MrsW

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

[algemeen topic] Ik kan niet bellen en gebeld worden

Sinds vanochtend is het niet meer mogelijk om te bellen of gebeld te worden. Mijn postcode is 5063cp. Kunt u nagaan wat er mis is?
20 Reacties 20
emmy

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan wel bellen, maar niet gebeld worden. Beller krijgt afgesloten toon.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @emmy ,

Zou je misschien meer details kunnen vertellen? Zoals op welk toestel je dit ondervind op welke postcode/regio dit speelt en of je al tips hebt gebruikt?

Hier kunnen we namelijk weinig mee...
emmy

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
iPphone 4 regio Gouda, tip van Vodafone was 5 minuen uitzetten en dan weer aanzetten. Hielp niet. Heb nu wel contact met service van Vodafone dus, maar het duurde zo lang voor er antwoord kesm, vandaar dat ik dit bericht op het forum geplaatst heb. Ik ben er overigens achter dat ik dit probleem waarschijnlijk al meerdere dagen heb, maar heb het niet opgemerkt omdat alles het verder normaal doet, behalve ontvangst van telefoon en sms.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @emmy,

Ik begrijp dat ook op een andere manier contact hebt opgenomen? Is het inmiddels al gelukt?

Mocht het niet zijn opgelost, probeer eerst de stappen zoals beschreven in dit topic. Mocht het niet helpen, vermeld dan de uitkomsten van de tests en meer informatie zoals de postcode. Dan kan er beter worden nagekeken wat er aan de hand zou kunnen zijn.
emmy

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is uiteindelijk opgelost door Vodafone, maar ze konden niet precies vertellen waardoor het veroorzaakt was. Wel dat het door de gebruiker zelf niet op te lossen was.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @emmy ,

Toch goed om te horen dat het weer naar behoren werkt!
Waarschijnlijk en taak voor de technische dienst die het helemaal snapt ;).

Fijne avond. Mocht je nog andere vragen hebben ben je natuurlijk altijd van harte welkom op het Forum!
brilliant

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag. Helaas heb ik het zelfde probleem. Na het blokkeren en afsluiten van mijn telefoon kan ik (nergens in NL) meer gebeld worden. Bij het proberen krijgt men een snelle 'in gesprek' toon. Wel kan ik zelf nog bellen. Andere instellingen, en sim kaart in andere telefoon helpen allebei niet.
MaartenB

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan niet mobiel bellen regio 5212 ik wel bereik maar maak geen verbinding wanneer ik bel
Anonymous
Niet van toepassing
Hey@MaartenB,

Balen dat je niet kan bellen
Al geprobeerd om het toestel uit en Saab te zetten. Soms wil dit wel eens helpen. Welke melding krijg je precies?

Op https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/ kun je zien of er een storing is.

Groetjes stevied86
MaartenB

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag stevie

Ja ik heb mijn toestel al aan en uit gezet. Ook al de instellingen gereset . Andere sim geprobeerd zelfde probleem dus zal mijn telefoon zijn dat is idd balen zeker aangezien het ding nog geen vier maanden oud is. Maar in ieder geval toch bedankt voor je antwoord
Anonymous
Niet van toepassing
Ai dat is minder om te lezen. Heb je er een verzekering bij afgesloten ? Of al gecheckt of er een storing is?

Wat je kunt doen is contact op nemen met de klantenservice en dit laten onderzoeken door de technische dienst aangezien ik het meer hier heb voorbij zien komen.

Laat me even weten of het gelukt is.

Groetjes stevied86
Anass88

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey iedereen ik kan sinds kort niet meer gebeld worden en krijg ook geen smsjes binnen ik kan wel zelf bellen en smsjes sturen ik heb een iphone 4 en mijn provider is vodafone waar zou het aan kunnen liggen ik kreeg wel een smsje van dat ik moest opwaarderen voor 20 februari anders verloopt mijn simkaart dat heb ik ook gedaan en nu kan ik niet meer gebeld worden..
_JRNtje

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dat is niet alleen in 5212 op het moment. Denk door de drukte in de stad het netwerk overbelast is. Ik zit in 5211 en had hetzelfde. Beste is bij je instellingen het netwerk alleen op GSM zetten. Dan kan je alleen bellen en smssen. Bij mij werkt dit in ieder geval.
MaartenB

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Idd probleem is "opgelost" zal overbelast netwerk zijn geweest
sasense

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds een aantal dagen kunnen ik , mijn man en mijn dochter niet meer bellen. Internet doet het nog wel.
zojuist het bericht aangeklikt: Lees mij als je niet meer kunt internetten of bellen.

Er zijn geen netwerk problemen in Rolde 0592. stap 2: De test gedaan:

Test of je het probleem merkt als je je toestel instelt op "alleen GSM" en vervolgens op "alleen UMTS/WCDMA".
Deze test wijst uit of er in één specifiek netwerk op jouw locatie een probleem is. Als dat zo is onderzoeken we dat en is er direct een tijdelijke oplossing. Bellen/internetten/sms'en is dan via het andere netwerk mogelijk.

Nu blijkt dat ik wel kan bellen als ik het toestel instel op alleen GSM , maar het bellen lukt niet umts/wcdma.

Wat moet ik doen?
Groet
Sasense
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @MaartenB ,

Goed om te horen dat het netwerk weer naar behoren functioneert, mocht je in de toekomst vragen hebben ben je van harte welkom op het forum :). Fijne dag verder.
kircha

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan niet bellen en gebeld worden regio 8131.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@kircha

Lees aub even de huisregels door en pas daarna de titel en inhoud van je bericht aan. Je bericht is namelijk niet compleet.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Anass88

Na het opwaarderen is het wel van belang dat je de telefoon even uit/aan zet. Daarna zou het weer moeten werken.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic