Sprint

Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

[Android Algemeen] Geen 3G Data op Android toestel van andere provider

Ik gebruik mijn (duo) Vodafone SIM (postpaid bellen+SMS+web) in een Android toestel van een andere provider, dit betreft de Motorola Photon 4G van Sprint (Android 2.3.4). Bellen en SMS werkt, maar UMTS/HSPA komt niet op (er verschijnt geen symbooltje naast de signaalsterktebalkjes). Ik heb de APN correct ingesteld en dataroaming toegelaten enz. Volgens specs werkt het toestel op WCDMA 850/1900/2100, GSM 850/900/1800/1900. Enig idee?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sprint
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Allen:
 
Ik heb het probleem inmiddels opgelost en na al jullie behulpzaamheid (waarvoor dank) even een berichtje over de oplossing. Beetje technisch verhaal, maar toch:
 
Vodafone NL gebruikt PPP protocol en de handset moet dit protocol met de Vodafone username/password authenticeren. Deze handset gebruikte niet de juiste username/password voor PPP (ik veronderstel dat de username/password uit de APN gecopieerd hadden moeten worden). Ik heb met root access in een PPP configuratiebestandje de username/password aangepast en ... floep! internet werkt.
 
Overigens gebruiken niet alle Vodafone netwerken PPP. Met een Vodafone UK SIM werkte de Moto prima, zonder deze kunstgrepen.
 
Michiel

Bekijk in context

32 Reacties 32
MilanE

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Sprint!

Het lijkt inderdaad niet aan de frequenties te liggen, alhoewel we nooit kunnen garanderen dat alle toestellen werken.

Wat is er precies ingevuld bij MNC & MCC als je de APN-instellingen bekijkt?

Groeten,

Milan
Smartphone Crew
Sprint
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Hallo Milan,
 
MNC 04
MCC 204
 
M.vr.gr
Michiel
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
Michiel,

Ik vroeg me af of je andere toestel, waar duo simkaart ook in zit actief staat? Want als je een duo simkaart heb, kun je maar online met 1 toestel en niet tegelijk. Zet beide toestellen uit en schakel zet de motorola eerst aan, laat die verbinding zoeken met het netwerk.
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hi Sprint,
 
Heb je de instellingen met of zonder proxy ingesteld?
Er zijn toestellen waarbij de proxy niet nodig is.
 
Verwijder het proxy adres 192.168.x.x en de poort eens en sla de APN dan op.
 
Misschien dat je toestel de proxy niet eens nodig heeft.
 
( het kan dus ook andersom natuurlijk, dat je geen proxy hebt ingevoerd terwijl dit wel nodig is 😉 )
 
Sprint
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Hi Patrick,
 
Het andere toestel staat uit (of in airplane mode),
 
NB - ik zal dit w-end kijken of het toestel op een andere provider / ander netwerk wel data kan ontvangen.
 
M.vr.gr.
Michiel
Sprint
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Hi Droidguru,
 
Geprobeerd - helaas leverde het geen resultaat op.
 
M.vr.gr.
Michiel
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Michiel,

Doe ons een plezier en pleur alle instellingen eens op het Forum.

Voor hetzelfde geld ( no offence natuurlijk) heb je ergens een tikvout gemaakt ( kan iedere Henk gebeuren natuurlijk)

Ik begrijp dat dit vervelend kan overkomen. My apologies in advance 😉
Selly

Gedreven Liefhebber
  • 106Posts
  • 8Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Michiel,

heb je ook gekeken of het vinkje bij "pakketgegevens gebruiken" aan staat? Instellingen>draadloos en netwerk> mobiele netwerken>pakketgegevens gebruiken aanvinken.

Als dit uit staat zet je namelijk het miobiele internet uit.


Sprint
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Hoi Selly,
 
Op dit (Amerikaanse) toestel is dit "Allow GSM Data", het staat inderdaad aan.
 
Groeten,
Michiel
Sprint
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Hoi Droidguru:
 
Tuurlijk, geen probleem! Blij dat je wilt helpen:
 
Ik heb het toestel op 'Automatic Network Mode' en 'Any GSM/UMTS' geprobeerd (dit is een dual mode GSM/CDMA handset, net als de iPhone4). Het toestel kiest Vodafone NL.
 
APN Settings:
NAME: NL Vodafone Internet
APN: office.vodafone.nl (ook live.vodafone.com geprobeerd)
Proxy: 192.168.251.150 (met en zonder geprobeerd)
Port: 8799
Username: vodafone
Password: vodafone
Server:
MMSC: mmsc.mms.vodafone.nl
MMS: 192.168.251.150
MMS Port: 8799
MCC: 204
MNC: 04
Authentication Type: PAP
APN Type: *
APN Protocol: IPv4
 
Dat was alles volgens mij!
 
Michiel
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Sprint, 
 
Thanks voor je terugkoppeling, much appreciated 😉
 
Voor zover ik het kan zien staan de instellingen correct.
Heb je deze ingevoerd of stonden deze er al voorgeconfigureerd in?
 
Je kunt eens proberen - indien van toepassing- om de gehele APN te verwijderen en een nieuwe te maken.
De instellingen staan niet verkeerd.
 
Werkt het mobiel internet wel in een ander toestel? Misschien heb je de aansluiting ooit laten blokkeren voor het gebruik van internet.
gerdehaas

Raadgever
  • 87Posts
  • 5Oplossingen
  • 13Likes
Hey Sprint,

Kun je de instellingen een wijzigen op de manier zoals ik HIER heb beschreven?
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Sprint schreef:
Hoi Droidguru:
 
Tuurlijk, geen probleem! Blij dat je wilt helpen:
 
Ik heb het toestel op 'Automatic Network Mode' en 'Any GSM/UMTS' geprobeerd (dit is een dual mode GSM/CDMA handset, net als de iPhone4). Het toestel kiest Vodafone NL.
 
APN Settings:
NAME: NL Vodafone Internet
APN: office.vodafone.nl (ook live.vodafone.com geprobeerd)
Proxy: 192.168.251.150 (met en zonder geprobeerd)
Port: 8799
Username: vodafone
Password: vodafone
Server:
MMSC: mmsc.mms.vodafone.nl
MMS: 192.168.251.150
MMS Port: 8799
MCC: 204
MNC: 04
Authentication Type: PAP
APN Type: *
APN Protocol: IPv4
 
Dat was alles volgens mij!
 
Michiel
Ger dat heeft hij min of meer al gedaan, kijk maar bovenstaande post 😃 Ik zou even met het toestel naar een Vodafone winkel gaan, daar kunnen ze controleren of er iets mis is met het toestel of simkaart (kan ook!)
 
Met vriendelijke groet
 
WhiteWolf
Sprint
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Hey Ger,
 
Geprobeerd: oude APN deleted, nieuwe volgens je aanwijzing aangeemaakt, toestel opnieuw gestart. Geen resultaat.
 
Ik heb ook nog de (duo) SIM gewisseld met mijn HTC Desire S (Vodafone) om een defect uit te sluiten. Internet op de HTC werkt, op de Motorola niet.
 
M.vr.gr.
Michiel
Sprint
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Hi Adviseur,
 
Internet werkt wel op mijn andere toestel, ook als ik de duo SIM verwissel.
 
Ik ga de komende week een 2G/3G SIM van een andere provider proberen.
 
Bedankt voor je hulp zover!
 
Groeten,
Michiel
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
Kun je het toestel ook op alleen GSM zettern? En zo ja, heb je dan wel een dataverbinding? EDGE/GPRS. De frequenties voor UMTS in Europa en de VS komen niet overeen. Dat kan het probleem zijn.
gerdehaas

Raadgever
  • 87Posts
  • 5Oplossingen
  • 13Likes
Hoi Whitewolf,

Sprint heeft inderdaad al instellingen nagekeken.
Voor je een reactie geeft: vergelijk even de instellingen zoals jij ze aanhaalt en de instellingen zoals ik ze heb beschreven.
Aangezien ik al 3 zaken zie staan zoals ze zijn ingevoerd door Sprint wat niet correct is heb ik dit advies gegeven.
@Sprint: kun je me een PM sturen met je nummer? Dan kan ik even een en ander nakijken voor je.
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Ik zie wel wat aan de instellingen wat anders is dan mijn eigen Android toestel.

Ik heb bij APN Type, of Type toegangspunt bij mij het volgende staan:

- default
- supl
- mms

Try it!

Sprint
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Hi adviseur,
Ik heb het (nogmaals) geprobeerd zonder resultaat helaas!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic