TRP

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alles in 1 op reis. Internet werkt niet in Denemarken

Goedemiddag,
 
Ik heb, omdat ik vrij vaak in het buitenland ben, een prepaid simkaart van vodafone gekocht omdat mijn eigen provider geen internet in het buitenland aanbiedt.
 
Helaas, toen ik de simkaart afgelopen week wilde gebruiken in Denemarken, bleek dat het internet 9 van de 10 keer niet deed, en als het wel deed, was het wel zo traag dat ik er nog steeds niks aan had.
Overigens kon ik wel bellen en smsen via deze simkaart, alleen zoals gezegd, heb ik deze simkaart dus speciaal voor het internet in het buitenland gekocht.
De eerste keer dat ik het internet inschakelde, had ik de updates op mijn telefoon nog niet uitgezet, dus hierdoor was het gelijk de eerste dag op, maar dit was dan dus mijn eigen fout, maar de rest van de dagen bleef er maar staan dat ik nog 35 of 34 mb intenet over had.
Ik heb toch elke dag weer de alles op reis bundel geactiveerd, maar als ik per dag 5 minuten verbonden was met het internet, dan was het nog veel.
Ook kreeg ik een aantal keer middag op de dag een sms dat mijn alles in 1 op reis was afgelopen, terwijl het, naar mijn weten, zou lopen tot 's nachts.
Ook heb ik op 1 dag 52 sms-infoberichten gekregen met een woord, een cijfer en een letter erin. Deze dag heb ik ook de halve dag de telefoon uitgezet omdat ik er gek van werd.
 
Kortom ik heb nu een simkaart gekocht met beltegoed, en ik heb er eigenlijk vrijwel niks aan gehad. Ik heb alleen maar elke dag mijn bundel geactiveerd en dus betaald, voor niks.
Ik ga binnenkort weer een aantal dagen naar het buitenland, maar ik zoek naar maar een andere oplossing voor het internet. Wat ik overigens wel betreur want de actie alles in 1 op reis, is, als het zou werken, erg mooi.
10 Reacties 10
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Hoi TRP, kun je aangeven waarom het dan niet werkte in Denemarken? Op het lokale netwerk daar hebben wij geen invloed, dus als het een locatie met slecht bereik was, kunnen we daar niets aan veranderen. Wel zou ik je de tip willen geven om handmatig een ander netwerk te kiezen, wanneer het automatisch geselecteerde netwerk geen goede dekking biedt.

Het kan zijn dat er iets van vertraging in het afleveren van de sms zit, zeker als je geen of slecht bereik hebt.

Wat betreft de infoberichten, dat gaat om Cell Broadcast, dezelfde techniek die in Nederland voor NL-Alert gebruikt wordt. In het buitenland wordt dit gebruikt om bijvoorbeeld locatie-informatie door te geven. NL-Alert heeft een handige instelhulp gemaakt, waarop je kunt zien hoe je deze techniek uit en aan kunt zetten.
HansRdK

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb dezelfde klachten ondervonden, maar dan met een kort verbijf in Spanje. (26-4-2013 tot 5-5-2013)
Speciaal voor deze trip een Alles-in-een op reis pre paid aangeschaft
Elke dag Alles in een op reis aangezet. Steeds een bevestigingsmail (alleen op 30 april en 1 mei lukte het "aan"zetten niet vanwege een storing;  kan gebeuren; zeker stress vanwege Koning W.A.) 
Bellen en SMS'en was geen enkel probleem.
Echter .... het internetverkeer was net russische roulette, de ene keer wel en de andere keer niet.
Vrijwel iedere dag kreeg ik in de middag (12:26, 11:43, 11:57, 12:05, 11:47, 12:10, 12:15, 11:35) de melding "Je Alles-in-1 op Reis is afgelopen, ofschoon toch nog later in de middag of 's avonds weer even internetverkeer mogelijk was.
Mijn locaties hadden een goede dekking van G2 en G3.
Op dit forum wordt de schuld soms geschoven op het Spaanse net. Vodafone.nl zou geen invloed hebben op vodafone.es. Ik (als klant van vodafone.nl) heb een contract met vodafone.nl en verwacht dat vodafone.nl goede communicatie heeft met vodafone.es.
Hoe dan ook. Dit experiment (aanschaffen van Alles-in-een op reis prepaid) is voor mij niet succesvol geweest.
 
groet
Hans RdK
 
vodaflop

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb in Spanje een vergelijkbaar probleem gehad . Gelokt door alles in 1 tarief in zoetermeer een simkaartje gekocht.
In nL werkte het. Na aankomst in Spanje (Benicassim) dagen geprobeerd via dit kaartje op internet te komen .
Eerst wifi moeten regelen op de camping om het blox aan te zetten .Daarna steeds weer foutmelding : kan server niet bereiken ( of zoiets) probeer het later nog eens.
Van alles geprobeerd ook roaming aan en uit.Niets werkte
Soms kreeg ik via de telefoon de mededeling dat ik op toets 2 moest drukken om de telefoon ( WOLFGANG AT AS 53N) in te stellen , werd gevolgd door mededeling lukt niet automatisch ga naar site maar.... dan moet je wel eerst internet hebben .
Toch via andere weg site opgezocht maar daar staan alleen de toestellen die vodafone zelf levert..
Voor zover mogelijk toch de apn gegevens voor een samsung toestel overgenomen helaas geen succes.
Na verplaatsing in Calpe bij Vodafone langs gegaan . De medewerker sprak goed engels maar kon mij niet helpen . Het was een kaartje van vodafone NL . Ik dacht dat vodafone een bedrijf was maar blijkbaar is dat alleen in naam zo.o.

Nu mijn vraag heeft vodafone ergens de noodzakelijke standard APN instellingen staan die gelden voor een in
nederland gekocht simkaartje waarmee ik van alles in 1 op reis gebruik wil maken ?
Moet daarvoor roaming aan of uit staan ?
Mijn beltegoed verjaart straks , ik gebruik dit kaartje niet in Nedrland.
is dit beltegoed nog te redden ?


Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi @vodaflop

Als je in Nederland wel verbinding kon maken met internet via 2G of 3G dan betekent het dat de instellingen in ieder geval goed staan. Dan zou het in het buitenland ook moeten werken. Dataroaming moet dan wel aan staan.

Met welk netwerk was je precies verbonden? En heb je ook eens een ander netwerk geprobeerd?
vodaflop

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het is al weer twee maanden geleden dat ik in spanje was volgens mij zat ik toch op het spaanse vodafone netwerk
Bij de voorkeuren staat ook vodafoneES met netwerkid 21401.
Bij de toegangspunten staat onder vodafone.nl live.vodafone.com

Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Neem de volgende keer als je problemen ervaart in het buitenland even contact met ons of onze klantenservice op zodat we het direct kunnen nakijken en oplossen.
ArthurE

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Sido,

Ik ben afgelopen weekend van vrijdagavond tot en met dinsdagochtend in Denemarken geweest en ik heb 0,0 internetverbinding gehad. Ik kon ook niet bellen. Ik heb geprobeerd om handmatig een andere provider te kiezen, maar dat leverde ook helemaal niets op.

Op het moment dat ik bij Flensborg de grens tussen Denemarken en Duitsland overging, was mijn internetverbinding weer terug en kon ik ook weer bellen. Ik heb net met de helpdesk van Vodafone gebeld, maar die zeiden dat ze niets konden doen tenzij ik belde vanaf een locatie in Denemarken. Lekker makkelijk gezegd als je niet kan bellen met je mobiel. 😞


Het probleem heeft volgens mij niets te maken met het bereik, want mijn Deense vriendin die kon wel gewoon vanaf dezelfde plek internetten, terwijl het selecteren van een dezelfde provider vanaf mijn telefoon niets opleverde.

Kan het zijn dat Vodafone geen overeenkomst heeft met Deense telecomproviders?

Vriendelijke groet,
Arthur
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey @ArthurE

Dat is mogelijk, weet je nog welke providers je geprobeerd hebt? Dan kan ik het nakijken.
Het is soms ook zo dat je 5 keer moet proberen voor een buitenlands netwerk iemand toelaat. Beetje onhandig maar daarna werkt het meestal wel gewoon.
ArthurE

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hej Arina,

Zo uit mijn hoofd weet ik dat ik Telia en TDC geprobeerd heb. Uiteraard stond Automatisch selecteren van provider aan, maar omdat dat niets opleverde heb ik geprobeerd het met de hand te doen. Wat me verder nog opviel was, dat terwijl ik 'normaal' gesproken altijd een SMS kreeg met 'Welkom in Denemarken, dit zijn uw tarieven, etc.", dat ik die nu helemaal niet gekregen heb. Uiteraard wel twee keer (heen- en terugreis) "Welkom in Duitsland". Morgen vlieg ik toevallig weer naar Denemarken, dus dan zal ik wel zien hoe het dan gaat. Wie of wat moet ik dan bellen, als ik weer geen verbinding heb?

Groetjes,
Arthur

Netwerk-info

Gedreven Meedenker
  • 24294Posts
  • 12103Oplossingen
  • 5Likes
Je kunt gewoon de klantenservice bellen (+31654500100) of als je wifi hebt kun je ook chatten via vodafone.nl/support of een tweet sturen. De klantenservice is open tot 20:00 en online zijn we er 24/7
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic