mod0671

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Alle binnenkomende oproepen zijn unknown caller

Sinds kort zijn al mijn binnenkomende oproepen van "unknown number". Dit terwijl de personen caller-id meezenden en in mijn contactlijst staan. Ik heb de helpdesk gebeld en die heeft zaken gereset maar dat helpt dus niet.
Ik heb recent mijn abonnement verlengd maar weet niet zeker of het sinds dat moment is. Ik heb een nokia 7 plus en heb ook net de juni patch van oreo 8.1 binnen.
Wat heb ik geprobeerd:
Vodafone bellen maar dat hielp niet.
Telefoon terug naar fabrieksinstellingen hielp niet.
Telefoon terug naar fabrieksinstellingen en toen niet gelijk google account installeren. Terwijl de telefoon nog in de beginsetup stond gebeld vanaf een andere mobiel en toen kreeg ik een 06 te zien en geen unknown nummer. Nadat ik google account ging installeren kreeg ik weer unknown nummers. Toen nogmaals een reset gedaan en een nieuw google account gemaakt (dus geen contacten etc.). Ook toen unknown nummers.

Ligt het nu aan vodafone of ligt het wellicht aan oreo 8.1?

Ik heb helaas geen simkaart van andere provider om te testen, wellicht kan ik dat van de week nog regelen. Dan weet ik in ieder geval of het aan voda of aan telefoon ligt.

Als iemand nog idee heeft, dan hoor ik dat graag.

TIA
Martin.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Er waren ondertussen minimaal 5 topics aangemaakt over exact hetzelfde. Ik laat bij deze één topic over waarin we verder kunnen discussiëren: https://forum.vodafone.nl/overige-toestelfabrikanten-18/nummerweergaven-verdwenen-na-nokia-7-plus-update-294899

Dit topic bij deze gesloten.

Bekijk in context

36 Reacties 36
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi mod0671
Welkom op de vernieuwde klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Vervelend genoeg blijken meer mensen hier last van te hebben en daar is inmiddels een oplossing voor. Neem aub contact met op de klantenservice van Vodafone. Die kunnen je helpen door je netwerkinstellingen een reset te geven. Je kan ook contact opnemen via My Vodafone. Daar kan je online met de klantenservice chatten in de app en/of via je browser (via deze weg heb je sneller contact en antwoord).

Volgens deze topic heeft het geholpen bij een andere klant. Zou het dus ook even proberen. Zal gelijk even een melding maken naar Vodafone dat meer mensen hier last van hebben. Succes en laat nog even weten of het is gelukt. Mocht dit antwoord het antwoord zijn, wil je deze dan als best antwoord opgeven. Hier help je andere klanten ook weer mee. Bedankt!
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
mod0671
Ik heb overigens van iemand anders vernomen dat je ook het volgende kan doen:
(zou je dit eens willen testen, dan hoef je de klantenservice niet te benaderen)

Een netwerkreset zou je ook zelf kunnen forceren:
- toestel staat aan
- haal simkaart (en eventueel batterij) gedurende 5 minuten uit toestel
- neem kopje koffie ( met een gebakje eventueel :yum: )
- alles opnieuw installeren (je simkaart) en herstarten

Dit zou hetzelfde effect moeten hebben.
mod0671
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dank je Energieboy voor je suggesties. De vodafone servicedesk had ik gisteren al gebeld en die hebben al een netwerkreset uitgevoerd. Dit hielp niet.
Nu je 2e suggestie uitgevoerd maar dat helpt ook niet.
Ook heb ik 06 54501444 van vodafone gebeld waar je je caller-id instellingen uit en aan kan zetten. Die stonden aan en voor de zekerheid maar eens uit en aan gezet maar ook dat hielp niet.
Uitgaande gesprekken geven wel mijn caller-id mee, het gaat alleen bij inkomende gesprekken mis.
Op de nokia site vind ik geen vergelijkbare meldingen dus het lijkt niet aan de laatste oreo te liggen.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Ik heb hier net ook al contact over met iemand anders die een Nokia heeft.
Zie deze topic: https://forum.vodafone.nl/apps-diensten-5/geen-nummerweergave-294856/index1.html#post295026

Jullie zitten waarschijnlijk met dit zelfde probleem en laten we hopen dat het snel opgelost kan worden.
mod0671
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dank je Energieboy . Ik heb het bericht van toepus gelezen en het lijkt exact hetzelfde probleem. Ik heb ook een nokia 7 plus. Ik ga nog wel op het nokia forum een bericht plaatsen. Als er iets te melden is dan doe ik een update.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Heel erg bedankt mod0671
Laten we hopen dat Nokia snel een update hiervoor heeft.
Toch nog een fijn weekend gewenst.
Hshxhaksjjs

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi, ik heb ook een Nokia 7 plus, en ervaar sinds een dag of 2 hetzelfde probleem. Via de 'truuk' van hierboven zie ik soms even weer even de beller staan, maar daarna zijn de inkomende oproepen vrij snel weer 'onbekende beller'. Heeft iemand al een goede oplossing? Een netwerk reset die ik via fb-chat heb gevraagd heeft helaas ook geen oplossing geboden.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi Hshxhaksjjs
Er is een foute update en het is nu aan Nokia om dit op te lossen.
Wanneer dit zal zijn weet nog niemand op het moment.
Even geduld hebben en mocht het opgelost zijn dan hier snel melden ?
Hshxhaksjjs

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Energieboy dank voor je reactie, afwachten dan maar!
vdbos

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

ik heb ook een nokia 7 plus. Bij mij was ook ineens alle inkomende telefoonverkeer onbekend. Dat sinds vrijdag 15 juni 2018. Soms komt er ineens een bekende beller tussendoor, je snapt niet hoe dat kan. Is dit een kwestie van afwachten?
met vriendelijke groet, vdbos
Sander Tolsma

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zelfde probleem met nokia 7 plus. Met sim kaart in vorige telefoon (Lumia 950) wel gewoon nummerweergave. Afwachten dus.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Hoi vdbos & Sander Tolsma
Het klopt, dit is echt even een kwestie van afwachten. Je zou kunnen proberen of bovenstaande info bij jou werkt (toestel uit, koffie drinken enz enz). Mocht dit niet helpen dan zou je nog de klantenservice kunnen vragen of ze je instellingen willen resetten.

Proberen kan altijd maar het lijkt erop dat de klanten met een Nokia 7 + even moeten wachten. Wanneer iemand iets heeft vernomen dan komt dat hier wel te staan ?.

Goed weekend nog.
BacoBart

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Hier ook 2 telefoons erbij met bovenstaande problemen. Gister een hele tijd met Nokia in de chat gezeten, toen leek het opgelost maar helaas. Er zit iets niet lekker in de Telefoon en Contacten app. Toen ik die beide gereset had, updates verwijdert, cache verwijdert , geforceerd stoppen en telefoon opnieuw opstarten leek het opgelost. Maar ja, daarna wil de app gewoon updaten en floep daar was het probleem weer. Daarna nog een keer geprobeerd, zelfde trucje en toen kwam wel het nummer door maar werd niet gekoppeld aan contact. Dit duurde ongeveer 3 minuten en toen was het hele probleem weer terug. De laatste optie die Nokia gaf was een soft reset, iets met power button en volume up maar als ik dat opzoek is het volgens mij een hard reset en ben je alles kwijt etc. … dus daar wacht ik nog even maar even mee.

(kleine aanvulling, NOKIA moet nu wel eens wat gaan doen, ik lees ook dat bij de NOKIA 6 een soortgelijk probleem zich voordoet en dat het op een NOKIA 6 ook nog wel eens zo kan zijn dat het nummer dat belt aan het verkeerde contact gekoppeld wordt, ook een fijne)

En getest en wel en ligt niet aan de sim en het netwerk, want doe je de sim in b.v. een samsung dan werkt alles prima en bellen met je nokia 7 plus gaat ook gewoon goed, Caller Id komt gewoon door, mits je niet naar een andere nokia 7 plus belt

groet
Bart
BacoBart

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Ook droidapp.nl maakt er sinds vandaag melding van:
https://www.droidapp.nl/nieuws/nokia-7-plus-problemen-nummerherkenning/

En op adroidworld.nl is er ook een topic over
https://androidworld.nl/forum/nokia-smartphones-algemeen/72914-wederom-probleem-op-mn-nokia-7-plus-alle-nummers-komen-door-als-onbekend.html?page=1#post-509571
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
BacoBart , bedankt voor het bericht.
Ik heb deze ook geplaatst onder deze topic: https://forum.vodafone.nl/overige-toestelfabrikanten-18/nummerweergaven-verdwenen-na-nokia-7-plus-update-294899/index1.html#post295184

Dan blijven we allemaal een beetje op de hoogte 🙂
Mocht je een update krijgen, laat het op die andere topic achter, dan blijft het een beetje bij elkaar. Bedankt!
BacoBart

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Hey Energieboy, sluit je dit topic en gaan we alleen verder in dat andere topic ?

groet
Bart
Energieboy
Expert
Expert
  • 11821Posts
  • 3472Oplossingen
  • 3098Likes
Haha, ik ben geen moderator en geen medewerker van Vodafone.
Maar het advies is er wel, want dan kan het op 1 topic verder gaan, wel zo makkelijk.
Als er iemand van Vodafone langs komt die kijkt maar wat die doet 🙂

Beter om alles bij elkaar te houden, lijkt me.
toepus

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik ben vandaag bij Vodafone winkel een nieuwe simkaart gaan halen. Deze in de winkel met de verkoper getest. Alles werkt weer, nummerherkenning OK. Het lijkt er dus op dat bij de laatste update er iets met je simkaart misgaat.
mod0671
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Op het nokia forum staat een workaround en dat is de g4 uitzetten en naar g3 terug. Getest en dat werkt inderdaad. Maar echt blij wordt ik er niet van.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic