Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Alles-in-1 op Reis: Internet / Datalimiet

Hallo,

In dit topic vinden jullie alle informatie terug met betrekking tot internetten in het buitenland met de Alles-in-1 op Reis Blox.
Ervaar je problemen, of heb je vragen hoe het gaat om in het buitenland te internetten met deze blox, dan kun je hier terecht!

Wil je echter je internet helemaal uitschakelen in het buitenland, maar toch gebruik maken van de Alles-in-1 op Reis bundel vanwege de belminuten en sms'en? Dan vind je ook hier het antwoord hoe je dat moet doen.

Spit de verschillende topics over de Alles-in-1 op Reis blox goed door, grote kans dat je het antwoord op jouw vraag kunt terugvinden!


25 Reacties 25
jornsibma

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hee mensen, ik ga volgende week naar het buitenland (Londen) .

Dus de vraag is; kost het ook meer als je op je eigen internet zit in het buitenland. Of is dat gewoon het zelfde?


Groeten Jorn,
Lange

Stamgast
  • 83Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Hey Jorn,
 
Leuke reis!
 
Maar inderdaad dat kost meer. Je betaald €2.50 bovenop je abonnement per MB.
Er zijn wel bundels zoals de internet op reis dagbundel die het aantrekkelijjker maken.
 
Groetjes,
 
jornsibma

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oke bedankt dan weet ik genoeg;)
 
Ik gebruik toch alleen maar internet.
 
En bedankt zal wel leuk worden in Londen:)
 
Groeten Jorn,
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Lange schreef:
 
Maar inderdaad dat kost meer. Je betaald €2.50 bovenop je abonnement per MB.
Er zijn wel bundels zoals de internet op reis dagbundel die het aantrekkelijjker maken.
 
Groetjes,
 
 
 
 
Iets te kort door de bocht 😉
 
Als de topicstarter een Smart-abonnement heeft, mag hij 60 dagen per jaar bellen, smsen en internetten vanuit zijn bundel in de Passport-landen.
Lange

Stamgast
  • 83Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Hey Martin,
 
Dat klopt en vervolgens geldt een goedkoper tarief, maar daar ging ik op dit ogenblik niet vanuit 😜
die 60 dagen zijn een speerpunt voor de smart abonnement, en neem dan aan ( gevaarlijk 😛 ) dat de mensen dit ook weten.
 
Groetjes,
Rio

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, ik ga binnenkort op vakantie na Kroatië, weet iemand of er een manier is dat ik ook in kroatie gewoon goedkoop kan pingen wantnkroatie staat niet bij die 42 landen. Hoop dat jullie meer weten
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Mmm niet echt Rio, beste advies hierop kun je het internet uitschakelen en door Vodafone laten blokkeren voor de extra zekerheid. Ik zou gewoon wifi gebruiken daar!
 
Met vriendelijke groet
 
WhiteWolf
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
In Kroatië kun je de Dagbundel Wereld aansluiten. Kost 5 euro per dag en dan krijg je 4 MB. Genoeg als je alleen pingt of whatsappt (zet dan synchornisatie uit op je apparaat, en ga geen foto's en video's sturen of apps downloaden e.d., dan blijf je binnen de 4 MB).
 
Kost alleen wel best wat als je het een hele week doet, maar kan het voor sommigen wel waard zijn...
 
Buiten de bundel betaal je € 2,50 per MB. Dus echt geen filmpjes etc. gaan kijken  😛
Lumphie

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik dacht mooi goedkoop uit te zijn met de vodafone alles in 1 op reis bundel. Helaas heb ik de waarschuwings-smsjes niet ontvangen. Daardoor ben ik flink over de bundel heen gegaan. En aangezien het data-limiet is uitgezet heb ik in vier dagen tijd er 270 euro (!!) door heen gejaagd. Hoe is het mogelijk dat ik die smsjes niet heb ontvangen?
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
Je vraag kan ik niet beantwoorden, maar je kan de datalimiet weer activeren door een sms te sturen met DATALIMIET AAN naar 5000.
Lumphie schreef:
Ik dacht mooi goedkoop uit te zijn met de vodafone alles in 1 op reis bundel. Helaas heb ik de waarschuwings-smsjes niet ontvangen. Daardoor ben ik flink over de bundel heen gegaan. En aangezien het data-limiet is uitgezet heb ik in vier dagen tijd er 270 euro (!!) door heen gejaagd. Hoe is het mogelijk dat ik die smsjes niet heb ontvangen?
 
bleumke

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ok heel erg bedankt dan moet ik er even aan denken dat ik deze aanzet voordat ik in het vliegtuig stap. als het allemaal zo werkt dan vind ik het een hele goede blox van vodafone!!
 
bedankt
 
Groetjes Anita
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
Hoi Anita,
Let op. Dit wordt zeer slecht gecommuniceerd door Vodafone.
Vanaf het moment van activeren van Alles-in-1 op Reis Dagbundel, is de voorgeschreven EU richtlijn van datakosten notificaties en het afsluiten van de datasessie bij 59,50 euro per maand (incl. btw) niet meer van toepassing in het buitenland. Ook niet na verbruik of verlopen van Alles-in-1 op Reis Dagbundel. Je kan je te allen tijde weer opnieuw aanmelden voor de datalimiet van 59,50 euro per maand inclusief btw door een sms te sturen met DATALIMIET AAN naar 5000.
 
Zie voorwaarden BloX
Steef86

Raadgever
  • 171Posts
  • 14Oplossingen
  • 18Likes
Hi Caspar,
 
Dat klopt helemaal. Maar ze geeft ook aan dat ze niet gaat internetten. Dus als ze internet op haar toestel uitzet, zoals ik al aangaf, dan heeft ze vrij weinig te maken met deze datalimiet.
 
Maar Anita, check wel echt even goed of je internet uitstaat, anders moet je opletten met de zaken waar Caspar het over heeft!
 
EDIT: Trouwens Caspar, op de site van de alles-in-1 op reis blox staat 2x vermeld dat die datalimiet vervalt. Kijk maar eens bij overige informatie.
 
Overige informatie
Deze bundel vervalt automatisch om 00:00 Nederlandse tijd, ook als je de minuten niet hebt opgemaakt. Je ontvangt een gratis sms'je als je 80% en 100% van je databundel hebt bereikt.
Als je deze bundel activeert vervalt de standaard datalimiet van € 59,95.
Alles-in-1 op Reis is geldig in de 42 voordeellanden. Voor deze landen gelden de standaard EU regulering tarieven.
De kosten worden verrekend met de maandelijkse rekening. Na aanmelden, ontvang je een sms ter bevestiging.

  • De tarieven zijn inclusief btw
  • Als de bundel verbruikt is, gelden de reguliere tarieven
  • Bellen naar bijzondere buitenlandse nummers valt buiten deze bundel. Deze kosten worden apart in rekening gebracht.
  • Als je deze bundel activeert vervalt de standaard datalimiet van € 59,95
  • De Alles-in-1 op Reis vervangt Vodafone Passport. Schakel je deze BloX in, dan wordt Passport automatisch uitgezet.
tierama

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Mensen,
 
Dus als ik het goed begrijp zet je alles in 1 op reis aan voordat je weggaat, hij schakelt zich zelf in zodra je in het buiten land bent en een de databundel uit. Zodra je weer in nederland bent moet je handmaatieg die datalimiet weer aanzetten. Klopt dit?
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
Als je niet met een hoge rekening geconfronteerd wil worden bij thuiskomst moet je de datalimiet thuis activeren. Stuur daartoe een sms met DATALIMIET AAN naar 5000. Vodafone probeert op een slinkse wijze de EU-regels te omzeilen. Je zal niet de eerste zijn die met een rekening van een paar honderd Euro verrast wordt. Zie eerdere berichten in dit forum. :@ Over een maand ben ik weg,...
CoVi

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nog een klein maandje en dan ga ik ook op reis. Dit "alles-in-1" reisblox lijkt mij wel een uitkomst. Maar kan je als je deze blox activeert, daarna ook weer "datalimiet aan" aan activeren? Zodat je niet alsnog hoge rekeningen ontvangt?
 
 
betty

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
en ik vraag me af of dit de bedoeling is geweest van deze EU regeling en mischien dat dan de medewerkers in de vodafonewinkel je er dan even extra op kunnen wijzen. Voel me flink  genept door deze regeling van vodafone, je sluit zoiets express af omdat je in het buitenland hogere kosten hebt, en wat doet vodafone, die sluit dit uit ....zonder dit heel duidelijk te vermelden....ja als je er achter komt en een giga rekening krijgt waar mee je in het quiness of record mee kan komen
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
betty schreef:
en ik vraag me af of dit de bedoeling is geweest van deze EU regeling en mischien dat dan de medewerkers in de vodafonewinkel je er dan even extra op kunnen wijzen. Voel me flink  genept door deze regeling van vodafone, je sluit zoiets express af omdat je in het buitenland hogere kosten hebt, en wat doet vodafone, die sluit dit uit ....zonder dit heel duidelijk te vermelden....ja als je er achter komt en een giga rekening krijgt waar mee je in het quiness of record mee kan komen
Even ter verduidelijking een quote van de Vodafone website:
 
Datalimiet
Om je te beschermen tegen hoge kosten zit er standaard een limiet aan het gebruik van data in het buitenland. Deze limiet bedraagt € 60,50 en is van toepassing op datagebruik met je telefoon, laptop of tablet. 
Als je de datalimiet hebt bereikt, kun je niet meer internetten. 

Wil je je afmelden voor deze datalimiet? Sms dan datalimiet uit naar 5000. Je kunt de limiet ook uitzetten via My Vodafone of onze klantenservice (1200 of internationaal +31 6 54 50 01 00).

Het kan zijn dat je de datalimiet al hebt uitgezet, of standaard uitstaat, omdat je een abonnement hebt waarin roaming geïntegreerd is. In My Vodafone kun je controleren of de datalimiet aanstaat.

Als je een voordeelbundel activeert, vervalt de standaard datalimiet. Deze kun je zelf weer aanzetten, sms datalimiet aan naar 5000.
 

Nu besef ik goed betty, dat dit momenteel geen oplossing voor jouw probleem biedt, maar daar moet even apart naar gekeken worden. Je hebt daar al een topic voor geopend, dus laat die discussie  daar gewoon plaats vinden en ga dat niet over 3 andere topics spreiden alsjeblieft. Dan weet de ene persoon op een gegeven moment van de andere persoon niet meer wat er wel of niet gezegd of gedaan is en komt er nooit duidelijkheid voor je.
De reden dat ik de quote hierboven plaatste is om aan te geven dat ik graag aanneem dat er in jouw geval een communicatie-fout geweest is, maar dat kortweg stellen dat Vodafone er niet over communiceert of het zelfs niet vermeld, dus aantoonbaar niet correct is.
 
Ik stel echter voor dat we de rest van de discussie in jouw " eigen topic"  voeren, zodat de collega's daar kunnen kijken of en hoe we tot een oplossing voor jou kunnen komen.
betty

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou dan moet je voor de gein is bij de concurrent kijken, bij KPN daar staat het gelijk bij de begin pagina en bij jullie moet je eerst de voorschriften en alles gaan uitspitten, wel een heel verschil!....En daar krijg je 3 x een sms en bij jullie wordt het datatlimiet automatisch uitgeschakeld....weet je wanneer je wel een sms krijgt, bij een prepaid, vorige week 21 x een sms gehad dat mijn beltegoed te laag was maar mijn man heeft een dataverbruik van 27 gb binnengehaald in 14 uur en dat terwijl ie het grootste gedeelte van die tijd lag te slapen en die krijgt GEEN SMS........Zou het niet normaal zijn dat de persoon in kwestie zelf het datalimiet uit zet ipv dat dit automatisch gebeurd als je een bundel pakt speciaal voor buitenland....dit lijkt echt op de omgedraaide wereld
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic