad nog een paar euro beltegoed op het kaartje dus dat zou inderdaad de reden kunnen zijn. Al zou ik het dan alsnog slecht vinden van KPN dat het simkaartje niet deactiveert.
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 440Likes
Topic is gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic