Mecsum

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Annuleren bestelling/contract, door contractbreuk vodafone

Ik word niet geholpen door de klanten”service” van Vodafone. Ik wacht nu al vanaf 24 november op mijn bestelling en die komt maar niet, ik hoor nu opeens dat hij vermist is (na 22 dagen en ongeveer 20 contactmomenten). Als ik steeds weer te horen krijg dat ik weer tien dagen moet wachten en daar boos om word, is namelijk weer een valse belofte, wordt de verbinding verbroken. Als ik terugbel kan ik niet doorverbonden worden naar de juiste afdeling, die blijkt gesloten.

Als ik een verantwoordelijke/leidinggevende wil spreken is dit niet mogelijk, ik wordt alleen maar geholpen door mensen die geen bevoegdheden hebben en daarom word ik (De Klant) met de problemen van Vodafone opgescheept, die jullie ook nog eens zelf hebben veroorzaakt.

Ik wil daarom mijn bestelling annuleren, maar blijkbaar is dat niet mogelijk, omdat er een vermissingscase is aangemaakt en dat WEER 10 dagen gaat duren. Ik bleek hiermee niet akkoord te zijn gegaan, terwijl ik dat niet heb gezegd, ik was zeer teleurgesteld, en dat liet ik weten maar daarom verbrak de meneer op de chat de verbinding. Zeer klantonvriendelijk en ook weer ben ik dus niet geholpen. Help me gewoon en ontloop je verantwoordelijkheid niet.

Daarom nogmaals via deze weg: Ik wil mijn contract en bestelling annuleren omdat jullie de belofte totaal niet nakomen. Als ik dat niet doe krijg ik een boete en andersom hoeft dat niet? Mijn vertrouwen in Vodafoneis totaal weg en komt ook niet meer terug.
- Ik heb betaald voor de telefoon, die ik nooit heb ontvangen en nu intern bij Vodafone is verdwenen, dus dat geld wil ik ook retour ontvangen.
- Mijn telefoonnummer wil ik meenemen naar een andere mobiele provider, dus ik eis dat ik daarvoor in de gelegenheid word gesteld.

En nee ik accepteer het niet meer dat jullie het “proberen” op te lossen, daarvoor hebben jullie al genoeg tijd gehad.
Dus nogmaals: Ik accepteer niet meer dat jullie het op willen lossen, want ik ben dus alle vertrouwen in Vodafone kwijt, ik dacht dat Vodafone klantvriendelijk was en daarom wilde ik mijn contract verlengen, maar dat gevoel is er niet meer.

Dus nogmaals: zorg dat ik hiermee geholpen wordt en dat ik morgen (donderdag 20 december 2018) kan vertrekken bij Vodafone en mijn mobiele nummer mee kan nemen naar een andere mobiele provider. Anders ga ik aangifte doen van oplichting/diefstal en zal ik juridische stappen ondernemen. Jullie zijn aan alle kanten in gebreken gebleven en dat is contractbreuk.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Mecsum
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Wat een verhaal zeg, en ik begrijp volkomen dat je dit hier plaatst en dat je er klaar mee bent. Als je al zo'n lange tijd bezig bent valt dat ook niet mee. Steven geeft wel antwoord op je vragen, hij kan er ook niets aan doen dat je bij de klantenservice niet de leidinggevende aan de telefoon krijgt, terwijl dit wel zou moeten, mits die aanwezig zijn (wat me wel lijkt anders is het toch wel vreemd). En wat hij zegt, hij kan hier ook verder niet zoveel mee omdat de Community een klanten helpt klanten Community is. Er loopt wel iemand van Vodafone mee op de Community maar die is er eigenlijk alleen om de boel een beetje in z'n gareel te houden en vaak gaat het om administratieve vragen en dan kunnen ze ook niet zoveel vanwege die mooie nieuwe AVG Privacy regels.

Een klantenservice moet dan altijd eerst geraadpleegd worden en die gaan dan uitzoeken wat er aan de hand is. Daar heb je contact mee en misschien is het nog mogelijk om je klacht in te dienen via deze pagina: https://www.vodafone.nl/support/contact/klacht.shtml - daar kan je overigens ook zien hoe je je klacht kan neerleggen bij de Geschillencommissie Telecommunicatie, mocht je er niet uit komen met Vodafone.

Jammer dat je Steven z'n excuus niet wilt aannemen, hij leest dit bericht ook voor het eerst en is betrokken bij de klanten en uiteraard zit hem dit ook niet lekker en geeft hij zijn excuus. Maar nogmaals, ik begrijp prima dat je er heel boos over bent en dat dit nu al een hele lange tijd loopt en dat je er genoeg van hebt. Ik werk zelf niet voor Vodafone dus ik zit net zoals jij aan de verkeerde kant van de lijn en kan ook niets voor je doen dan alleen je advies geven om de klachten pagina te gebruiken en vooral een klacht in te dienen bij de Geschillencommissie Telecommunicatie of Europese Commissie. Ik weet, het is een flinke stap maar als je er niet uit denkt te komen met Vodafone is dit wel een oplossing. Hoe vervelend het ook is en het niet aan jou ligt maar aan Vodafone.

Erg vervelend dat het zo moet lopen en ik wens je veel succes en dat het toch snel opgelost zal worden. Hoe dan ook, ik wil je als mede klant graag Fijne Feestdagen wensen, laat dit je dagen niet verpesten!

Bekijk in context

7 Reacties 7
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi Mecsum

Welkom op de Community!
Ik kan mij voorstellen dat je er helemaal klaar bent en zeker na deze ervaring.
Is er al een onderzoek aangemaakt naar de vermissing van het toestel? Mocht dit niet het geval zijn, dan raad ik aan om dit alsnog te doen.

Namens Vodafone wil ik je mijn excuses aanbieden voor de manier hoe je te woord bent gestaan. Zodra je vraagt naar een leidinggevende (mits deze aanwezig is), hoor je deze alsnog te spreken.

Mijn collega's bij de klantenservice hebben de mogelijkheid om het onderzoek aan te maken en in te zien. Zij kunnen dan ook de status hiervan doorgeven. Echter is dit wel een complex traject waar even over heen gaat.

Vanuit hier kan ik helaas geen bestelling annuleren, ook niet als het toestel vermist is. Via de Community kunnen wij helaas niet in de systemen ivm privacy redenen.
Ik moet je dan ook helaas doorverwijzen naar mijn collega's van de klantenservice.
Mecsum
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Steven ,

Je zegt: Is er al een onderzoek aangemaakt naar de vermissing van het toestel? Mocht dit niet het geval zijn, dan raad ik aan om dit alsnog te doen.
Ik Quote uit mijn bericht hierboven: Ik wil daarom mijn bestelling annuleren, maar blijkbaar is dat niet mogelijk, omdat er een vermissingscase is aangemaakt en dat WEER 10 dagen gaat duren.

Je zegt: Zodra je vraagt naar een leidinggevende (mits deze aanwezig is), hoor je deze alsnog te spreken.
Ik heb: Iedere keer naar een verantwoordelijke/leidinggevende gevraagd, maar dat was blijkbaar niet mogelijk.

Je zegt: Mijn collega's bij de klantenservice hebben de mogelijkheid om het onderzoek aan te maken en in te zien. Zij kunnen dan ook de status hiervan doorgeven. Echter is dit wel een complex traject waar even over heen gaat.
Ik heb: Al vanaf 27 november gebeld om te vragen naar de status etc. dat is geen 10 dagen geleden.

Je zegt: Vanuit hier kan ik helaas geen bestelling annuleren, ook niet als het toestel vermist is. Via de Community kunnen wij helaas niet in de systemen ivm privacy redenen. Ik moet je dan ook helaas doorverwijzen naar mijn collega's van de klantenservice.
Ik zeg nogmaals: Ik ben al vanaf 27 november aan het bellen en iedere keer is mij belooft dat het geannuleerd zou worden, dus je bericht is niet correct, want dat is dus nog steeds niet gebeurd.

Maar het is toch te gek voor worden dat ik wederom word afgescheept en dat ook jij Steven niet de verantwoordelijkheid kunt/durft te nemen om mij te helpen. Al je antwoorden heb ik reeds vernoem en worden WEER herhaald. Dat is toch geen service? En nee ik accepteer de excuses niet meer, want dat verdienen jullie gewoon niet op deze manier.
Jullie luisteren totaal niet naar wat er gezegd / getypt wordt.

Tevens is het pakket op 27 november op het volgende adres afgegeven:
Vodafone, Rosmolenlaan 7, 3447 GL Woerden. (zij bijgevoegde foto)
Dus nee hij is niet vermist en gewoon bij jullie afgeleverd, Het is dus voor mij geen vermissing. Jullie missen hem blijkbaar, maar ik denk dat jullie gewoon niet zoeken of verder kijken dan het systeem.

Dus hij ligt bij jullie en niet bij mij. Tevens is dan weer de vraag, zit er überhaupt wel een Telefoon met simkaart in dat pakket? De vermissing is jullie probleem en nu maken jullie het mijn probleem. Dat is zeer klantonvriendelijk en onprofessioneel. Dus hou nu echt eens op met: sorry zeggen, excuses maken en zeggen dat jullie het begrijpen. Want dat is totaal niet het geval en is puur iets wat jullie horen te zeggen, maar dus blijkbaar de betekenis niet van begrijpen.

Maar dit bericht zal ook wel weer naar dovenmans oren zijn aangezien ik nog meer onheilspellende berichten lees op het forum. Je kunt toch niet trots zijn om voor een bedrijf als Vodafone te werken. Wat een flop is dit zeg.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Hoi Mecsum
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Wat een verhaal zeg, en ik begrijp volkomen dat je dit hier plaatst en dat je er klaar mee bent. Als je al zo'n lange tijd bezig bent valt dat ook niet mee. Steven geeft wel antwoord op je vragen, hij kan er ook niets aan doen dat je bij de klantenservice niet de leidinggevende aan de telefoon krijgt, terwijl dit wel zou moeten, mits die aanwezig zijn (wat me wel lijkt anders is het toch wel vreemd). En wat hij zegt, hij kan hier ook verder niet zoveel mee omdat de Community een klanten helpt klanten Community is. Er loopt wel iemand van Vodafone mee op de Community maar die is er eigenlijk alleen om de boel een beetje in z'n gareel te houden en vaak gaat het om administratieve vragen en dan kunnen ze ook niet zoveel vanwege die mooie nieuwe AVG Privacy regels.

Een klantenservice moet dan altijd eerst geraadpleegd worden en die gaan dan uitzoeken wat er aan de hand is. Daar heb je contact mee en misschien is het nog mogelijk om je klacht in te dienen via deze pagina: https://www.vodafone.nl/support/contact/klacht.shtml - daar kan je overigens ook zien hoe je je klacht kan neerleggen bij de Geschillencommissie Telecommunicatie, mocht je er niet uit komen met Vodafone.

Jammer dat je Steven z'n excuus niet wilt aannemen, hij leest dit bericht ook voor het eerst en is betrokken bij de klanten en uiteraard zit hem dit ook niet lekker en geeft hij zijn excuus. Maar nogmaals, ik begrijp prima dat je er heel boos over bent en dat dit nu al een hele lange tijd loopt en dat je er genoeg van hebt. Ik werk zelf niet voor Vodafone dus ik zit net zoals jij aan de verkeerde kant van de lijn en kan ook niets voor je doen dan alleen je advies geven om de klachten pagina te gebruiken en vooral een klacht in te dienen bij de Geschillencommissie Telecommunicatie of Europese Commissie. Ik weet, het is een flinke stap maar als je er niet uit denkt te komen met Vodafone is dit wel een oplossing. Hoe vervelend het ook is en het niet aan jou ligt maar aan Vodafone.

Erg vervelend dat het zo moet lopen en ik wens je veel succes en dat het toch snel opgelost zal worden. Hoe dan ook, ik wil je als mede klant graag Fijne Feestdagen wensen, laat dit je dagen niet verpesten!
Mecsum
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Energieboy ,

Bedankt voor je reactie en ook de info, daar kan ik misschien iets mee.
En de excuses hoef ik blijkbaar niet te accepteren aangezien jullie niet van Vodafone zijn.

Dus het dan niet jullie fout.

Jij ook fijne feestdagen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Ik ben niet van Vodafone, Steven wel 🙂
Dat maakt het allemaal nog ingewikkelder.

Succes in ieder geval en ik hoop dat je er snel uit komt met Vodafone.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Omdat het via de klantenservice gaat en niet via hier opgepakt kan worden, heb ik het topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Topic gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic